Pagina 1 van 1

ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 11 apr 2019, 20:24
door st1300
Wie kan mij vertellen wat dit voor een ontsteking is en of hij past op FS1 5 bak 1969, en hoe moet ik die dan aansluiten +welk vliegwiel past erop.


Afbeelding


Afbeelding

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 11 apr 2019, 22:52
door marco
Electronische rd ontsteking

Wel de grondplaat ff draaien a deed klopt de timing niet.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 11 apr 2019, 22:58
door st1300
Hoe sluit ik de bedrading aan?

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 12 apr 2019, 06:08
door opnieuweenfs1
Wit en geel is voor de verlichting, zwart-rood en wit-rood gaan naar de cdi
uit de cdi komt nog een oranje die gebruik je voor je bobine en zwart op de massa.

Het lijkt erop dat dit setje van een yamaha pw80 afkomstig is. met een 2ru vliegwiel past het op elke fs1.
let er wel op dat de timing niet klopt! die moet je aanpassen door middel van gaten boren in de grondplaat of via een adapterplaat.
het geheel kan je afstellen met een stroboscoop lamp.

Succes.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 12 apr 2019, 18:10
door st1300
Op de stekkerblok zit een licht blauwe + witte + zwarte + geel/rode draad.wit/rood en zwart/rood gaan naar cdi en uit cdi komen een zwarte+oranje+zwart/witte draad

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 12 apr 2019, 18:59
door opnieuweenfs1
deze kleuren zijn idd iets anders.

Lichtblauw is voor je neutraal lampje.
Wit en geel/rode draad zijn je lichtspoel. wit voor je accu en geel/rode voor je verlichting.
Zwarte is de massa.
Wit/rood is je puls en gaat naar de cdi.
Zwart/rood is voeding

Vanuit je cdi.

Zwart is massa.
Oranje gaat naar bobine, op de zwart/witte.
zwart/witte draad gaat naar je contactslot om de je ontsteking uit te schakelen.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 12 apr 2019, 19:04
door st1300
Oke ga van de week ff testen. Hoe moet de grondplaat gemonteerd worden met het elektrische gedeelte boven?
En hoe herken ik een vliegwiel van een 2RU?

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 12 apr 2019, 19:26
door opnieuweenfs1
Als ik de ontsteking nog eens nader bekijk zou deze ook nog wel eens van DT50R kunnen zijn.
in dat geval kan je daarvan ook het vliegwiel gebruiken.
de diameter van de magneten van het vliegwiel is bij een 2ru het grootst, meet daarom eerst eens de diameter van je spoelen.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 12 apr 2019, 19:45
door st1300
Diameter is ongeveer 84mm mijn vliegwiel van de 5 bak past wel maar is te hoog.
Ik heb nog een ander aluminium vliegwiel dat is lager maar daar is de diameter te klein van.
Mag ik die uitdraaien?

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 13 apr 2019, 08:20
door opnieuweenfs1
Wat bedoel je met te laag of te hoog?
Uitdraaien gaat helaas niet.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 13 apr 2019, 12:16
door st1300
Als ik mijn vliegwiel van de 5 bak er op zet en vastzet dan gaat de motor niet meer rond.
Vliegwiel zit dan tegen grondplaat aan.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 13 apr 2019, 16:50
door marco
Je moet aan de achterkant van de grondplaat ook nog wat wegslijpen bij de keerring. Anders past het niet goed

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 14 apr 2019, 10:31
door opnieuweenfs1
Ja dat klopt bij sommige grondplaten is dat zo,
de dikte van een 5 of 4 bak vliegwiel is hetzelfde, alleen de buitendiameter is anders.
de 5 bak versie is daardoor zwaarder van gewicht, dit geeft onderin meer koppel. en loopt stationear rustiger en mooier.

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 14 apr 2019, 20:43
door st1300
standaard diameter van vliegwiel FS1 is 82.2 mm, die van een 5 bak meet ik 84.4 mm.
Hoogte van het vliegwiel gemeten met de onderkant op tafel is ongeveer 8 mm meer als van standaard vliegwiel
Afbeelding
Afbeelding

Re: ELECTRONISCHE ONTSTEKING

Geplaatst: 14 apr 2019, 22:46
door opnieuweenfs1
oke dat wist ik niet. weer wat geleerd.