Mijn DT's

Post hier foto’s en een verhaal over jouw eigen Yamaha RD, DT of TY

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 15 maart 2016, 21:17

Asconagt schreef:
NIX schreef:Dat is een setje dat op het frame geschroefd zit. Mischien kan ik een foto maken.

Dat klopt inderdaad. Als er in de tussentijd nog geen foto is dan zal ik die vanmiddag wel even maken.

Verstuurd vanaf mijn C6903 met Tapatalk


@ rubberbutt,

Zoals beloofd een foto.
Hoop dat het een beetje duidelijk is.

Image
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor rubberbutt » 15 maart 2016, 21:23

Nix: Waarom ik dat vraag ? Ik had onlangs mijn achterbrug naar de straler gebracht. na het stralen kwamen grote gaten aan het licht die je eerder niet kon zien. de achterbrug is dus niet al te best meer.
2e hands achterbruggen zijn nog wel te vinden,maar niet degene die ik heb, met trapas. Wel degene zonder trapas.
Als ik dus zo'n achterbrug zou kopen hoef ik alleen voetsteppies te kopen en kan ik die er zo in draaien dus ?
Avatar gebruiker
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 06 feb 2014, 21:21
Woonplaats: Soest

Re: Mijn DT's

Berichtdoor NIX » 15 maart 2016, 21:47

Uhm, snap ik, maar volgens mij vroeg ik niets. Laars vroeg wat, maar aan de topicstarter en over zijn gewicht.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10053
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Mijn DT's

Berichtdoor rubberbutt » 16 maart 2016, 09:03

Sorry, ik zal jullie topic niet meer "vervuilen".
Asconagt bedankt voor de foto.
Avatar gebruiker
rubberbutt
100km gereden
100km gereden
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 06 feb 2014, 21:21
Woonplaats: Soest

Re: Mijn DT's

Berichtdoor NIX » 16 maart 2016, 16:28

Doe maar rustig wel hoor, alle topics worden hier altijd vervuild. Is helemaal niet erg.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10053
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Laars » 16 maart 2016, 20:23

Asconagt schreef:
Laars schreef:
Asconagt schreef:
pee67 schreef:Die kap kun je gewoon verwijderen ja.
Het kan best zijn dat je op je cilinder af kunt lezen welk type het is,
maar dat zegt niets over de inhoud, stel dat deze opgeboord is ....


Ok bedankt.
Heb ik morgen wat te doen.

Heb net nog wel even snel gekeken.
Op de cilinder staat 2W1 (of ZW1) 49cc
Op de kop stond het yamaha logo en 5N6 geloof ik.
Maar zal het voor de zekerheid nog wel nameten.


Standaard cilinder dus
Misschien een stomme vraag, maar wat weeg je
Ben nu zeker benieuwd naar de carb maat en tandwielverhouding


Ik verwacht dat ik op het moment wel op de 100kg zit.

Carb krijg ik er op het moment even niet af.
Ben mn dop 10 kwijt en kom er met een sleutel niet bij :evil:
Morgen maar even een dop regelen.

Tandwielen heb ik moeten tellen.
Zijn best vies dus zag nergens wat staan.
Als ik het goed geteld heb zou de tandwielverhouding 13/44 moeten zijn.

Wat me wel opviel was dat ik het voortandwiel best wel behoorlijk heen en weer kon bewegen.
En dan bedoel ik met de as mee.
Is dit normaal?


13/44 is best wel een lichte vertanding. Meer trekkracht dan snellheid.
Dus veel toeren
Het terugvallen on snelheid is mogelijk te verklaren door de combi gewicht,orri cilinder en tegenwind.
Belangrijk is te weten wat de carb maat is.

Heb je de uitlaat gecontroleerd op kool incl de poort
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3741
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 17 maart 2016, 18:12

rubberbutt schreef:Sorry, ik zal jullie topic niet meer "vervuilen".
Asconagt bedankt voor de foto.


Oh dat vervuilen maakt mij niks uit hoor.

En graag gedaan.
succes met je restauratie.
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Asconagt » 17 maart 2016, 18:25

Laars schreef:
13/44 is best wel een lichte vertanding. Meer trekkracht dan snellheid.
Dus veel toeren
Het terugvallen on snelheid is mogelijk te verklaren door de combi gewicht,orri cilinder en tegenwind.
Belangrijk is te weten wat de carb maat is.

Heb je de uitlaat gecontroleerd op kool incl de poort


Wederom bedankt.
Ik weet ondertussen de maat van de carb.
Die is 16 mm, net als het spruitstuk.
Er zit een 110 sproeier in.

Ik kwam echter wel iets anders tegen waar de tranen bijna van in m'n ogen sprongen.
Ik bleef namelijk maar met het idee lopen dat ie misschien wel ergens valse lucht zoog.
Nu zag ik dat de slang voor het luchtfilter alleen maar over de carb heen geschoven was.
Hij zat niet vast met een klem o.i.d.

Maar toen het volgende.
Het viel mij namelijk op dat het blok rond de cilinder wat vochtig was.
Aangezien ik toch de poorten wou controleren besloot ik om de kop eraf te halen.
De eerste moer die ik los wou halen zat ontzettend los.
Ik kreeg m ook niet heel erg vast gedraaid.
Oftewel de draadeind in het blok was dol :evil:
De volgende 2 moeren zaten wel goed vast.
Echter bij de 4e en laatste zag ik een kruiskop zitten.
Dit vond ik op zich wel wat vreemd.
Nu bleek dit dus gewoon een lange houtschroef te zijn :shock:

Image

Image

Hier baal ik dus behoorlijk van omdat dit blok origineel bij deze brommer hoort.

Ik ben dus bang dat ik opzoek moet naar een ander blok.
Daar had ik nu eigenlijk net even geen zin in.
Asconagt
Aan het inrijden
Aan het inrijden
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 09 maart 2016, 07:03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Mijn DT's

Berichtdoor ginofs1 » 17 maart 2016, 21:21

dicht lassen en op nieuw tappen :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14446
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: Mijn DT's

Berichtdoor Laars » 17 maart 2016, 22:09

Overmaats tapeind M8 draadeind.
1969 blauw wit 5 bak
1978 chroom 60 cc
Avatar gebruiker
Laars
2500km gereden
2500km gereden
 
Berichten: 3741
Geregistreerd: 11 jan 2008, 14:20
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn DT's

Berichtdoor NIX » 18 maart 2016, 10:04

Wacht even met M8 en lassen. Dit is redelijk makkelijk uitboren voor iemand die dat vaker deed omdat het staal niet keihard is. Grootste probleem is dat het alu carter nog zachter is. He gaat dus gemakkelijk heel erg scheef als je niet in het midden blijft. Ik begin altijd klein en ga langzaam groter. Het moeilijkst is het laatste (altijd scheve) restje tapeind onder uit het gat peuteren. Daarna kun je 2 dingen doen:
- met 5mm het hele gat een halve cm dieper boren en dan nieuwe M6 draad erin en een nieuw tapeind erin draaien;
- het bestaande gat met M6 opboren en een helicoil zetten en dan een nieuw tapeind erin.

De beschadigingen op het pakkingvlak zijn niet dramatisch en met een nieuwe pakking ius de voet meer dan voldoende afgedicht.
Kijk eerst even in de FAQ.
Avatar gebruiker
NIX
10000km gereden
10000km gereden
 
Berichten: 10053
Geregistreerd: 25 nov 2009, 15:46
Woonplaats: Milsbeek

Re: Mijn DT's

Berichtdoor marco » 18 maart 2016, 20:36

Blokje is denk ik van een timmerman geweest


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22603
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Mijn DT's

Berichtdoor ginofs1 » 18 maart 2016, 20:52

ik kan het niet goed zien maar volgens mij zie ik 3 gaten en is de boel aardig gaar geboord
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/
Avatar gebruiker
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
 
Berichten: 14446
Geregistreerd: 27 dec 2006, 11:58
Woonplaats: hilversum

Re: Mijn DT's

Berichtdoor HotWheels » 18 maart 2016, 21:04

allemaal netjes opgemerkt en geadviseerd, maar vergeten jullie niet dat iemand die bij de aankoop het verschil niet merkte tussen een houtschroef en een draadeinde met moer, meestal ook niet thuis is in lassen, tappen, opboren en helicoils? laat staan er het materiaal of de kennis voor heeft?
Avatar gebruiker
HotWheels
500km gereden
500km gereden
 
Berichten: 813
Geregistreerd: 31 okt 2008, 19:31
Woonplaats: Lochristi (België)

Re: Mijn DT's

Berichtdoor marco » 18 maart 2016, 21:17

Daar heb je gelijk ik
Yamaha Sheriff 1981
Avatar gebruiker
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
 
Berichten: 22603
Geregistreerd: 25 feb 2007, 16:56
Woonplaats: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

VorigeVolgende

Keer terug naar Mijn Yamaha RD/DT/TY

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten