Nieuwe cilinder

Alles over de techniek en sleutelen
Jaccoh
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2007, 18:29
Locatie: Oterleek (Noord-Holland) Vlakbij Alkmaar

Nieuwe cilinder

Bericht door Jaccoh »

Hallo

Ik ben hier nieuw en rij nu al 1,5 jaar tevreden fs1 altijd een wereldbrommer gevonden !

Ik heb nu al 2 maanden last dat als ik rij dat hij enorm tikkerd (alluminium tikkerend geluid) heel eng geluid komt er uit laat dan me gas los valt ie uit en wacht dan 10 minuten en start hem en dan een week later ofzo heeft hij het weer nu was vorige week enorm veel problemen met de oliepomp gehad gister heb ik die slangetjes doorgeknipt en bouten erin gedaan en toen mengsmering getankt dag erna brak me gaskabel dat is nu ook weer opgelost heb meteen het verdeelblok weggehaald dat hij vanaf de kabel van het stuur naar de carbrateur en oliepomp ging vervangen voor een kabel op de carbrateur vandaag 50 km gereden ik rijd me straat in en weer dat getikker dus ik me cilinder eraf gehaald en ik zie lichte krassen en heel de zuiger was gewoon helemaal af dus heb een nieuwe 50 cc gekocht en pakkingset

Nu is mijn vraag heb ik een goeie cilinder gekocht.
Hoeveel km moet ik inrijden
Kan ik mijn cilinderkop nog gebruiken deze is zwart van aanslag
Is een nieuwe Naaldlager verstandig ?
Moet ik extra smeren ?
Hoe hard moet ik met inrijden ongeveer rijden ik snap zelf wel dat je niet in touren door moet gaan janken en in het laage tourental schakelen

Het gaat hier om een rode 2ru Yamaha FS1 nieuw model

Afbeelding
Cilinder 40MM 50CC Yamaha FS1.
Inclusief Zuiger.

Let op, pakkingset wordt niet meegeleverd,


Afbeelding

Pakkingset Voor de cilinder.
Bestaat uit ;

Cilinderkoppakking
Voetpakking
Uitlaatpakking


Let op, voor 50CC.
Goede kwaliteit BAC Pakkingen


En als er iemand is in de beurt van Alkmaar die berijd is mijn fs1 helemaal knap af te stellen (zit een klein dipje in)
Hoor ik dat graag (het is tegen betaling uiteraard !)

Ik hoor graag meer van jullie

M.v.g Jacco
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

hallo en welkom op het forum :D

inrijden ongeveer 500km is het beste.
cilinder kop ff schoon maken maar die kan je gewoon gebruiken
naald lager is verstandig te wisselen idd maar hoeft (denk ik) niet
de eerste paar km van het inrijden is het handig om extra te smeer
en ik zou beginnen met gewoon max 40 te rijden.

ik hoop dat dit zo een beetje helpt :D
Jaccoh
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2007, 18:29
Locatie: Oterleek (Noord-Holland) Vlakbij Alkmaar

Bericht door Jaccoh »

Ja bedankt voor je reactie mpro09,

Kent iemand deze cilinder ?

Toen ik hem kreeg stond er 11.000 op de teller en nu 20.000
al die tijd niks aan het blokje gedaan :oops: (spijt van)

Hoe maak ik die kop schoon ? schuren of met benzine erop ofzo het is meer aanslag ofzo zwarte aanslag

Morgen even naald lagertje halen dan..

1:40 smering is dat genoeg ?

ik heb net me tank vol gegooit met 1:50 dat is jammer

weet iemand hoe groot me fs1 tank is ? dan meng ik hem zelf wel naar 1:... wat jullie zeggen

Super jullie website heb er veel respect voor

Jullie horen van me

Jacco
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jaccoh schreef:Toen ik hem kreeg stond er 11.000 op de teller en nu 20.000
al die tijd niks aan het blokje gedaan (spijt van)


Dat had ik ook ongeveer met dezelfde standen... Maar dan wel 3 vastlopers gehad :lol:

Is dit de eerste cilinder die je gaat vervangen?
Jaccoh
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2007, 18:29
Locatie: Oterleek (Noord-Holland) Vlakbij Alkmaar

Bericht door Jaccoh »

Nee niet in me leven

Hiervoor had ik n bloed snelle aerox dus je begrijpt dat daar ook de nodige cilinders bij kwamen kijken :roll:
En ik had een puch maxi vroeger met 65 polini max getuned ook zelf geplaatst en carters bewerkt enzo
maar die tijd heb ik een beetje gehad ik gebruik de fs1 voor woon werk verkeer en de laatste 2 weken heb ik gefietst omdat ik hem niet vertrouwde en dat was niet helemaal de bedoeling meer ik kan ook zelf krukassen enzo vervangen of ontsteking vervroegen maar de fs1 is nieuw voor me kwa blokje en het moet gewoon goed daarom jullie hulp

Alvast bedankt

Jacco
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

je kop hoeft niet echt blinkend schoo te zijn ofzo maar het is wel belangrijk dat er niet van die spikkels op zitten, die veroorzaken detonatie. die kan je er gewoon afkrabben
ik zou 1.30 mengen met goede olie en een 2ru had dachtik 9 liter in de tank maar dat weet ik niet zker
Jaccoh
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2007, 18:29
Locatie: Oterleek (Noord-Holland) Vlakbij Alkmaar

Bericht door Jaccoh »

Vandaag heb ik dus 50 km 1:50 gereden..

Hoeveel smeert die oliepomp van Yamaha zelf standaart ?

