Fs1 start niet meer

Alles over de techniek en sleutelen
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Hallo allen,

Mijn oude fs1 uit de schuur gehaald.
Mijn 3e9 reed altijd goed, maar doet niks meer.
Nieuwe accu
Voorontsteking en punten conform boekje. Goede vonk
Benzine loopt
Carburateur 16mm, vlotter werkt, sproeier 150
Schijf bruin
Z1 cilinder
Bougie koffiebruin en nat, vonk goed
Standaard uitlaat 28mm

????
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door Dr. Bob »

Haal de cilinder er maar eens af, waarschijnlijk geen compressie door vastzittende zuigerveren.
Niet lullen maar poetsen!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door NIX »

Of carb kapje eraf en starten op remreiniger. Dan loopt ie op benzine ook wel door. Ik gok dat er ergens toch een kanaaltje dichtgekoekt zit. Zuigerveer kan ook, die komt vanzelf los met wat remreiniger.
Kijk eerst even in de FAQ.
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Vanochtend deed hij niks meer.
Hij vonkte ook niet meer.

Eens goed naar de punten gekeken,
die blijven op een slag gewoon open staan.

Is hier nog iets aan te doen? Of een andere erop
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door P@trick »

Heb ik ook gehad, is waarschijnlijk de condensator, maar ik heb toen alle spoelen , contactpunten en condensator laten vervangen . Ben je gelijk klaar voor de komende tijd, anders kan het spul 1 voor 1 kapot gaan ..

Of je keerring achter vliegwiel maakt alles vet als deze lek is ..

Vonkt hij tussen de punten erg?

Maar je kan ook eerst nieuwe punten proberen . Dat kost je de kop niet! Zijn je oude erg schuin ingesleten? Of dun? Of even schoonmaken met schuurpapiertje dubbel gevouwen.
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

De bougie vonkt niet, punten vonken niet. Punten gaan niet meer dicht bij het draaien van magneten.

Heb nog een nieuwere liggen, die maar es proberen.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door marco »

Kijk ook eens naar de plek op de krukas waar het het contactpuntje over heen loopt.
Mag niet roestig zijn en er moet een beetje vet op
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door NIX »

Stel gewoon de punten even goed af!
Kijk eerst even in de FAQ.
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door P@trick »

NIX schreef:Stel gewoon de punten even goed af!
Wat NIX zegt , schoonmaken en op tijd zetten! Daarna rest bekijken .
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Vandaag van alles geprobeerd. Andere onsteking er op. Goede vonk. Eerste goed oppakken, daarna te loeien, dus contact uit zetten. Daarna start hij niet meer , toch vonk en en natte bougie.

???
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door pee67 »

nicoos schreef:Hallo allen,

Mijn oude fs1 uit de schuur gehaald.
Mijn 3e9 reed altijd goed, maar doet niks meer.
Nieuwe accu
Voorontsteking en punten conform boekje. Goede vonk
Benzine loopt
Carburateur 16mm, vlotter werkt, sproeier 150
Schijf bruin
Z1 cilinder
Bougie koffiebruin en nat, vonk goed
Standaard uitlaat 28mm

????
Voorontsteking volgens het boekje????
Niet naar het boekje kijken maar de ontsteking afstellen op 1.8 mm voorontsteking.

Verder ben ik wel benieuwd hoe deze fs1 zal lopen straks.
Een Z1 cilinder met een 16 mm carb en 150 sproeier icm een 28 mm uitlaat is niet echt je van het.
170 sproeier en een 32 mm uitlaat zal het beter doen.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door NIX »

Het loeien klinkt als valse lucht.
Kijk eerst even in de FAQ.
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Beste Pee
Staat op 1.8mm ? Zoals boekje. Of ik snap het niet meer na 20 jaar en 2 hersentumoren verder.

Verder heb ik nu 150 max liggen en erin. Ik zal de lange Luhahu er zetten.

En wat is er met die pakkingsets tegenwoordig. De ene lijkt voor 50cc, de ander 60/70cc. Is Z1 60cc?
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door pee67 »

In het boekje adviseert men om de opening van de punten af te stellen op 0.25..... Deze regel kun je het beste vergeten. Contactpuntenopening afstellen op 1.8 mm voorontsteking volstaat.

Hoe veel cc de z1 cilinder is kun je het beste opmeten door met een schuifmaat de diameter te meten.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door kittop »

Een Z1 is een 50cc cilinder, deze cilinder is (naar mijn ervaring) sneller dan een FS1 cilinder
Zelf heb ik 40mm (50cc)Z1 gereden met 190 sproeier met clipje op de naald 1 tandje hoger, maar had ook een Noguchi topveer zuiger, een 36mm bocht met Bos pijp een 16 mm Mikuni en een cilinderkop waar de klokvorm uit gedraaid was.
Dit was vergif en aanzienlijk sneller als een DT50mx met en 44mm Zeta cilinder, maar de FS1 met 2F2 membraanblok was erg hoogtoerig.
De punten moesten dan ook behoorlijk wijd staan dat hij amper startte.

Een Z1 heeft een behoorlijke hoge uitlaatpoort en hoort er een cilinderkopje op die ervoor zorgt dat hij voldoende compressie krijgt.
Ook een 28mm bocht zal niet echt meehelpen in de kracht.
Plaats reactie