Pagina 2 van 2

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 11:22
door Kees
Bushmaster schreef:Afbeelding
Lijkt een merkloze imi cilinder te zijn. Bij zo’n cilinder zijn de prestaties niet altijd even voorspelbaar en goed.

Mijn gok is dat een ori cilinder met een goed passende zuiger je problemen oplost.

Maar ik geef het voor beter....

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 11:29
door jvsoelen
Ik ga volgende week eerst de vorige ideeën uitproberen.
Dus opschakelen , en doortrekken tot eind 3, en dan benzine kraan naar reserve draaien en door naar 4, ook dan de choke erbij.
Dan heb ik het (eventuele) benzine te kort ook uitgesloten!.

Als dat het ook niet is ?, dan vlotter niveau check ???, want hij mag bij benzine kraan vergeten dicht te draaien NIET zomaar overstromen?.

Want P@trick het is geen slippend koppeling!.

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 13:20
door P@trick
Veel succes met klussen, ik hoop dat je eruit komt ! Komen mooie dagen aan! Kun je mooi toeren!

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 19:42
door jvsoelen
Kees, waaraan zie je dat ?, dat het een imi is???.
Laat ens weten, want daar heb ik dan weer wat bij geleerd.
Als dat mijn probleem(pje) lees bovenstaande alle !!, Wat en waar moet ik opletten bij een originele cilinder en zuiger?.
Heb jij goede referenties waar ik en bijnier vooral koop ik z'n originele set???.
Of moet ik eerst nog even de oplossingen van bovenstaande forum-leden uitproberen (lees bovenstaande alle).

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 20:05
door Tombo
Als er helemaal geen code/letters/cijfers op staan, is het sowieso een imitatie. Er staat vaak een 3 cijferige code op, b.v. FS1, F5B, 3E8, 378.

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 20:51
door Kees
jvsoelen schreef:Kees, waaraan zie je dat ?, dat het een imi is???.
Laat ens weten, want daar heb ik dan weer wat bij geleerd.
Als dat mijn probleem(pje) lees bovenstaande alle !!, Wat en waar moet ik opletten bij een originele cilinder en zuiger?.
Heb jij goede referenties waar ik en bijnier vooral koop ik z'n originele set???.
Of moet ik eerst nog even de oplossingen van bovenstaande forum-leden uitproberen (lees bovenstaande alle).
Zie antwoord Tombo en ook de FAQ over cilinders. Probeer een ori cilinder te scoren, bijvoorbeeld via MP of het forum, met bijpassende zuiger. Eventueel kun je ook eentje laten hohnen op een overmaat, voorzien van een ori zuiger en een kleine bewerking (Zie FAQ) rijdt dat prima.

Ik heb zelf goede ervaring met 2F2 cilinders en ook de (Duitse) 3F2. Met een bewerkt orikopje of een standaard hoge druk kopje rijdt dat enorm fijn. Je hebt dan prima trekkracht en een leuke top.

Maar lees vooral de FAQ eens rustig door.

Re: Vermogen verlies ? !.

Geplaatst: 02 aug 2020, 21:36
door ginofs1
met een wat hogere uitlaatpoort is het ..gat.. een vaak voorkomend probleem, misschien compressie verhogen