RD70

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha RD, DT of TY

RD70

Berichtdoor Wiking » 10 apr 2014, 22:15

Oke ik laat jullie maar even zien waar ik mee bezig ben, een RD50 maar die 50 word dus 70 ;)
Sinds afgelopen zomer ben ik overal mijn onderdelen aan het zoeken geweest roest boeide me niet een plekje hier en daar ook niet gewoon delen zoeken waarvan ik vond dat die erop moesten komen.
Achterbrug is van een 1973 RD60 evenals het luchtfilter en achterspatbord en kettingrand.
Het zadel heb ik te danken aan een vriend van Dr Bob, die had nog een pan liggen was gestraald maar er zaten een paar scheuren en gaten van door gevreten roest in.
Alles gerepareerd zadelschuim op maat gemaakt (wat een bud werk) zadeldekje gevonden in Thailand en op laten sturen.
Ik had besloten er gespaakte wielen onder te doen 18inch achter 17inch voor alleen daar lig ik nu een beetje over te twijfelen maar ja daar ben ik nu nog niet mee bezig, eerst alles weer mooi krijgen! Achter naaf met vast tandwiel van zijn verf ontdaan en opgepoetst ( voor moet nog gebeuren maar ik wil eerst zien met een oud 17inch wiel of wel voor 17 ga te ja te nee)
Toevallig had Johan het verkeerde voor spatbord gekocht en die vroeg aan mij of ik er een nodig had en liet dat nu precies het type te zijn die ik nodig had :baas:
Na een paar zware tegenvallers met frames via internet gekocht te hebben heb ik besloten om van 2 frames, 1 had een frontaaltje gehad en was dus niet te zien op de foto's en de tweede was zo leek het onder een heftruck van postNL of dat ze hem uit de stelling hebben laten mieteren, 1 te maken
Image
Frame 1. Als je goed kijkt zijn de motor beugels krom en de dikke pijp een knik ook de balhoofd platen waren een beetje verfrommeld.
Het enige wat ik daarvan gebruik zijn de motor wiegen.
Image
Frame 2. Daarvan waren de motor wiegen en blokplaten krom.
alles kan bijna in elkaar maar ik moet de motor wiegen van frame 1 even richten en op maat maken voor frame2 met behulp van een goede varkens brander maar die heb ik niet als iemand mij daarmee zou kunnen helpen zoe ik dat zeer op prijs stellen 8)
Na een paar dagen daar aan gepield te hebben en alles bijna lasklaar heb gemaakt ben ik ondertussen aan het zoeken geweest naar die brander zonder geluk :evil: heb ik dus maar besloten om de rest alvast klaar te maken voor montage.
Als eerste het zadel gelast geslepen en gespoten. het lassen heb ik door een oude collega omdat mijn electrode bak er maar in de buurt van hoefde te komen en er grotere gaten in vielen. maar mijn laatste werkgever heeft tig apparaten staan en hij heeft dat even (uiteraard in de baas z'n tijd :twisted: ) gedaan.
Image
mooi mat zwart word de nieuwe motor!
Achterbrug standaard en luchtfilter schoon gemaakt en roest vrij en zwart gespoten achterspatbord roest vrij tectyl aan de onderkant mat zwart boven. Kettingrand alleen maar schoongemaakt en een beetje opgepoetst zat wonderbaarlijk helemaal geen roest of deukje in en geweldig in het chroom!
Remklauw helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt in de primer gezet rempot en rempomp eruit gepeuterd schoongemaakt en in de primer carter kappen schoon en in de primer. nu weet ik ook waarom bij sommige RDtjes het vliegwiel kapje zwart is!! omdat die waarschijnlijk beschadigd uit de mal gekomen zijn en opgekalefaterd met een dikke laag plamuur!! die heb ik dus ook netjes gemaakt mooi vlak zonder behulp van de plamuur mooi strak gezet.. en ook in de primer.
Image

Word vervolgd :)
Wiking
500km gereden
500km gereden

Re: RD70

Berichtdoor Jeti » 11 apr 2014, 05:52

Zo zo, hoop werk gedaan en voor de boeg, leuk project.
Zadel is ook gaaf.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Berichtdoor Wiking » 11 mei 2014, 21:27

laatste paar weken weinig tijd gehad en dus alleen wat kleine dingetjes gedaan, een kleine update

Achterwiel gespaakt
Image

Remklauw gespoten en klaar voor gebruik :)
Image

Daarnaast heb ik m'n werkplaatske nog een beetje opgeruimd... je kent dat tafereel wel 8)
Wiking
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor ginofs1 » 11 mei 2014, 21:35

die remklauw is leuk gedaan :wink:
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot

Berichtdoor marco » 11 mei 2014, 21:49

Ik had die letters ook gepolijst.
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Berichtdoor Wiking » 12 mei 2014, 08:10

De letters zijn niet heel mooi meer sommige delen ervan een beetje vernaggeld. ze zijn beter te lezen zo dan dat ik ze polijst. De hele opzet word straks ook dat je met behulp van licht alleen naam en type kan zien vanuit bepaalde hoeken/lichtinval.... spannend projectje :)
Wiking
500km gereden
500km gereden

Berichtdoor jurjenfs1378paars » 12 mei 2014, 14:31

Wiking schreef:De letters zijn niet heel mooi meer sommige delen ervan een beetje vernaggeld. ze zijn beter te lezen zo dan dat ik ze polijst. De hele opzet word straks ook dat je met behulp van licht alleen naam en type kan zien vanuit bepaalde hoeken/lichtinval.... spannend projectje :)

wiking ik heb nog een varkensbrander staan, als je hem nog nodig heb mag je hem best halen
jurjenfs1378paars
250km gereden
250km gereden

Keer terug naar Mijn Yamaha RD/DT/TY