Pagina 3 van 5

keerringen monteren

Geplaatst: 07 mei 2007, 10:54
door miran72
kan het nergens vinden, keerringen moeten die met de open kant naar binnen of naar buiten gemonteerd wordenof maakt dat niet uit, ik heb ze nu met de open kant naar binnen gemonteerd maar ik heb ernstige twijvels of dat wel goed zit.

Geplaatst: 07 mei 2007, 10:56
door Niels
Ze moeten met de open kant naar binnen inderdaad. Dus als je er tegenaan kijkt, dan zie je een zwart vlak "rondje" zitten :P

Geplaatst: 07 mei 2007, 11:01
door miran72
dat is snel antwoord Niels Dan zitten ze gelukkig goed maar weet je ook waarom. ik zat net op een 2cv (eend) site en daar stond lettertles naar binnen daarom ging ik twijvelen

Geplaatst: 07 mei 2007, 19:00
door edje
omdat de veer aan die kant zit. als je de kering er verkeerd op doet ligt de veer open en bloot en raak je hem eerder kwijt en gaat je kering lekken :)

Geplaatst: 28 jun 2007, 22:04
door The Hunter
Kleine vraag:

Bij een zundapp heb je bussen in je frame waar je achterbrug as in draaid. Nu is mijn vraag hoe zit dat bij een FS1? Hoe gelagerd enzovoort

Alvast bedankt

Geplaatst: 29 jun 2007, 16:45
door edje
er zitten volgens mij bussen in de achterbrug :wink:

Geplaatst: 29 jun 2007, 16:55
door F(S1)rank
Klein vraagje.. Moet het pijltje op je zuiger naar beneden of naar boven gericht zijn? :oops: Heb werkelijk geen idee :roll:

Geplaatst: 29 jun 2007, 16:58
door edje
naar benenden. naaar de uitlaatpoort dus. dit omdat dan de zuigerveerslotjes niet over een poort lopen :wink:

Geplaatst: 29 jun 2007, 20:35
door F(S1)rank
en weer bedankt!

Geplaatst: 30 jun 2007, 09:27
door The Hunter
edje schreef:er zitten volgens mij bussen in de achterbrug :wink:


Ok ja dat had ik gezien,

Afbeelding

Dit zijn de lagertjes, Is dit ook echt een lager waar de binnenste ring kan draaien onafhankelijk van de buitenste ring? Of moet ik het anders zien.(dat het anders werkt) Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is :?

Geplaatst: 01 jul 2007, 13:27
door Niels
Het is een soort demper (het heet: "silentblock").
Het rubber geeft wat beweging en het dempt schokken tussen de brug en de ophaning.

Het is dus niet dat het onafhankelijk kan bewegen van elkaar :shock:

Geplaatst: 01 jul 2007, 17:18
door The Hunter
Oke bedankt, Ja ik ben vorige week onderuit gegaan op de brommer. :oops: 60km in de regen een rond tonde proberen te nemen. Gaf op het verkeerde moment gas bij. Mja nu had ik voor de zekerheid even me achterbrug los gehaald. Kon die met kracht , achteraan wat heen en weer bewegen. (waar je kettingspanners zitten) , maar dat zou dus ook door die rubberen demping kunnen komen?

Mijn frame bussen zijn niet los gescheurt van het frame dus dat was het niet. Ik kan me ook voorstellen dat door de jaren heen die binnenste busjes uitslijten door de wrijving met de achteras.

Geplaatst: 02 jul 2007, 12:39
door jonnotje
Zwart
De bougie op deze foto laat ons zien dat het mengsel te rijk was, of de bougie te koud was.
In het eerste geval moet er een kleinere sproeier in.
Als de bougie te koud blijkt te zijn, moet er een warmere bougie in.


een warmere bougie, is dat bijvoorbeeld een ngk8 ipv een ngk7? :oops:

Geplaatst: 02 jul 2007, 12:50
door YamaSam
neenee, omgekeerd, voor ngk toch.. hoe groter het getal, hoe kouder..

bij bv bosch is het geloof ik omgekeerd

Geplaatst: 02 jul 2007, 12:59
door Tombo
Bij NGK is een koudere bougie een getal hoger, en een warmere bougie een getal lager.