Pagina 2 van 2

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 19 nov 2017, 13:07
door marco
Hoe zijn de wiellagers en de remmen?

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 19 nov 2017, 15:11
door harmen251
P@trick schreef:Valse lucht uitgesloten?
ja 100%., ontsteking op 1.6 voor bdp geeft ook geen verschil, ook nog eens andere contactpunten getest ondertussen.
marco schreef:Hoe zijn de wiellagers en de remmen?
als ik mijn koppeling inhoud bolt hij mooi uit, voel niets van weerstand.

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 19 nov 2017, 16:07
door yamjan
Tip van Fizzy lijkt mij een goede. Zeker omdat je al veel hebt gewisseld en het blok slecht blijft lopen.
Anders de krukaskeerring aandrijfzijde checken. Zou de zwarte bougie kunnen verklaren (carterolie opslurpen).
Da’s iets eenvoudiger te doen. :wink:

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 19 nov 2017, 16:12
door marco
Loopt die met een andere cilinder wel goed?

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 19 nov 2017, 21:26
door harmen251
nee, die had exact hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat ie warmliep.

Was van plan om met deze brommer naar de ardennen te trekken in december, zal ik nu met een andere moto moeten doen.
Ga het blok nog eens openhalen ondertussen en eens naar de krukas kijken. Denk dat er anders niets meer opzit.

cilinder =ok
kop= ok
2 verschillende carbu's geprobeerd en een heel pak sproeiers.
ontsteking, andere contactpunten, vliegwiel en timingen geprobeerd.
schijf is ook goed
uitlaat is nieuw
dichtingen van krukas zijn ook goed,

tschiet niet veel meer over..

De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 19 nov 2017, 21:31
door marco
Soms zit het niet mee

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 20 nov 2017, 09:13
door Tombo
harmen251 schreef:nee, die had exact hetzelfde probleem. Ik dacht eerst dat ie warmliep.

Was van plan om met deze brommer naar de ardennen te trekken in december, zal ik nu met een andere moto moeten doen.
Ga het blok nog eens openhalen ondertussen en eens naar de krukas kijken. Denk dat er anders niets meer opzit.

cilinder =ok
kop= ok
2 verschillende carbu's geprobeerd en een heel pak sproeiers.
ontsteking, andere contactpunten, vliegwiel en timingen geprobeerd.
schijf is ook goed
uitlaat is nieuw
dichtingen van krukas zijn ook goed,

tschiet niet veel meer over..

De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..
Gewoon terugsturen die zooi

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 20 nov 2017, 19:43
door marco
Toen je het blok in elkaar zette draaide de krukas toen soepel rond? (Zonder de keerringen). Kan wezen dat de lagers niet helemaal lekker zaten en daardoor de krukas zwaar draait.

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 20 nov 2017, 20:49
door harmen251
draaide soepel, niets abnormaals aan gemerkt.
Krukas is er uit nu. morgen ga ik de speling eens meten op het werk.
Rechter lager klinkt wel al wat verdacht..

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 21 nov 2017, 19:16
door fizzie
Ik bedoel niet de speling maar de uitlijning.
Ik heb er eentje geklokt met 0,1 mm afwijking. Die niet te richten was.
Let wel, een imitatie nieuwe :-?

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 22 nov 2017, 16:19
door koppel
welk type en merk kruk was dat?

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 22 nov 2017, 18:10
door fizzie
koppel schreef:welk type en merk kruk was dat?
Merk / type weet ik niet meer.

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 22 nov 2017, 18:52
door HotWheels
harmen251 schreef: De krukas is nieuw maar de kwaliteit en kennis van eigen product bij de webshops is wel een ramp geworden. Onlangs een 43mm piston besteld, blijkt deze 42.75mm te zijn. 2 immi koppelingkabels waarvan de draad op de regelvijs zelf geen m8 is en de koppeling volledig onbedienbaar is. Immi remkabel gekocht waarmee ik de voorrem onmogelijk kan regelen zonder dat ze sleept ofwel de greep tegen het handvat komt. "originiele" contactpunten die het na 1 week al begeven. Had ook nog extra segmenten gekocht voor mijn athena, passen zelfs niet in de groeven van de piston. Mijn broer had ook eens een athena gekocht waarvan de passing voor het naaldlager niet was afgewerkt op de piston aan 1 kant, als antwoord krijgt hij dan dat hij een dremel moet kopen...
Gek word ik ervan..
fizzie schreef:Ik bedoel niet de speling maar de uitlijning.
Ik heb er eentje geklokt met 0,1 mm afwijking. Die niet te richten was.
Let wel, een imitatie nieuwe :-?
Dat is de prijs die men voor immi(zooi) betaalt ... :|
Ik word er gek van dat men dat (ondanks dit forum) nog steeds niet door heeft :roll:
Zoek, vind en koop toch meer the real stuff !

Re: geen vermogen in lage toeren

Geplaatst: 22 nov 2017, 21:04
door koppel
door de jaren heen monteer ik steeds meer immi wat zich bewezen heeft.

om het bij het blok te houden:

CM krukas (blauw doosje/rode opvulstukken.
Sakura bobines.
k-star koppen
alu/nikasil cyl+ asso zuiger
zeta spul
luhao uitlaat

prima spul, net zo goed of beter dan ori

alleen die hele goedkope merkloze troep moet je van wegblijven.