Nieuwe aanwinst Yamaha RD50M

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha RD, DT of TY

Berichtdoor NIX » 23 dec 2013, 13:05

Gietijzeren FS1 cilinders slijten net zo snel als gietijzeren RD cilinders. Wel maakte de RD enorm veel toeren als ie nog als 45km afgesteld was.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10101
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor koppel » 23 dec 2013, 13:16

parels hebben niets te maken met een model bromfiets etc.........................is lood in de benzine wat tussen de elektroden gaat zitten.

andere benzine probleem opgelost.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1556
Geregistreerd: 12 nov 2006, 16:22

Berichtdoor leondalenoord » 23 dec 2013, 13:30

Ik tank altijd Schell Vpower, heb ik werkelijk nooit problemen mee. Ik vraag mij af bij wie het blad die informatie weg heeft. Ik rijd geregeld toerritten met mijn RD en ik heb werkelijk nooit problemen. Ik kom altijd weer met een Big smile thuis. Heel vaak bij toerritten vallen er brommers af, dit heb ik nog nooit gehad. Maar waar ik ook ben, ik kan er zo een schop tegenaan geven en ik kan weer vrolijk verder pruttelen.
Inderdaad wanneer een RD boven de 7500 toeren komt trekt hij ontzettend door. Ik denk dat veel mensen in deze powerband rijden waardoor er wel eens iets kapot wil gaan. Ik hoor vaak verhalen van wanneer iemand een RD koopt die nog origineel is dat hij alleen de ring uit de uitlaad moet halen en een andere sproeier erin en hij loopt 70 km/uur. Dit kan er nooit goed voor zijn met een originele tandwielverhouding van 12/52. Dan komt hij dik in de 11000 toeren. zie: http://www.youtube.com/watch?v=e4s-4X9g13w.

Mijn RD liep toen ik hem kocht 40-45 km/uur. Naar mijn mening liep hij niet erg hoog in de toeren. Ik heb toen de uitlaat schoon gemaakt en een andere tandwielverhouding erop en een nieuw luchtfilter. Toen liep hij ong. 55 km/uur. Daarna kwam ik erachter dat de luchtstelschroef veel beter kon worden afgesteld en toen liep hij bijna 60. Prima dus en een heel veilige snelheid.
Avatar gebruiker
leondalenoord
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 24 aug 2011, 14:11
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor David » 23 dec 2013, 13:37

Gaaf filmpje!
Heel bizar, geen enkele RD van mij heeft ooit de 10000 toeren gehaald met de ori cilinder :P
Ik heb de indruk dat ze met de orri uitlaat niet boven de 9000 toeren komen zelfs met snelle cilinder
Ik heb wel nog nooit met een dunne uitlaatbocht gereden omdat ik er nooit 1 gehad heb, want ze hebben mij toch altijd wijsgemaakt dat dit een serieuze begrenzing is
Zou dit daar iets mee te maken hebben? :o
Avatar gebruiker
David
1000km gereden
1000km gereden
 
Berichten: 1049
Geregistreerd: 18 nov 2009, 18:17
Woonplaats: Hever

Berichtdoor leondalenoord » 23 dec 2013, 13:43

Mijn RD kan dit ook. Ik denk dat het er iets mee te maken heeft dat de complete zet op elkaar is afgesteld. Ik heb op alles 2L4 staan, zowel op de carburateur,uitlaat en cilinder. Wanneer Dit goed is afgesteld loopt het zo, maar dit lijkt me er niet goed voor om dit langdurig te doen.

Heeft iemand trouwens informatie of de 2L4 cilinder? Ik heb ook gelezen dat sommige RD cilinders een Nicasil wand hebben...
Avatar gebruiker
leondalenoord
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 24 aug 2011, 14:11
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor fs1man » 23 dec 2013, 13:51

koppel schreef:parels hebben niets te maken met een model bromfiets etc.........................is lood in de benzine wat tussen de elektroden gaat zitten.

andere benzine probleem opgelost.

klopt bas alleen maakten het niet uit waar ik tankte hij deed het met elk merk benzine ook heb ik verschillende merken olie geprobeerd zonder resultaat.
de brommer is er destijds ook diversen malen voor bij de dealer geweest i.v.m. garantie maar ook dat loste niets op uiteindelijk is hij omgeruild voor een
fs1 omdat ik er genoeg van had.
ik heb in totaal 2 rd,s gehad ja wel meer maar die waren niet om te rijden maar ook die tweede had problemen maar een fs1 is ook niet probleemloos en nee
zelfs een veel modernere tzr heeft problemen :lol:
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3827
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor Tombo » 23 dec 2013, 15:55

