door kittop » 24 jul 2020, 22:11
Ge-wel-dig...
Dit is echt een hele tijd geleden dat ik dit gezien heb.
Een originele uitlaat "met" begrenzer.
Dit is wel heel uniek.
De begrenzer kan verwijderd worden,,,,
maar dit is wel een intense klus
De laspunten zijn bikkelhard en je kan de binnenpijp niet pakken met een tang.
Alle laspunten wegdremelen behalve één puntje
Daarna een puntige beitel/oude schroevendraaier tussen de binnenpijp en uitlaat rammen tot diep naar achteren
Daarna het laatste puntje dremelen en probeer met een zelfknijpende tang de binnenpijp naar buiten te rukken.
Lukt dat niet, dremel/slijp dan de hele binnenpijp door waar je de schroevendraaier er tussen geramt heb dan moet de begrenser loskomen.
Als dit gelukt is dan heeft de uitlaat de mogelijkheid om de sonische klap terug te stuwen waardoor je cilinder beter gevuld wordt.
Je zal verstelt staan hoe fijn zo'n aangepakte uitlaat kan rijden, vooral met een snel cilinderkopje.
Het geluid zal iets dieper en heel mooi klinken, maar zal absoluut geen overlast geven.
Nadat de begrenzer verwijderd is, is het mogelijk om een 32mm bocht te monteren.
Kijk naar een bocht die iets vloeiender loopt, waardoor de 2F2 iets hoogtoeriger en nog iets krachtiger wordt.
Dit is uiteraard een optie, en kan altijd nog.
Je uitlaat is dan net zo snel als een gemiddelde snelle uitlaat, echter klinkt deze originele 2F2 mooier en minder blikkerig.
Alles bij elkaar, is en blijft je brommer standaard en origineel, waarbij je niet meer door alle snorfietsen gedegradeerd wordt.
Je brommer blijft onder de rollerbankmax en er zal geen agent vervelend doen.
Mocht je brommer naar je gevoel nog iets te langzaam zijn,,,
dan kan je het cilindertje iets grover "ontkolen" waardoor je 2mm extra metaal aan de bovenkant van de uitlaatpoort meeneemt.
Een 16mm zie je ook niet vanaf de buitenkant...
Maar dan gaat de rollerbank wel protesteren.
En tjeeejjj... wat is je brommer vers en schoon.