Tip voor andere krukaslagers.
Geplaatst: 11 sep 2018, 20:19
De toegepaste krukaslagers in de FS1 zijn standaard C3 groefkogellagers met een enkele rij kogels.
Al lang geleden heb ik eens geƫxperimenteerd met een ander soort lager, dit betreft een dubbelrijige zichzelf instellende kogellager.
Deze lagers zijn normaliter geschikt voor lange assen en kunnen de slingering van een as goed opvangen.
Toch heb ik deze lagers wel eens in mijn fs1 gemonteerd,
en ik moet eerlijk zeggen ik had duidelijk minder resonantie in mijn blok en frame.
Het linker lager met code 6204 c3 wordt nu een lager met de code 1204 c3
en het rechter lager 6303 c3 wordt dan een 1303 c3.
Wel moet ik zeggen deze lagers zijn wat lastiger te monteren
en vallen gemakkelijk uit elkaar als je de binnenring te veel verdraaid.
Al lang geleden heb ik eens geƫxperimenteerd met een ander soort lager, dit betreft een dubbelrijige zichzelf instellende kogellager.
Deze lagers zijn normaliter geschikt voor lange assen en kunnen de slingering van een as goed opvangen.
Toch heb ik deze lagers wel eens in mijn fs1 gemonteerd,
en ik moet eerlijk zeggen ik had duidelijk minder resonantie in mijn blok en frame.
Het linker lager met code 6204 c3 wordt nu een lager met de code 1204 c3
en het rechter lager 6303 c3 wordt dan een 1303 c3.
Wel moet ik zeggen deze lagers zijn wat lastiger te monteren
en vallen gemakkelijk uit elkaar als je de binnenring te veel verdraaid.