krukas loop zwaar na demontage caterhelften

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

krukas loop zwaar na demontage caterhelften

Bericht door pee67 »

Hoi,

Vanwege een olielekkage heb ik de beide carterhelften van elkaar losgemaakt, oude vloeibare pakking verwijderd, schoongemaakt en gister weer in elkaar gezet met vloeibarepakking. Net nadat ik alles weer in elkaar had zitten viel mij ineens op dat ik de krukas niet erg gemakkelijk meer kon bewegen, na het losdraaien van de carterschroeven liep deze wel weer losjes.
Ik heb geen idee wat er nu aan de hand zou kunnen zijn.

Het gaat hierbij om een 1J5 blok van 1977

Alvast bedankt
Martijn

Bericht door Martijn »

Oei, je kan beter als je je blok open maakt gelijk de lagers vervangen !

Dan weet je zeker dat dat iig goed is !

Maar goed, over je vraag. Ik had hetzelfde en ik kwam erachter dat mn krukas niet helemaal goed zat, wat je dan moet doen is met een zachte hamer een beetje op de krukas tikken (niet op je drijfstang) dus bijvoorbeeld aan de kant van je carb of aan de kant van je ontsteking. Hierdoor zet je je kruk goed neer. Welke kant je moet slaan en hoeveel is een kwestie van voelen ! Als hij soepel draait is t top ! ;)
edje

Bericht door edje »

net toevallig iets achter je vliegwiel wat tegen je vliegwiel aanloopt? idd even een tikkie tegen de kopse kanten van de krukas :wink:
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Bericht door pee67 »

Hey Folks, thanxxx voor de tips, krukas loopt erg soepel, scheelt weer een hoop werk zo :lol:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

een paar tikken werkt idd wat ook werkt is hem gewoon starten(niet doen als je lager oud zijn!!! bij oude lagers breken de kogeltjes dan door midden)
Plaats reactie