Onbekend met afstelling.

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
puchje -rmx-
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2017, 14:26

Onbekend met afstelling.

Bericht door puchje -rmx- »

Hey Yamaha rijders,

Ik ben Auke en wil graag wat info over het afstellen van mijn brommer. De Brommer trekt namelijk niet lekker in de versnellingen. Na heel wat gepieel heb ik de 2RU lopend gekregen en kan er zelfs een stukje mee rijden. Ik heb er een geheel nieuwe grondplaat/ontsteking ingezet. De brommer heeft altijd netjes gelopen met sproeier 148 zag ik. Op de zwarte cilinder staat FS1 en de carburateur is van het merk Keihin. Bougie is mooi

Alleen nu het volgende.

De contactpunten heb ik met een voelermaatje op 0.35 mm gezet. De voorontsteking heb ik gemeten met een schuifmaat.
Deze geeft naar mijn inziens tussen de 1.3 en 1.8mm aan. Weet ik dus niet zeker. Wat ik nu niet snap is hoe ik die voorontsteking naar meer zekerheid kan afstellen op 1.6/1.8mm.

Ik moet nu best wel lang en hoog in de toeren janken bij de 1 en 2e versnelling, en merk dat ie dan wat weerstand bied. Dat gaat niet vloeiend. Als ik het gas helemaal open draai dan wil ie wat wat sneller optrekken. In de 2e moet ik hoge toeren maken anders trekt hij niet door inde 3e. Als hij in de 3e versnelling mooi op toeren loopt gaat het lekker.

Jullie ogen weten. Ik heb veel ervaring met puchjes afstellen. maar ik kwam op het forum tegen dat je met de punten van de fs1 ook de voorontsteking afstelt? Persoonlijk vind ik de puntenafstelling zeer belangrijk voor trekkracht, en wil dan graag ook zeker weten van de kenners of ik beter de voorontsteking goed kan zetten of de puntjes correct.

Hiermee denk ik namelijk mijn probleem op te lossen.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Onbekend met afstelling.

Bericht door pee67 »

Wat voor uitlaat zit erop? Hoeveel mm?
Gevlakt kopje?
Een keihin carb is vrij lastig zuiver af te stellen, beter zoek je naar een originele mikuni carb.
Hoeveel mm is de carburateur? ivm sproeirsetting. Bij een 16 mm carb en fs1 cilinder zou ik een 170 sproeier nemen.
Ontsteking stel je het beste af op voorontsteking, met een FS1 cilinder neem je het beste 1.8 mm voorontsteking.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Onbekend met afstelling.

Bericht door marco »

Die imi carburateurs zijn waardeloos,koop een echte mikuni met de juiste onderdelen.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie