Mijn DT's

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha RD, DT of TY

Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 10 maart 2016, 17:28

Hallo,

Sinds vorige week ben ik in het bezit van twee DT's.

Één rijd opzich wel. Nog wat puntjes op de i en dan ga ik daar lekker meer touren.

De andere moet nog het één en ander aangesloten en nagelopen worden. Dan zou deze in principe ook moeten kunnen rijden.
Als het motortje goed loopt gaat waarschijnlijk de hele brommer uit elkaar om helemaal netjes gerestaureerd te worden.

Image

Image

Ik hoop hier de nodige informatie te kunnen vinden ondanks dat het eigenlijk een fs1 forum is.
Ik had me namelijk ook aangemeld bij de rd/dt club maar volgens mij is daar nog maar weinig (of gewoon geen) activiteit .
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor pee67 » 10 maart 2016, 18:33

Welkom op het forum.
Leuke DT's :)
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5337
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Laars » 10 maart 2016, 18:54

Welkom vanuit Dordrecht
Roep maar als je vragen hebt
Ben zelf met mijn 2e DT bezig

DT en RD zijn hartstikke welkom
Oeps ook de YaHo natuurlijk
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3745
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn DT's

Berichtdoor ginofs1 » 10 maart 2016, 19:54

welkom hier .
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14459
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 14 maart 2016, 18:51

Bedankt voor de reactie's.

Ik heb net eens even een goede proefrit gemaakt.
Daarbij kwamen toch wat dingetjes naar boven waar ik wat hulp bij kan gebruiken.

Ten eerste heb ik eigenlijk totaal geen idee wat voor setup erop zit.
Dus nadat ik m goed warm had gereden was ik eens benieuwd naar de topsnelheid.
Hiervoor ging ie in z'n vier behoorlijk in z'n toeren.
Bij een snelheid net even voorbij de 60 viel ie ineens uit.
Koppeling inknijpen en op laten komen werkte eerst niet.
Later toen de snelheid aardig was teruggelopen naar z'n 2 geschakeld en weer rustig de koppeling op laten komen.
Toen sloeg ie dus weer aan.
Daarna reed ie in principe ook gewoon weer prima.
Voor de zekerheid de snelheid op de 50/55 gehouden en dat was totaal geen probleem.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.

Ten tweede valt de snelheid met tegenwind behoorlijk terug als ik in z'n 4 rij.
In z'n 3 trekt ie wel redelijk door in z'n toeren maar zodra ik naar z'n 4 ga valt ie bijna gelijk weer terug in snelheid.

Ten derde stottert ie behoorlijk bij een laag toerental als ik even een korte pauze heb genomen en m daarna weer start.
Als k hoog in de toeren rijd gaat het gewoon goed.

Zo dat was een aardig verhaal.
Ik hoop dat het duidelijk is en iemand misschien wat tips heeft.

Alvast bedankt voor de moeite
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Laars » 14 maart 2016, 20:01

Asconagt schreef:Bedankt voor de reactie's.

Ik heb net eens even een goede proefrit gemaakt.
Daarbij kwamen toch wat dingetjes naar boven waar ik wat hulp bij kan gebruiken.

Ten eerste heb ik eigenlijk totaal geen idee wat voor setup erop zit.
Dus nadat ik m goed warm had gereden was ik eens benieuwd naar de topsnelheid.
Hiervoor ging ie in z'n vier behoorlijk in z'n toeren.
Bij een snelheid net even voorbij de 60 viel ie ineens uit.
Koppeling inknijpen en op laten komen werkte eerst niet.
Later toen de snelheid aardig was teruggelopen naar z'n 2 geschakeld en weer rustig de koppeling op laten komen.
Toen sloeg ie dus weer aan.
Daarna reed ie in principe ook gewoon weer prima.
Voor de zekerheid de snelheid op de 50/55 gehouden en dat was totaal geen probleem.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.

