The Alamo schreef:Schiet mij maar lek, voordat ik de carburateur ging demonteren eerst nog even proberen te starten en met een trap starte mijn fs1, (wel behoorlijk wat rook uit de uitlaat) 5 minuten laten draaien . Ik blij en begonnen te poetsen. Na een uurtje nogmaals starten en niks, hij sloeg niet aan. Afgelopen zondag 4 liter ecomaxx benzine getankt.
Wie heeft hierop antwoord?
Okay,,,, je bent beginner.
Even voor de goede orde:
A) in je benzinetank zit bagger
B) je benzinekraan sluit niet af en/of is vol met bagger
C) je vlotterafsluiting sluit niet af en/of is vol met bagger
Hierdoor sijpelt je benzine vanuit je tank rechtstreeks door naar de krukasruimte.
De benzine verdampt en de tweetakt olie blijft achter.
Hierdoor staat de krukasruimte vol met olie en benzine
Bestel:
a) vlotterbakpakking
b) revisiesetje benzinekraan
Trek je tank van je brommer en ga flink schudden, daarna verwijder je de benzine.
Je vult je tank met een half litertje benzine en herhaal je de cyclus totdat er je geen vuil ziet meekomen
(een oude koffie filter doet wonderen om te controleren of de tank schoon is)
Je trekt de benzinekraan en de carburateur uit elkaar en je maakt deze losse onderdelen schoon m.b.v een compressorspuitje.
Je controleert je benzine kraan of hij goed afsluit door het benzineslangetje er aft te trekken.
Je zet de boel weer in elkaar zo zoals het hoort, haalt de bougie los, maakt deze ook schoon, gooi een doppie benzine in de bougiegat, monteer de bougie en duw je brommer latgas aan.
Je zal zien dat er in je straat een nieuwe paus gekozen is en je gaat een blokje omrijden. Hierdoor wordt de troep uit je krukasruimte je uitlaat in geblazen en je zal merken dat de brommer beter op het gas gaat reageren.
Daarna kan je pas gaan poetsen, viespeuk...