Naar mijn weten zijn de componenten van een RD ontsteking hetzelfde als van een FS1. Parelen lijkt me dus niet iets specifieks waar een RD last van had, want dan zou een FS1 dat ook moeten hebben.
Mss maandagochtend modelletje :lol:
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17787
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Berichtdoor NIX » 23 dec 2013, 15:59

Slechte bobine.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10101
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor leondalenoord » 23 dec 2013, 16:51

Is het erg slecht om gedurende 2 a 3 minuten rond de 10 000 toeren te rijden met zo'n RD?, of word hij snel loeiheet? Naar mijn mening moet hij dit best wel kunnen hebben.
Avatar gebruiker
leondalenoord
50km gereden
50km gereden
 
Berichten: 69
Geregistreerd: 24 aug 2011, 14:11
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Tombo » 23 dec 2013, 17:29

Als je de boel goed heb afgesteld (en goede cilinder/zuiger) mag dat geen probleem zijn.
Avatar gebruiker
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
 
Berichten: 17787
Geregistreerd: 12 jun 2006, 07:52
Woonplaats: Klootklapperbroek

Berichtdoor fs1man » 23 dec 2013, 20:42

Wat het geweest is zullen we niet meer achter komen en waarschijnlijk is het geen RD kwaal feit blijft het was een nieuwe RD bromfiets de dealer heeft er verschillende keren
naar gekeken en hem uit eindelijk terug genomen, dus er zal wel iets aan de hand geweest zijn dat niet een twee drie opgelost kon worden.
een andere reden voor het terug nemen zou kunnen zijn dat het toen net een nieuw type yamaha was in nederland en dit natuurlijk nou niet echt een goeie reclame was.
mijn neefje kocht in dezelfde periode een nieuwe dt ook dat ding was niet probleemloos, ook lekkages en een lekkende voorvork binnen een maand.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3827
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor koppel » 24 dec 2013, 09:20

we praten over benzine uit de jaren 70.............dat is een heel ander goedje dan shell v-power o.i.d.
koppel
1500km gereden
1500km gereden
 
Berichten: 1556
Geregistreerd: 12 nov 2006, 16:22

Berichtdoor NIX » 24 dec 2013, 10:45

Die was een stuk beter dan de huidige crap.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10101
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Berichtdoor fs1man » 24 dec 2013, 13:39

Ben ik wel eens met Henk jan en V power in Nederland voegt niets toe octaan is lager als in bijvoorbeeld Duitsland.
maar goed je kunt stellen dat de olie beter is geworden maar de benzine schraler en geen lood meer bevat.
Vroeger was benzine en diesel het hele jaar hetzelfde nu word brandstof aan het seizoen aan gepast met allerlei toevoegingen.
de oudere onder ons weten dat een diesel in de winter vroeger nog al eens uitviel door bevroren diesel dat komt nu niet meer voor
en dat is echt niet alleen omdat de leidingen nu beter zijn of in sommige gevallen door de auto lopen in plaats van onder de auto.
je kon bevroren diesel (vlokken) een beetje voorkomen door op een volle tank benzine erbij te mengen of een speciaal goedje erbij
gooien waardoor de diesel minder snel ging vlokken.
maar had je nou een golf 1 of 2 of een Audi uit die jaren dan hielp dat goedje ook niet omdat de vag auto,s een doorzichtige brandstof
slang over de motor hadden lopen die liep van de brandstof pomp naar het brandstof filter deze bevroor al vrij snel bij een beetje nachtvorst
de auto een nacht in een verwarmde garage en water uit de diesel tappen en je kon weer rijden.
de huidige brandstof geeft ook een vertekent beeld als je de bougie wil lezen mooi koffiebruin wil tegenwoordig niet meer zeggen mijn verbranding is ok.
Mijn kennis gaat niet ver genoeg om te zeggen onze fs1,tjes gingen vroeger harder vanwege het lood in de mengsmering maar ik vermoed wel dat door het film laagje dat lood achter laat op draaiende delen de motortjes wel wat meer konden hebben.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3827
Geregistreerd: 16 okt 2008, 22:31

Berichtdoor NIX » 24 dec 2013, 14:41

Vroeger gingen alle FS1's 130 in de 3. Zeker weten dat dat aan de benzine lag.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10101
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha RD/DT/TY

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron