Fs1 start niet meer

Alles over de techniek en sleutelen
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Ik weet het niet meer.

- Contactpunten gesteld
- nieuwe pakkingen kop en voet uitlaat
- lange uitlaat
- bougie vonkt en nat
- sproeier 170

????
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door P@trick »

Bougie vonkt als je hem op blok legt ? Wat voor kleur ? Wanneer vonkt hij? Als je merktekens hebt kun je zien wanneer ze open of dicht moeten zin.

Bougie erg nat? Zo ja, niet goed ? Mengsel ontsteekt niet.

Orginele carburateur en sproeier? Lucht stelschroef ongeveer 1,5 slag uit ?

Ik zelf heel eerlijk , naald niet in het midden , maar op laagste stand, omdat mijn brommers gewoon te veel benzine kregen om te starten. (imitatie sproeiers) Probeer eerst dat eens, daarna sproeier toch stuk kleiner, als hij dan wel start , krijgt hij in begin toch te veel benzine . Loeien volgens mij ook met verhouding te veel lucht te weinig benzine met stuk rijden, ik heb toen wat ik nog weet er een iets grotere sproeier in gezet. Stapjes van 5 of 10.

Mits je zeker weet dat je punten op tijd staan, hier heb ik alles afsteld met plug in opening pet 1,5 mm voor onsteking voor orgineel , tussen 1.7 - 1.8 mm snel en op de merktekens vliegwiel. Als je zeker weet dat alle gangetjes carburateur open zijn, afstelling goed is , hij niet gelijk verzuipt en genoeg lucht krijgt ( starten met Aha kap eraf) dan zou hij eigenlijk iets moeten doen. Als ik dat kan kan jij dat ook ! In principe het ontsteekt of ontsteekt niet. Wijzig nooit gelijk meerdere zaken , maar 1 voor 1 anders vind je het euvel niet.

Wat ik wel ooit had is kleppen membraan sloten niet goed (was wel nieuw) ook niet starten, veels te nat. Misschien dat dit met een schijf ook zo is.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door pee67 »

Waar kom je vandaan?
Wellicht dat iemand hier van het forum die niet al te ver weg woont voir jou, jou kan helpen en uitleg geven.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Ik woon omgeving waalwijk
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door kittop »

Wolluk is mij net iets te ver.
We gaan eerst het volgende checken...

- Probeer eerst nog een nieuwe bougie, spuit wat remreiniger in je bougiegat en duw de FS1 latgas aan.

Springt de FS1 aan en valt vervolgens uit:
- monteer een andere 16mm carburateur met 180 sproeier, clip op het midden en luchtschroef 1 en een derde losgedraaid.
- Indien de carburateur gedemonteerd is, kijk gelijk even of de membraam sluit door de kicstarter te gebruiken, er mag geen lucht terug komen uit het spruitstuk.
ik verwacht dit niet eigenlijk, want dat komt zelden voor.

indien niets:
- Check je vonksterkte door de bougie en dop te demonteren en de vonk moet ca 1 cm overspringen naar de massa

indien wel vonksterkte:
- Heb je wel compressie/sluiten je zuigerveren fatsoenlijk en volgen ze de wand.

indien geen vonksterkte:
- Vernieuw de punten en condensator
indien die al nieuw zijn:
- check of je contactpuntkabeltje niet kapot gesleten is langs het vliegwiel
- haal je contactslot en bekabeling los van het ontstekingssysteem en breng een kabel direct naar je ontsteking naar de bobine.

Dus er is nog wel werk te doen op afstand.
nicoos
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 okt 2006, 19:59

Re: Fs1 start niet meer

Bericht door nicoos »

Dankjewel, zal morgen es gaan kijken
Plaats reactie