Nieuwe aanwinst Yamaha RD50M

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha RD, DT of TY

Berichtdoor ginofs1 » 01 okt 2013, 19:22

Wiking schreef:mooie RD trouwens :) die 5 bak is dat 1 omlaag rest omhoog? Ik heb zelf een 4 bak alles omhoog en vraag me af welke versnelling yamaha eruit heeft gehaald om aan de NL wetgeving te voldoen.
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ze de 1ste hebben verwijdert maar op andere plekken hoor ik dat de 5de eruit is.

groetjes
Richard


een 4 en een 5 bak klokje zijn totaal anders, er is geen tandwiel uitgehaald om er een 4 bak van te maken.
was dat maar waar :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14314
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor Jeti » 01 okt 2013, 19:59

Qua schakelen (handeling) is een RD 4 bak een 5 bak zonder 1e versnelling, omdat je bij 5b 1 naar beneden schakelt, en bij 4b alles omhoog.
Het is maar hoe je het bekijkt of wilt bekijken.
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor Wiking » 01 okt 2013, 20:20

ginofs1 schreef:
Wiking schreef:mooie RD trouwens :) die 5 bak is dat 1 omlaag rest omhoog? Ik heb zelf een 4 bak alles omhoog en vraag me af welke versnelling yamaha eruit heeft gehaald om aan de NL wetgeving te voldoen.
Ik heb op verschillende plaatsen gelezen dat ze de 1ste hebben verwijdert maar op andere plekken hoor ik dat de 5de eruit is.

groetjes
Richard


een 4 en een 5 bak klokje zijn totaal anders, er is geen tandwiel uitgehaald om er een 4 bak van te maken.
was dat maar waar :lol:


met het klokje bedoel je dat ding met die gleuven rechts van de tandwielen in deze foto? http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=7823
Avatar gebruiker
Wiking
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 597
Geregistreerd: 25 jul 2013, 23:51
Woonplaats: Oudenbosch

Berichtdoor marco » 01 okt 2013, 20:28

Jeti schreef:Qua schakelen (handeling) is een RD 4 bak een 5 bak zonder 1e versnelling, omdat je bij 5b 1 naar beneden schakelt, en bij 4b alles omhoog.
Het is maar hoe je het bekijkt of wilt bekijken.


Kunnen we met jouw 5 bakje wel even testen :mrgreen:
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22475
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor Wiking » 01 okt 2013, 20:56

Ik ben een paar dagen geleden met een nieuw (speciale) RD projectje begonnen en zou graag een 5bakkie willen maken maar omdat ik nog geen blok heb om even open te gooien, leren wat erin zit bak eruit demonteren opbouwen, krukas eruit en er weer in en zo .... oefen/leer project motorisch zeg maar. iemand een donatie blokje over? ik zoek er 1 :lol:
Inmiddels ben ik een beetje in de partslist aan het kijken naar wat ik nodig zou hebben om een 5bak te maken.
Avatar gebruiker
Wiking
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 597
Geregistreerd: 25 jul 2013, 23:51
Woonplaats: Oudenbosch

Berichtdoor marco » 01 okt 2013, 21:34

Je kan niet ff van een 4 bak een 5 bak maken :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22475
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Berichtdoor Tombo » 01 okt 2013, 21:44

De complete bak moet je hebben.
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17695
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Berichtdoor hans.m » 01 okt 2013, 21:45

marco schreef:Je kan niet ff van een 4 bak een 5 bak maken :wink:

vraag even aan dirk, die propt er zelf een 6 bak in haha :lol:
nee het is dus niet zo eenvoudig, anders zouden wel meer mensen dit doen..
Avatar gebruiker
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1684
Geregistreerd: 29 mei 2011, 20:41
Woonplaats: Nijlen, België

Berichtdoor ginofs1 » 01 okt 2013, 21:50

o het is geen fs1 maar een rd :lol:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14314
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor wiebo » 01 okt 2013, 22:00

ginofs1 schreef:o het is geen fs1 maar een rd :lol:

Ook goedemorgen Gino :wink:
wiebo
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 814
Geregistreerd: 01 dec 2006, 15:26
Woonplaats: Groesbeek, waar anders?

Berichtdoor ginofs1 » 01 okt 2013, 22:37

:cry:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14314
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Berichtdoor Jeti » 02 okt 2013, 08:24

wiebo schreef:
ginofs1 schreef:o het is geen fs1 maar een rd :lol:

Ook goedemorgen Gino :wink:

:bier:
Avatar gebruiker
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 19339
Geregistreerd: 10 aug 2008, 15:05
Woonplaats: Edam

Berichtdoor leondalenoord » 23 dec 2013, 12:27

Er stonden helaas niet zulke goede dingen over de RD50M in het 1e blad Bromfiets van 2014. :?
Er stond dat ze erg snel roesten en dat de cilinders erg slijtage gevoelig zouden zijn, of geld dit voor een bepaalde groep cilinders? Welke dan?
Ik ben hier denk ik op de goede plek om dit even naar te vragen, ik geloof hier namelijk niet zo in. Mijn originele RD met 20 000 km op teller heeft echt nog een prachtige cilinder wand, en 0% roest op het frame.

Graag jullie meningen/bevindingen hierover.
Avatar gebruiker
leondalenoord
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 24 aug 2011, 14:11
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor David » 23 dec 2013, 12:36

leondalenoord schreef:Er stonden helaas niet zulke goede dingen over de RD50M in het 1e blad Bromfiets van 2014. :?
Er stond dat ze erg snel roesten en dat de cilinders erg slijtage gevoelig zouden zijn, of geld dit voor een bepaalde groep cilinders? Welke dan?
Ik ben hier denk ik op de goede plek om dit even naar te vragen, ik geloof hier namelijk niet zo in. Mijn originele RD met 20 000 km op teller heeft echt nog een prachtige cilinder wand, en 0% roest op het frame.

Graag jullie meningen/bevindingen hierover.


Ik vindt dat ook maar vreemde bevindingen, ik rij nu al een 10000 km met dezelfde cilinder en die ziet er ook nog zeer goed uit.
Het frame roest naar mijn mening ook niet zo snel, hangt er volgens mij meer vanaf hoe het baasje zijn brommer gebruikt en onderhoud.
Is volgens mij meer een kortzichtige mening van een persoon die meer fs1-gezind is.
Niet van aantrekken, gewoon rijden en plezier hebben! :cheers:
Avatar gebruiker
David
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1049
Geregistreerd: 18 nov 2009, 18:17
Woonplaats: Hever

Berichtdoor fs1man » 23 dec 2013, 12:47

Ik heb destijds in 1978 een nieuwe rd gehad waar meteen al voor aflevering de bussen uit de uitlaat zijn verwijdert.
dit is gedaan omdat er destijds moeilijk aan snel spul te komen was de rd was toen net nieuw in nederland.
mijn ervaringen met die rd veel moeten stoppen door parelen van de bougie ongeveer om de 7 kilometer.
gelijk vanaf nieuw vaak lekkages van het olie lube systeem, hoog olie verbruik deels door lekken natuurlijk.
waren er dan geen pluspunten? jazeker wel hij reed fantastisch reed ongeveer 70 met alleen de bussen uit de uitlaat.
Motortje liep op zich mooi maar dat parelen heeft uiteindelijk de doorslag gegeven hem weer in te leveren en weer voor een fs1
te gaan.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3811
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha RD/DT/TY

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten