2F2 trekt niet bij lage toeren
-
- 500km gereden
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
- Locatie: Groesbeek, waar anders?
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Welke sproeier de juiste is valt nooit op voorhand met zekerheid te zeggen. Als een 1Z hetzelfde is als een Z1 dan zal 170 aardig in de buurt zitten, maar het kan steeds net iets anders zijn. Als hij op een grotere goed loopt zou ik voor de grotere gaan voor de zekerheid.
Ik weet niet beter dan dat de carburateur helemaal aangeschoven moet worden.
Ik weet niet beter dan dat de carburateur helemaal aangeschoven moet worden.
-
- 250km gereden
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Natuurlijk wel alles monteren zoals bedoeld is , anders komen wij en jij er nooit uit. Carburateur netjes er helemaal overeen schuiven .
Ik zou meerdere sproeiers kopen , stapjes van 5 en 10 is het beste .
Ik reed zelf op een 2f2 cilinder fijne cilinder met genoeg kracht, deed niet onder van mijn f5b.
Ik zou meerdere sproeiers kopen , stapjes van 5 en 10 is het beste .
Ik reed zelf op een 2f2 cilinder fijne cilinder met genoeg kracht, deed niet onder van mijn f5b.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Dank voor jullie reacties. En ja Patrick, je hebt gelijk, eigenlijk stom van mij! Ik doe hem voortaan tot achter.
Nog even snel een vraagje, mijn 2F2 heeft wat roest, vooral in de bovenste poorten. Is het goed om deze cilinder te stralen of gewoon zo laten opboren en honen?
Het de foto's van de originele 2F2 hieronder nog even gezet:
Alvast weer bedankt!
Nog even snel een vraagje, mijn 2F2 heeft wat roest, vooral in de bovenste poorten. Is het goed om deze cilinder te stralen of gewoon zo laten opboren en honen?
Het de foto's van de originele 2F2 hieronder nog even gezet:
Alvast weer bedankt!
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10775
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Gewoon met een fijn schuurpapiertje liefst waterproof de wand schoonmaken. Zie verder de cilinderFAQ. Ik vind het heerlijke cilinders als ze een pietsje sneller gemaakt worden op de uitlaatpoort. GEEN FS1 cilinder van proberen te maken, die poort is eigenlijk gewoon te hoog. Geen vermogen en meer dorst dan een dokter.
Kijk eerst even in de FAQ.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23402
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
1Z is weer een imi van een Z1 cilinder en minder van kwaliteit.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 500km gereden
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Ik zie bovenin niet echt een rand zitten, dus lijkt het me een prima cilindertje.
Dat beetje vliegroest is niet om bang van te worden.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot een uitlaatpoort is van een 2f2, maar een 2f2 was naar mijn idee iets minder vlot dan de F5B.
De F5b ging bij mij de uitlaatpoort 2mm omhoog en dat vond ik fijn rijden.
Gewoon je cilindertje schoonmaken/aaien met een fijn schuurpapiertje zoals nix zegt.
en een klodder 2taktolie er doorheen, dat is ook fijn tijdens de montage.
Succes
Dat beetje vliegroest is niet om bang van te worden.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot een uitlaatpoort is van een 2f2, maar een 2f2 was naar mijn idee iets minder vlot dan de F5B.
De F5b ging bij mij de uitlaatpoort 2mm omhoog en dat vond ik fijn rijden.
Gewoon je cilindertje schoonmaken/aaien met een fijn schuurpapiertje zoals nix zegt.
en een klodder 2taktolie er doorheen, dat is ook fijn tijdens de montage.
Succes
-
- 250km gereden
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Ik heb hier beide originele 2f2 en F5B cilinders en onderling in originele staat kon ik geen grote verschillen ontdekken met rijden .kittop schreef:Ik zie bovenin niet echt een rand zitten, dus lijkt het me een prima cilindertje.
Dat beetje vliegroest is niet om bang van te worden.
Ik weet niet uit mijn hoofd hoe groot een uitlaatpoort is van een 2f2, maar een 2f2 was naar mijn idee iets minder vlot dan de F5B.
De F5b ging bij mij de uitlaatpoort 2mm omhoog en dat vond ik fijn rijden.
Gewoon je cilindertje schoonmaken/aaien met een fijn schuurpapiertje zoals nix zegt.
en een klodder 2taktolie er doorheen, dat is ook fijn tijdens de montage.
Succes
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18322
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Ziet er prima bruikbaar uit dat cilindertje. Mooie grote spoelpoorten hebben die originele cilinders altijd.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Dus geen noodzaak om te stralen en dan met name doordat de bovenste poorten vrij roestig zijn?Tombo schreef:Ziet er prima bruikbaar uit dat cilindertje. Mooie grote spoelpoorten hebben die originele cilinders altijd.
-
- 250km gereden
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Gewoon alles goed schoonmaken, je hebt ook goedkope hoon machines in de boormachine die het kruislings inschuren.
https://www.jmpbparts.com/hoon-gereedsc ... chine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.jmpbparts.com/hoon-gereedsc ... chine.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18322
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Idd, die heb ik ook altijd gebruikt, even de wand opfrissenP@trick schreef:Gewoon alles goed schoonmaken, je hebt ook goedkope hoon machines in de boormachine die het kruislings inschuren.
https://www.jmpbparts.com/hoon-gereedsc ... chine.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 17 apr 2020, 19:40
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Aangezien ik nog geen zuiger heb voor de 2F2 cilinder ben ik nog maar even aan het testen op de 1Z, die moet waarschijnlijk toch op de andere FS1 omdat we geen cilinder meer hebben, maar dat blok ingescheurd en houd geen olie...
Maar ik wist niet dat de gasnaald zoveel verschil maakte, eerst clipje helemaal naar beneden en alleen maar 4 takten, clipje op bovenste stand, onderin stil vallen maar eenmaal op gang gaan als een malle. Dit is nog steeds met 170 origineel. Mijn gevoel zegt dat 180 of 190 volstaat want hij wordt nu weer ziedend heet en de bougie blijft er erg droog uit zien. Originele zijn niet meer te krijgen tegen een redelijke prijs maar voor imitatie ben ik een beetje bang geworden.
Zijn de sproeiers van FS1 parts in Hilversum ook goed? Ze zijn in ieder geval kort.
Maar ik wist niet dat de gasnaald zoveel verschil maakte, eerst clipje helemaal naar beneden en alleen maar 4 takten, clipje op bovenste stand, onderin stil vallen maar eenmaal op gang gaan als een malle. Dit is nog steeds met 170 origineel. Mijn gevoel zegt dat 180 of 190 volstaat want hij wordt nu weer ziedend heet en de bougie blijft er erg droog uit zien. Originele zijn niet meer te krijgen tegen een redelijke prijs maar voor imitatie ben ik een beetje bang geworden.
Zijn de sproeiers van FS1 parts in Hilversum ook goed? Ze zijn in ieder geval kort.
-
- 250km gereden
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Ja dat maakt verschil, zoals ik eerder al zei. Zet hem eens van onder 1 omhoog of van boven .
Vanaf ongeveer 3/4 gas loopt je brommer op de hoofdsproeier , dus alles er onder heeft invloed hoe je brommer oppakt , als hij nu loopt kun je voorzichtig kijken of je met vol gas wat merkt als je de choke uittrekt , gaat hij harder grotere sproeier erin. Geen 10 tallen KM gaan rijden .
En het is beter dat de bougie iets Te zwart is nu.
Ik heb er wat uit Hilversum, dien het prima .
Zijn oude carburateurs... er is altijd wel iets ingesleten, of hè cilinder heeft iets waardoor je fabrieksinstellingen niet kan gebruiken .
Vanaf ongeveer 3/4 gas loopt je brommer op de hoofdsproeier , dus alles er onder heeft invloed hoe je brommer oppakt , als hij nu loopt kun je voorzichtig kijken of je met vol gas wat merkt als je de choke uittrekt , gaat hij harder grotere sproeier erin. Geen 10 tallen KM gaan rijden .
En het is beter dat de bougie iets Te zwart is nu.
Ik heb er wat uit Hilversum, dien het prima .
Zijn oude carburateurs... er is altijd wel iets ingesleten, of hè cilinder heeft iets waardoor je fabrieksinstellingen niet kan gebruiken .
-
- 500km gereden
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
- Locatie: Huizen
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Gebruik je 170 voor je 2F2, en clipje in het midden.
De 190 voor je snelle cilinder en eventueel beginnen met het clipje in het midden.
Als je brommer iets te rijk is, kan je het clipje op het één na bovenste stand zetten.
Dan ben je vol-gas wat rijker en tussen half-gas en 3/4 gas wat magerder.
Dan belast je het motorblokje ook niet zo erg met temperatuur bij lange stukken vol-gas.
Als je sproeiers besteld, kan je gelijk een zuigertje mee laten komen.
Controleer wel je pakkingen goed, en anders laat je een extra voet en koppakking gelijk meekomen.
Zowel Hans in Almere als John in Hilversum hebben redelijke en goed geprijsde spulletjes op voorraad.
De 190 voor je snelle cilinder en eventueel beginnen met het clipje in het midden.
Als je brommer iets te rijk is, kan je het clipje op het één na bovenste stand zetten.
Dan ben je vol-gas wat rijker en tussen half-gas en 3/4 gas wat magerder.
Dan belast je het motorblokje ook niet zo erg met temperatuur bij lange stukken vol-gas.
Als je sproeiers besteld, kan je gelijk een zuigertje mee laten komen.
Controleer wel je pakkingen goed, en anders laat je een extra voet en koppakking gelijk meekomen.
Zowel Hans in Almere als John in Hilversum hebben redelijke en goed geprijsde spulletjes op voorraad.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23402
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: 2F2 trekt niet bij lage toeren
Zorg eerst maar dat je de juiste naald en sproeierhouder voor dat je eindeloos gaat kluggelen met afstellen.
Yamaha Sheriff 1981