Donderdag komt cilindertje binnen tot die tijd blok nakijken naaldlager halen kop schoon maken en benzine opmengen naar 1:30

ik maak alvast 20 liter aan dan heb ik de komende tijd genoeg ;)

Is dit een goeie cilinder i.v.m vorige ?

Vorige was origineel

ga je er op vooruit kwa snelheid of juist op achteruit (niet kwa imitatie of origineel)

Groeten Jacco
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

pompje mengt 1 op20
met de juiste setup rij je met die cilinder ong80/85 maar als je voor de rest ook nog ori bent zal ie niet heel veel sneller gaan
Dorfie

Bericht door Dorfie »

80/85 lijkt met wat veel. Tis maar maar een immi 50cc he.

+/- 75 km/u lijkt me haalbaarder. Tenzij je met expansie uitlaten en echt cilinder en carter en inlaatschijf tuning begint.

Verder is technisch gezien een ori cilinder beter. Ze zijn van betere kwaliteit en zijn zo goed als gelijkaardig dus je weet wat je kan verwachten.

De immi's daarintegen... Soms heb je een schitterende cilinder die 80/85 bolt en soms eentje die amper de 65 haalt! Let ook op braampjes of andere afwerkingsfouten voor je moneert. Zal in je snelheid ook wel wat schelen.

Maar tussen haakjes, is je huidige cilinder eigenlijk orgineel? Als je hem eraf haalt, staat er dan een nummer in de hals van de cilinder. In het gedeeldte dat in je carters gaat bij montage? En welke nummer/code staat er op de koelribben?

Welke uitlaat heb je?
Welke inlaatschijf heb je?
Ori carbu?
Tandwielverhouding?
Ori kop of afgevlakt?
...

Verder moet je je van die zwarte aanslag op de cilinder niet veel aantrekken. Als je het er echt afwil, gewoon ff afschuren met schuurpapier maar zorg wel dat hij dan helemaal schoon zodat er geen braampjes of schilfers op de dool gaan in je cilinder.
Jaccoh
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 mei 2007, 18:29
Locatie: Oterleek (Noord-Holland) Vlakbij Alkmaar

Bericht door Jaccoh »

okey bedankt

Wow ik dacht dat het gewoon 1:50 was :shock:

Maja dan meng ik me tank wel op naar 1:20 dan smeert ie goed..

Waar kan je eigenlijk een echte cilinder bestellen dan ? Origineel yamaha

Deze cilinder was maar 35 euro ik vond voor de rest bijna geen ander ze zaten allemaal in de beurt van deze prijs en kwalitatief was deze ook wel goed dus ging ik voor deze..

Setup:

Alles is standaart maar die eigenaar zei dat er een dik bochie op de pijp was gelast ofzo
Maar toen ik m net had liep ie makkelijk 65 en nu haalde hij de 50 net aan
Dus 15 km verlies was best klote dus hoop dat als ik die cilinder erop heb weer beetje snelheid kan winnen
Tandwiel verhouding is ook anders die heb ik 200 km terug vervangen en nieuwe ketting en nieuwe tandwielen gekocht
15 voor ofzo en achter was eentje minder als standaart ik weet niet precies meer
zal vandaag wel even foto's maken voor de liefhebber
ook zal ik het er met me vader over hebben of hij me naar die meeting wil brengen met de aanhanger dan ben ik daar mischien ook wel aanwezig..

Nog niemand die tegen betaling de fs1 wil afstellen in de beurt van Alkmaar ?

Tot later

Jacco
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

mpro09 schreef:pompje mengt 1 op20
met de juiste setup rij je met die cilinder ong80/85 maar als je voor de rest ook nog ori bent zal ie niet heel veel sneller gaan

volgens mij mengt een origineel pompje echt stukken minder, minder als 1:50 denk ik zelfs, omdat die direct "inspuit".
Wat is je huidige cilinder? Een fs1 cilinder zijn hardlopende cilinders. 75 km/h lopen ze vaak altijd, zoals dorfie zegt. Je hebt er ook hardlopers tussen, der zijn ook genoeg mensen die gewoon dikke 80 km/h rijden met een imitatie fs1 cilinder.
Ik meng zelf 1:35/1:40 met een snelle fs1, ik heb gewoon halfords 2-takt olie :P
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

1 op 20 is inderdaad overdreven, 1 op 50 of zelfs minder doet de pomp.
Ik ben intussen oliepomp-(de-)monteerspecialist, werkt probleemloos nu.

En voor Jacco : check m'n woonplaats... :wink:
edje

Bericht door edje »

als ik jouw was had ik wel een 16mm carb gekocht en je kop gevlakt. deze cilinders zijn echte toerenbeukers door de hoge uitlaatpoort. naaldlager zou ik inderdaad vervangen. oja, en pas op voor wegspringende zuigerclipjes :wink:
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

een goed oliepompje mengt iets van 1:40. eentje met versleten afstelringen gooit er meer door. maar het is meestal na het starten zo te zien :twisted: (veel rook/weinig rook)
verder denk ik ook dat je het best je carb naar 16 kan doen, ik kan je afraden om een immi te nemen. die fout heb ik gemaakt. :oops: het is egt te moeilijk die af te stellen :cry: kan je beter een 2ehands mikuni halen. en heb je een "snelle" uitlaat?
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Je kop zou ik ook afvlakken. Gebruik wel een gerectifieerde plaat!

Als je wil wete of je een snelle of trage uitlaat hebt moet je ff de diameter van de uitlaat (aan de kant van de cilinder) opmeten. 28mm = traag en 32 mm = snel.
Plaats reactie