minder vermogen

Alles over de techniek en sleutelen
Skelter94
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 nov 2018, 16:36

Re: minder vermogen

Bericht door Skelter94 »

Ik wil toch weer even terugkomen op het verhaaltje. Ik heb uitgebreid op het forum rondgekeken en heb ook nauwkeurig de FAQ voor het afstellen van de carb gevolgd maar ik merk dat het toch voor wat verwarring zorgt bij mij. Ik heb het idee dat met mijn setup, mijn sproeier eigenlijk veel te klein ''moet'' zijn.

Setup:
-60 cc imi cilinder? (althans, er staat fs1 op de cilinder)
-Imi uitlaat 32mm
-Langzame schijf
-16mm carb met sproeier 140, luchtstelschroef 1 3/4. (origneel mikuni)
-Bougie b8hs nieuw
-Elektronische onsteking

Ik heb de tank helemaal opnieuw schoongemaakt en de toevoer gechecked, dat is allemaal in orde nu.
Omdat de fs1 als hij koud was wel erg veel stotterde en langzamer optrok wanneer hij wel warm was, besloot ik om een originele 150 (kort? van fs1shop) sproeier te proberen. Daarmee stotterde hij een stuk minder, maar nog steeds minder trekkracht en in hoge toeren verzuipt de fs1 zelfs. Nu dus maar weer terug bij 140, maar ik heb toch het idee dat ik qua afstelling niet goed zit? Bougiekleur zag er met de 150 sproeier wel beter uit dan nu. Met de 140 is het toch net wat te zwart naar mijn idee.
Geen idee of dit nog van invloed kan zijn, maar ik zag dat ik wel het afdekrubbertje van de carburateurdeksel mis. Dus dat kleine ronde rubbertje aan de zijkant, en ook boven zit er een kleine opening waar lucht naar binnenkomt.

Lang verhaal weer maar ik ben benieuwd of dit wel normaal is of ik elders het probleem moet zoeken
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: minder vermogen

Bericht door pee67 »

Een 170 sproeier zal niet slecht staan.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Skelter94
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 nov 2018, 16:36

Re: minder vermogen

Bericht door Skelter94 »

pee67 schreef:Een 170 sproeier zal niet slecht staan.
Maar hoe kan die bij 150 dan al verzuipen? Als ik dan vol het gas open trek stottert die. Geef ik geleidelijk gas, dan wil het wel...
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: minder vermogen

Bericht door P@trick »

Volgens mij het verschil tussen een korte en een lange sproeier ... dat staat niet altijd vermeld. Of immi en origineel . Ik heb imitatie die een kleinere maat heeft dan bijvoorbeeld een origineel maar wel een veel grotere opening ;)

Een immi 150 kan dus een grotere opening hebben dan een origineel 170, en dus verzuipen bij 150 immi sproeier want dat is geen 150 maar 180 bijvoorbeeld... of zelfs immi kleiner gat ...

Iets anders kan ik niet verzinnen ...

Die van mij rijdt prima op een immi , gas naald is wel verzet en ook lucht is aangepast..

Lees net origineel... mengsel niet goed afgesteld ? Dus geen totale verbranding ... meer lucht geven? Gas naald 1 stand omhoog ... dus de naald hangt lager ... 1 van beide proberen niet allebei tegelijk want dan introduceer je 2 variabelen ..

Dit kan je nog proberen ..

IN DE faq staat mooi stuk over carburateur.

Zijn oude brommers dus er kan altijd wat ingesleten zijn ... blijft soms lastig ..
Dus fabrieksinstellingen werken niet altijd meer ...
Skelter94
50km gereden
50km gereden
Berichten: 60
Lid geworden op: 19 nov 2018, 16:36

Re: minder vermogen

Bericht door Skelter94 »

Ik ga ook maar weer eens een poging wagen om de uitlaat los te krijgen. Vind m toch wel stinken ook naar uitlaatgassen, misschien zegt dat ook nog wat?
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: minder vermogen

Bericht door P@trick »

Alles schoonmaken is sowieso een goed idee, alle sproeiers doorprikken. Contactpunten bekijken op slijtage en ff schoonmaken Etc ...
Plaats reactie