Ten tweede valt de snelheid met tegenwind behoorlijk terug als ik in z'n 4 rij.
In z'n 3 trekt ie wel redelijk door in z'n toeren maar zodra ik naar z'n 4 ga valt ie bijna gelijk weer terug in snelheid.

Ten derde stottert ie behoorlijk bij een laag toerental als ik even een korte pauze heb genomen en m daarna weer start.
Als k hoog in de toeren rijd gaat het gewoon goed.

Zo dat was een aardig verhaal.
Ik hoop dat het duidelijk is en iemand misschien wat tips heeft.

Alvast bedankt voor de moeite


Een weergave van je set up is dermate belangrijk om een juist antwoord te geven.
Daarom

Carburateur maat
Sproeiermaat
Voortand wiel
Achtertand wiel
Cilindertype en inhoud
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3745
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn DT's

Berichtdoor pee67 » 14 maart 2016, 20:06

Laars schreef:
Asconagt schreef:Bedankt voor de reactie's.

Ik heb net eens even een goede proefrit gemaakt.
Daarbij kwamen toch wat dingetjes naar boven waar ik wat hulp bij kan gebruiken.

Ten eerste heb ik eigenlijk totaal geen idee wat voor setup erop zit.
Dus nadat ik m goed warm had gereden was ik eens benieuwd naar de topsnelheid.
Hiervoor ging ie in z'n vier behoorlijk in z'n toeren.
Bij een snelheid net even voorbij de 60 viel ie ineens uit.
Koppeling inknijpen en op laten komen werkte eerst niet.
Later toen de snelheid aardig was teruggelopen naar z'n 2 geschakeld en weer rustig de koppeling op laten komen.
Toen sloeg ie dus weer aan.
Daarna reed ie in principe ook gewoon weer prima.
Voor de zekerheid de snelheid op de 50/55 gehouden en dat was totaal geen probleem.
Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn.

Ten tweede valt de snelheid met tegenwind behoorlijk terug als ik in z'n 4 rij.
In z'n 3 trekt ie wel redelijk door in z'n toeren maar zodra ik naar z'n 4 ga valt ie bijna gelijk weer terug in snelheid.

Ten derde stottert ie behoorlijk bij een laag toerental als ik even een korte pauze heb genomen en m daarna weer start.
Als k hoog in de toeren rijd gaat het gewoon goed.

Zo dat was een aardig verhaal.
Ik hoop dat het duidelijk is en iemand misschien wat tips heeft.

Alvast bedankt voor de moeite


Een weergave van je set up is dermate belangrijk om een juist antwoord te geven.
Daarom

Carburateur maat
Sproeiermaat
Voortand wiel
Achtertand wiel
Ontstekingstijdstip
Cilindertype en inhoud
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5337
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 14 maart 2016, 20:32

Laars schreef:
Een weergave van je set up is dermate belangrijk om een juist antwoord te geven.
Daarom

Carburateur maat
Sproeiermaat
Voortand wiel
Achtertand wiel
Cilindertype en inhoud


Bedankt voor je snelle reactie.

Carburateur en sproeier maat moet wel kunnen lukken denk ik.
Achtertandwiel is behoorlijk vet. Dus deze maar eens schoonmaken (of gewoon de tanden tellen).

Wordt helaas wel in de loop van de week. Heb jammer genoeg nog geen verlichting in de schuur.

kan ik de kap die voor m'n voortandwiel zit gewoon verwijderen? (uiteraard nadat ik m'n versnellingspedaal heb verwijderd)
Kan ik het cilindertype en inhoud nog ergens zien zonder dat de cilinder eraf hoeft?
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor pee67 » 14 maart 2016, 20:35

Die kap kun je gewoon verwijderen ja.
Het kan best zijn dat je op je cilinder af kunt lezen welk type het is,
maar dat zegt niets over de inhoud, stel dat deze opgeboord is ....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
 
Berichten: 5337
Geregistreerd: 06 jun 2007, 10:19
Woonplaats: Mieldere

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 14 maart 2016, 21:03

pee67 schreef:Die kap kun je gewoon verwijderen ja.
Het kan best zijn dat je op je cilinder af kunt lezen welk type het is,
maar dat zegt niets over de inhoud, stel dat deze opgeboord is ....


