Elektrisch puzzeltje.

Alles over de techniek en sleutelen
Rop65
100km gereden
100km gereden
Berichten: 106
Lid geworden op: 01 jan 2016, 19:50

Elektrisch puzzeltje.

Bericht door Rop65 »

Rop65 schreef:
Rop65 schreef:
pee67 schreef:In mijn huidige opstelling werd ik zonder regelaar. De spanningsrange van de ledlamp ligt tussen 6 en 24 volt. Zonder enige aanpassing is deze lamp te gebruiken.
Wel moet je accu en gelijkrichter in goede staat zijn.
Aha, dat verandert de zaak. In mijn geval is de gelijkrichter in orde en komt er een nieuwe Yuasa accu in. Nu nog LED-lampjes.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
eens kijken of ik wijs kan worden uit hetgeen hier op dit forum over soorten LED-verlichting is geplaatst. Mocht ik er niet uitkomen, dan kom ik er graag hier op terug!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
ik heb het forum afgeschuimd en kom allerlei leuke LED-, dan wel halogeen ombouwverhalen tegen.
Het verhaal van pee67 spreekt mij het meeste aan omdat daarvoor niets aan de draadboom hoeft te worden aangepast.
Echter, ik kom er niet uit waar ik nu die LED-lampjes kan kopen die zowel op gelijkspanning als wisselspanning werken en die daarbij ook nog functioneren bij een voltage tussen 6-24V (zoals in het relaas van Pee67).

Ik zou zeer dankbaar zijn voor een verwijzing naar een webwinkel of een overzicht van de type LED-lampjes (liefst ter vervanging van alle gloeilampverlichting) met deze eigenschappenAfbeelding
In de webwinkel http://www.harrieabc.nl" onclick="window.open(this.href);return false; kom ik deze lampjes niet tegen en kunnen de lampjes die te koop zijn niet zonder spanningsregelaar worden gebruikt vanwege de spanningsbovengrens van 7,8 Volt.

Alvast mijn dank voor de reacties,

Rob


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Elektrisch puzzeltje.

Bericht door pee67 »

Update in mijn ledtopic http://fs1forum.com/viewtopic.php?f=4&t=9839" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Plaats reactie