Mijn naam is Jan (de zoon van René) en ik heb sinds kort Yamaha 2F2. Ik ben 19 jaar oud en heb deze brommer, samen met mijn vader, helemaal in elkaar gezet. Hij lag namelijk helemaal uit elkaar opgeslagen. Mijn vader heeft ook een paar FS1's en weet er (gelukkig) veel van af. Echter kan hij mij met dit probleem ook niet helpen.
De 2F2 startte na 15 jaar op zolder liggen na 3x trappen. We hebben alles nagelopen en is allemaal nog in orde. Hij rijdt ook best goed maar er is een probleem:
Hij trekt met laag en middel toeren voor geen meter. In z'n 1 komt hij maar amper op gang, echter wanneer je hem helemaal tot maximaal toeren laat gaan gaat hij als een speer. Als je heel snel door schakelt en houdt hem op toeren zit je zo op 60 km/h. Maar als ik gewoon rustig wil rijden moet ik steeds terugschakelen om te versnellen, anders zakt hij gewoon weg of gaat het heel langzaam. Ik heb ook even op de FS1 (met 2RU blok) van mijn vader gereden en die heeft hier helemaal geen last van, die kan vaneigens in z'n 4 met 40 versnellen naar 60+. Die heeft veel meer koppel. Deze is in 1ste versnelling zo op gang.
Terug naar mijn 2F2:
Wat neem ik waar:
- 16 mm carburateur gemonteerd met sproeier 90. Luchtschroef stond 3/4 uitgedraaid.
- start vaneigens (koud met choke, warm zonder, altijd 1x trappen en weg)
- 2F2 blok, dus met membraan
- FS1 cillinder gemonteerd.
- Bwwoooop geluid wanneer ik wil versnellen
- wanneer hij op hoge toeren komt, trekt hij heel goed.
- als ik 50 in 4de versnelling rij zakt hij vaak terug met vol gas geven.
- als ik hem tot het laatste moment in 3de versnelling zet tot 55 km/u en dan snel naar 4 eer trekt hij zo richting 70.
Wat heb ik al geprobeerd:
- Sproeier leek mij aan de krappe kant (geen idee wat gangbaar is bij 16mm, ik zie allerlei verschillende op internet). Heb 120 gemonteerd lucht schroef kan nu op 1.5 open, in rijgedrag weinig verschil. Start nog steeds prima.
- Carburateur schoongemaakt, alles open.
- Rijden en vervolgens choke aanzetten, weinig verschil of zelfs slechter rijden.
Het is een heel verhaal maar ik probeer het zo goed mogelijk te beschrijven

Alvast super bedankt voor de hulp, hopelijk weten jullie wat dit kan zijn.
Met vriendelijke groet,
Jan