Accu en knipperlichten

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Ben Abbink
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2013, 16:44

Accu en knipperlichten

Bericht door Ben Abbink »

Kan iemand mijn een elektrisch schema geven betreffende het volgende,
Ik heb een Yamaha FS1 378 en sinds kort werk mijn claxon en knipperlichten niet!
Volgens mij is de accu goed opgeladen.
Is er iemand die een schema heeft waarbij ik zonder accu alles door verbindt en alles gewoon werkt!

Groet
Ben
P@trick
250km gereden
250km gereden
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14

Re: Accu en knipperlichten

Bericht door P@trick »

Waarom zou je de accu eruit willen halen ? Ik zou het probleem oplossen waarom ze nu niet werken . Accu neemt in dit geval rest spanning op, andere kunnen je hier op het forum vast meer van vertellen.

Claxon kapot ? Aarde/massa los / slecht? Van zowel knipper lichten als claxon , aangezien de knipperlichten de aarde gebruiken. Ik zou dus check eerst je aarde en trek indien nodig een extra draad naar achteren en voren.

De knipperlichten werken op de accu, dus als je deze over de spoelen laat gaan dan alleen met draaiende motor, hoe je zorgt dat er geen piek in komt , weet ik ook niet.

NIX weet dit vast.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Accu en knipperlichten

Bericht door NIX »

Accu hoort erin. Check de zekering en de massa. In het ergste geval is de gelijkrichter overleden of is er wat in het contactslot niet goed. Zonder accu zal je licht bijna uitgaan als je remt of toetert en knippert je knipperlicht niet. Ook zulllen je andere lampjes 1 voor 1 springen. Het is een Yamaha, geen puchmaxi.
Kijk eerst even in de FAQ.
pee67
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 5444
Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
Locatie: Mieldere

Re: Accu en knipperlichten

Bericht door pee67 »

Claxon en knipperlichten doen het niet, dan ga ik er gemakshalve vanuit dat het lampje voor neutraal het ook niet doet.
Meet even goed de accu door, want denken dat de accu goed geladen is of zeker weten dat de accu goed geladen is, zijn 2 heel verschillende dingen.
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
Ben Abbink
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 nov 2013, 16:44

Re: Accu en knipperlichten

Bericht door Ben Abbink »

Klopt het lampje voor het neutraal doet het ook niet.
Denk dat ik de accu vervang, zijn de kosten ook niet.
Werkt dat ook niet moet ik verder zoeken.
Bedankt voor alle info.
Groet
Ben
opnieuweenfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00

Re: Accu en knipperlichten

Bericht door opnieuweenfs1 »

Alleen je accu vervangen zal niet veel zin hebben, want als de rest verder goed is zal je neutraallampje het gewoon moeten doen, zelfs met een slechte accu zal hij branden als de motor loopt. wel zal de lichtopbrengst steeds veranderen afhankelijk van je motortoerental.
Doet deze het helemaal niet? dan kan het natuurlijk gewoon stuk zijn. maar als er helemaal niks werkt zal waarschijnlijk je gelijkrichter aan zijn einde zijn.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Accu en knipperlichten

Bericht door NIX »

NIX schreef:Accu hoort erin. Check de zekering en de massa. In het ergste geval is de gelijkrichter overleden of is er wat in het contactslot niet goed. Zonder accu zal je licht bijna uitgaan als je remt of toetert en knippert je knipperlicht niet. Ook zulllen je andere lampjes 1 voor 1 springen. Het is een Yamaha, geen puchmaxi.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie