HJ's XT en SR ('s) en DT's

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha RD, DT of TY

Re: HJ's XT en SR ('s) en DT's

Berichtdoor NIX » 13 nov 2015, 12:35

Nog niet klaar en eigenlijk wil ik graag een Enduro.

Ben ook bezig een MX op te bouwen. Had het frame ooit laten schouwen en heb er eentje bijgekocht (75,-) om hem min of meer compleet te maken. Geen matchend blokje, dus.

Image
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor NIX » 03 maart 2016, 21:28

Nu is ie zo:

Image
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Berichtdoor ginofs1 » 04 maart 2016, 14:52

ik vond hem daar voor mooier :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Berichtdoor Kees » 04 maart 2016, 15:39

Goed zo ....!!
Groet uut Doezum,
Kees.
Kees
250km gereden
250km gereden

Berichtdoor NIX » 04 maart 2016, 18:52

ginofs1 schreef:ik vond hem daar voor mooier :lol:

Dat was ie ook. Maar ook een stuk slechter.

Die tank is een kwestie van schuren/plamuren/lakken en het dekje heb ik al liggen. Dat maakt een wereld van verschil.

Het blok was een oude 4-bak met slechte 50cc imi cilinder en tot mijn verbazing was 1 tapeindgat bovenop de kop scheef afgebroken. Blokje was een niet matchende 5M3 met een ontsteking die niet vonkte (nu wel) en er waren wat happen uit het linker carter. Ook waren de spiebanen op de aandrijfas enorm ingeslagen. Zie ik bij een FS1 weinig, bij DT/RD assen zie ik het vaak. Het achterbinnenspatboard was uiteraard gescheurd, daar heb ik een langer stuk plaat aan gelast zodat de nummerplaat erop kan. Het rode frame is redelijk, maar niet gekentekend.

De vork heeft nieuwe keerringen en een nieuw laagje verf. ik heb lange ophoogbusen laten afdraaien tot 4cm en die iets boven de stuurplaat laten uitsteken. De lamporen zijn weer recht. De stuurschakelaars zijn en worden gefixt. Het achterlichtje heb ik ook aangepast, draden gesoldeerd en goed gemonteerd. Wielen zijn nagekeken, dus trommels ontroest, nieuwe lagers waar nodig, tandwieltapeinden gefixt, banden geplakt, velglinten gemaakt, remsleutels gangbaar gemaakt en gevet, remschoenen vervangen/opgeschuurd en een goed blokje gebouwd.

Blokje zit ik dacht in RD carters (rechts in elk geval met toerentelleraandrijvingmechaniek), oliepomp is eraf, zit een redelijke imi 50cc snelle cilinder op, heb er een 16mm voor, kop is een andere die flink gevlakt is, ik had nog een losse 5-bak liggen, die heeft nu van een 4-bak enkele tandwielen en passende circlips gehad en de tandwielen zitten weer goedom. Ik had nog een ori 3-plaats en de kruklagers zijn nieuw, net als de keerringen en pakkingen. Hopelijk wil het een beetje fatsoenlijk lopen. Ik koop er misschien een keer een airsal voor met 20mm. Geen idee hoe lang die cheapie airsals meegaan en hoe snel ze willen lopen. En anders ligt hier nog een nagekeken en iets aangepast 80cc blokje.
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Vorige

Keer terug naar Mijn Yamaha RD/DT/TY