Re: minder vermogen
Geplaatst: 03 feb 2020, 13:14
Ik wil toch weer even terugkomen op het verhaaltje. Ik heb uitgebreid op het forum rondgekeken en heb ook nauwkeurig de FAQ voor het afstellen van de carb gevolgd maar ik merk dat het toch voor wat verwarring zorgt bij mij. Ik heb het idee dat met mijn setup, mijn sproeier eigenlijk veel te klein ''moet'' zijn.
Setup:
-60 cc imi cilinder? (althans, er staat fs1 op de cilinder)
-Imi uitlaat 32mm
-Langzame schijf
-16mm carb met sproeier 140, luchtstelschroef 1 3/4. (origneel mikuni)
-Bougie b8hs nieuw
-Elektronische onsteking
Ik heb de tank helemaal opnieuw schoongemaakt en de toevoer gechecked, dat is allemaal in orde nu.
Omdat de fs1 als hij koud was wel erg veel stotterde en langzamer optrok wanneer hij wel warm was, besloot ik om een originele 150 (kort? van fs1shop) sproeier te proberen. Daarmee stotterde hij een stuk minder, maar nog steeds minder trekkracht en in hoge toeren verzuipt de fs1 zelfs. Nu dus maar weer terug bij 140, maar ik heb toch het idee dat ik qua afstelling niet goed zit? Bougiekleur zag er met de 150 sproeier wel beter uit dan nu. Met de 140 is het toch net wat te zwart naar mijn idee.
Geen idee of dit nog van invloed kan zijn, maar ik zag dat ik wel het afdekrubbertje van de carburateurdeksel mis. Dus dat kleine ronde rubbertje aan de zijkant, en ook boven zit er een kleine opening waar lucht naar binnenkomt.
Lang verhaal weer maar ik ben benieuwd of dit wel normaal is of ik elders het probleem moet zoeken
Setup:
-60 cc imi cilinder? (althans, er staat fs1 op de cilinder)
-Imi uitlaat 32mm
-Langzame schijf
-16mm carb met sproeier 140, luchtstelschroef 1 3/4. (origneel mikuni)
-Bougie b8hs nieuw
-Elektronische onsteking
Ik heb de tank helemaal opnieuw schoongemaakt en de toevoer gechecked, dat is allemaal in orde nu.
Omdat de fs1 als hij koud was wel erg veel stotterde en langzamer optrok wanneer hij wel warm was, besloot ik om een originele 150 (kort? van fs1shop) sproeier te proberen. Daarmee stotterde hij een stuk minder, maar nog steeds minder trekkracht en in hoge toeren verzuipt de fs1 zelfs. Nu dus maar weer terug bij 140, maar ik heb toch het idee dat ik qua afstelling niet goed zit? Bougiekleur zag er met de 150 sproeier wel beter uit dan nu. Met de 140 is het toch net wat te zwart naar mijn idee.
Geen idee of dit nog van invloed kan zijn, maar ik zag dat ik wel het afdekrubbertje van de carburateurdeksel mis. Dus dat kleine ronde rubbertje aan de zijkant, en ook boven zit er een kleine opening waar lucht naar binnenkomt.
Lang verhaal weer maar ik ben benieuwd of dit wel normaal is of ik elders het probleem moet zoeken