Ok bedankt.
Heb ik morgen wat te doen.

Heb net nog wel even snel gekeken.
Op de cilinder staat 2W1 (of ZW1) 49cc
Op de kop stond het yamaha logo en 5N6 geloof ik.
Maar zal het voor de zekerheid nog wel nameten.
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor rubberbutt » 14 maart 2016, 22:17

ff ander vraagje tussendoor. Ik zie bij de zwarte DT dat deze een achterbrug heeft met trapas. de trapas is er weliswaar niet meer maar zie nog wel de opening waar hij in heeft gezeten. die voetsteunen op het frame. Hoe zit dat nu vast. is dat schroefdraad aan die uiteinde v/h frame of is het gewoon vastgelast op het frame.
Avatar gebruiker
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 195
Geregistreerd: 06 feb 2014, 21:21
Woonplaats: Soest

Re: Mijn DT's

Berichtdoor NIX » 14 maart 2016, 23:30

Dat is een setje dat op het frame geschroefd zit. Mischien kan ik een foto maken.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10098
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 15 maart 2016, 07:05

NIX schreef:Dat is een setje dat op het frame geschroefd zit. Mischien kan ik een foto maken.

Dat klopt inderdaad. Als er in de tussentijd nog geen foto is dan zal ik die vanmiddag wel even maken.

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Laars » 15 maart 2016, 19:46

Asconagt schreef:
pee67 schreef:Die kap kun je gewoon verwijderen ja.
Het kan best zijn dat je op je cilinder af kunt lezen welk type het is,
maar dat zegt niets over de inhoud, stel dat deze opgeboord is ....


Ok bedankt.
Heb ik morgen wat te doen.

Heb net nog wel even snel gekeken.
Op de cilinder staat 2W1 (of ZW1) 49cc
Op de kop stond het yamaha logo en 5N6 geloof ik.
Maar zal het voor de zekerheid nog wel nameten.


Standaard cilinder dus
Misschien een stomme vraag, maar wat weeg je
Ben nu zeker benieuwd naar de carb maat en tandwielverhouding
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3745
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 15 maart 2016, 21:15

Laars schreef:
Asconagt schreef:
pee67 schreef:Die kap kun je gewoon verwijderen ja.
Het kan best zijn dat je op je cilinder af kunt lezen welk type het is,
maar dat zegt niets over de inhoud, stel dat deze opgeboord is ....


Ok bedankt.
Heb ik morgen wat te doen.

Heb net nog wel even snel gekeken.
Op de cilinder staat 2W1 (of ZW1) 49cc
Op de kop stond het yamaha logo en 5N6 geloof ik.
Maar zal het voor de zekerheid nog wel nameten.


Standaard cilinder dus
Misschien een stomme vraag, maar wat weeg je
Ben nu zeker benieuwd naar de carb maat en tandwielverhouding


Ik verwacht dat ik op het moment wel op de 100kg zit.

Carb krijg ik er op het moment even niet af.
Ben mn dop 10 kwijt en kom er met een sleutel niet bij :evil:
Morgen maar even een dop regelen.

Tandwielen heb ik moeten tellen.
Zijn best vies dus zag nergens wat staan.
Als ik het goed geteld heb zou de tandwielverhouding 13/44 moeten zijn.

Wat me wel opviel was dat ik het voortandwiel best wel behoorlijk heen en weer kon bewegen.
En dan bedoel ik met de as mee.
Is dit normaal?
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Volgende

Keer terug naar Mijn Yamaha RD/DT/TY

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten