P@trick schreef:3/4 gas? Dan rijdt de brommer nog op de naald bijna op de volledige sproeier, ik zou zeggen je gasnaald verzetten, ik denk clip naar beneden dus meer benzine .
Nope, net anders om:
Het is "3/4 naar vol", dan kom je in uit/buiten het bereik van de naald en dan zou de sproeier "nog" kleiner moeten.
Als je de clip naar beneden plaats, krijgt de 2F2 nog meer benzine en verzuipt hij nog meer.
Ze zijn al bezig met hele kleine sproeiers, dus de brommer moet gewoon eerst schoongemaakt worden voordat je gaat rommelen met de carburateur.
De volgende stap is de cilinder op koolaanslag controleren:
- Cilinderkopje er af nadat de tapeinden een dagje in de kruipolie gezet heb, met tikkende beweging de moertjes van de tapeinden losdraaien.
- Zuiger naar beneden drukken en een foto van de cilinderwand maken en binnenkant cilinderkop en controleren op vegen en krassen.
- Nu kan je goed kijken of er koolaanslag in de uitlaatpoort zit
- Koolaanslag uit de uitlaatpoort verwijderen vanaf de uitlaatzijde mbv een rattenstaartje.
- Stofzuiger er op en koolrestjes uit de poort en bovenkant zuiger schoonzuigen.
- Nieuwe koppakking monteren
- Voordat je de kop er op zet, kijken of er een rand van 3a4 mm zit of een rand van 1 mm
- Een cilinderkopje met een rand van 1 mm is de brommer aanzienlijk krachtiger en reageert beter op het gas, indien er een met een dikkere rand zit, bestel er maar een "snel" cilinderkopje.
Als je dit bovenste gedaan heb, dan kan je eerst je carburateur terugzetten naar de originele setting:
- Lucht 1 1/3 open
- Naald middenin
- sproeier 130
volgende ( en één na laatste) stap:
Links van de carburateur zit een rubber slang/sok van het motorblok naar de luchtfilter.
Zit er een slangetje... verwijder deze en bestel/monteer een sok.
Check of de luchtfilter nog een beetje schoon is door het ronde dekseltje van de luchtfilter te verwijderen, en jaag de muizen weg.
Maak een fotootje van je luchtfilter zelf.
De laatste stap is controleren of je ontstekingstijdstip nog een beetje klopt.
Hoe sneller/hoogtoeriger de brommer wordt, hoe gevoeliger hij wordt op zijn ontsteking.
Als je brommer weer lekker loopt, blijf er dan voorlopig vanaf en ga lekker rijden,,,
indien niet, check de FAQ.
veel plezier.