Elektrisch puzzeltje.

Alles over de techniek en sleutelen

Re: Elektrisch puzzeltje.

Berichtdoor Rop65 » 05 nov 2017, 18:14

Ter leeringh ende vermaeck heb ik de elektrische schema’s van de fs50 en de fs1-f/fs1-H/fs1-P(PD) met elkaar vergeleken. Op het ontbreken van de clignoteurs en bijbehorend relais na, bespeur ik geen verschillen tussen beide. Wel handig om in mijn geval uit te gaan van het fs50-diagram omdat aansluitfouten hiermee iets eenvoudiger op te sporen zijn.
Als ik het zo lees, dan kan het niet anders zijn dan dat NIX veronderstelling klopt. Ben benieuwd waar het in mijn draadboom verkeerd zit.
Als ik het gevonden en opgelost, dan kan m’n dochter hier even van genieten, maar ik ga wel een geheel nieuwe draadboom aanleggen. Die ga ik helemaal zelf maken. Vanavond de spullen inventariseren en bestellen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rop65
50km gereden
50km gereden

Berichtdoor NIX » 05 nov 2017, 18:17

Waarom pak je niet een gewone FS1 draadboom? Een gebruikte moet misschien iets opgelapt, maar dan klopt het weer gewoon. (Ook al is dat misschien wel te gemakkelijk als het ook moeilijk kan.)
Kijk eerst even in de FAQ.
NIX
7500km gereden
7500km gereden

Berichtdoor Rop65 » 05 nov 2017, 19:19

NIX schreef:Waarom pak je niet een gewone FS1 draadboom? Een gebruikte moet misschien iets opgelapt, maar dan klopt het weer gewoon. (Ook al is dat misschien wel te gemakkelijk als het ook moeilijk kan.)

Haha, ja dat kan ook NIX. Het punt is dat ik niet alleen een nieuwe hoofddraadboom nodig heb. De bedrading uit het linker armatuur op het stuur is van huishouddraad, type nul-en-fase en dat geldt ook voor het takje naar de remlichtschakelaar en de grotere aftakking naar het achterlicht (inclusief de knippers). Daarnaast hebben de draadjes van alle knippers de verkeerde kleur en zijn er overal nare verbindingsstekkertjes gebruikt. Als ik dat allemaal tweede hands moet aanschaffen en repareren, dan wordt het toch weer duur en hoe lang het dan goed blijft is maar de vraag.
Nee, ik heb de knoop doorgehakt: ik vernieuw alles zelf (stiekem vind ik dat eigenlijk ook gewoon hartstikke leuk om te doen).

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Rop65
50km gereden
50km gereden

Vorige

Keer terug naar Techniek en sleutelen