elektronische begrenzer

Alles over de techniek en sleutelen
Dave
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2007, 17:35
Locatie: Zoersel

elektronische begrenzer

Bericht door Dave »

ik zou graag een elektronische begrenzer op m'n 2RU plaatsen maar weet niet of dit bestaat. Er zijn veel varianten voor 12V elekronische ontsteking maar voor 6V platins? Heeft er iemand meer info of reeds ervaring met dit gadget?

Alvast bedankt :)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18322
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dat werkt niet op een fs1, zo'n begrenzer (tenminste, als je die bedoelt die je bij iedere scooterzaak kan kopen enzo) werkt alleen op een CDI ontsteking. Een fs1 heeft contactpunten onsteking, dus dat gaat niet werken :P
Dave
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2007, 17:35
Locatie: Zoersel

Bericht door Dave »

Dacht eventueel iets met regelbaar weerstandje ofzo, voor een Camino bestaat het ook en is ook met platins
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

tsjaa ik had ergens gehoort dat je met zo'n dingetje je onsteking kan laten verlaten/vervroegen wel precies afgesteld dat hij nog wel rijdt maar niet goe.
maar eerlijk gezegd zou ik dit niet doet ik wordt liever aangehouden met 60km/h dan dat ik het schoolplein langs kommet 30/40 km/h :P
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ik heb er thuis eentje liggen die je op 1 van de 2 kabeltjes die naar je bobine gaat moet doen, het zijn toch 2 kabeltjes die naar je bobine gaan? of is de massa je frame? hij moet in iedergavel op de + :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

gewoon zo uit de winkel :P
hoe werkt dat :roll:
Martijn

Bericht door Martijn »

@ jonnotje, als het werkt zou ik wel willen weten wat het is en hoe duur het is :P

Kan je m ook aan en uit zetten ?
edje

Bericht door edje »

je kunt er een extra condensator tussen zetten. die je dan als het ware kunt inschakelen doordat je een knop over zet en dan de stroom door die condensator laat lopen. die condensator pakt soms strooom. dus gaat hij heel onregelmatig lopen. en dat valt op.....

het mooiste was een soort schuif of zo tussen de carb en het menbraam. het valt dan helemaal niet op aan het lopen maar het is wel moeilijk te maken :cry:
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ja een vlinderklep of zo maar als eht dan afbreekt ben je de sjaak
ik heb er nu een gaskabek begrenzer op zitten: met een veerjte ertussen dus je kan nog wel de hele slag maken maar je schuif gaat maar een paar mm omhoog maar dit heeft nogwat finetuning nodig en als ie niet precies staat komt ie toch in zijn powerband en heeft het alsnog geen nut
IceFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52

Bericht door IceFs1 »

zou je kunnen uitleggen hoe dat werkt?
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ehm ja maar of je er wat van begrijpt?
vraag maar dan :D

je moet je gaskabel doorknippen(ter hoogte van de tank zodat je hem daaronder kan verstoppen).
dan doe je een speciaal kabelbusje om het uit uiteinde aan de kant van de carb (deze moet er in de lengte omheen dus niet zoals bijvoorbeeld bij je koppelings kabel).
dan maak je aan allebei de uiteindes een klein oogje en die maak je met een trekveertje aan elkaar.

dit alles doe je in een buisje met een inhammetje aan de bovenkant op dit buisje maak je dan een plaatje met een hoekje eraan die in dit inhammetje valt. dit plaatje heeft de vorm van een T maar dan met het rechter stuk van deT langer, hiermee zit hij vast op het buisje
om de buis zit ook een ringetje met een handletje eraan dit ringetje schuif je onder het linker gedeelte van het Tvormige plaatje(zo is hij ontgrenst.
als je dan je hand onder je tank rand door haald schuif je het ringetje aan het handletje onder het Tplaatje vandaan waardoor het onderste gedeelte van de T in het inhammetje valt. als je dan gas geeft blijft het kabelbusje hier achter hangen en rekt de veer uit.(je slag in de gashandle blijft het zelfde maar de carb gaat niet verder open)
op de uiteindes van het buisje maak je van die afstellers die ook aande koppelings kabel zitten zo kanje afstellen hoe ver je carb open gaat.
dit is echt een k*t werkje omdat je goed je kop erbij moet houden welke kant je moet op draaien en omdat je op de rollen geen last van wind enzo hebt

om hem weer te ontgrenzen moet je met een mesje het Tplaatje omhoogduwen en de ring er weer onder schuiven

betje duidelijk zo :P
k kan goed begrijpen dat je er geen drol van snapt maar vraag dan maar :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Afbeelding

zo :D
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

jonnotje schreef:ik heb er thuis eentje liggen die je op 1 van de 2 kabeltjes die naar je bobine gaat moet doen, het zijn toch 2 kabeltjes die naar je bobine gaan? of is de massa je frame? hij moet in iedergavel op de + :D


maar hoe werkt deze?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

Martijn schreef:@ jonnotje, als het werkt zou ik wel willen weten wat het is en hoe duur het is :P

Kan je m ook aan en uit zetten ?



kost 15 euro uit de winkel, viend van me heefd hem voor me besteld..... ik ga wel ff voor jullie achterhalen welke internetshop het was...

het werkt heel makkelijk en is in en uit te schakelen met standaart cockpit schakelaar, 1 draad gaat op je massa en de andere op je + draad van je bobine....

zit een klein blokje tussen met 12 standen ofzoo voor de snelheid die je hem wilt laten lopen, en een regelaartje waarmee je hem kunt finetunen..... werkt niet op iedere brommer evengoed, bij de ene gaat hij stotteren en kan hij uitvallen, en bij de andere doe hij het gewoon goed

groetjes jonno :P
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

een probleem... denk ik mischien maakt hget wel niet uit, mar hij is voor 12 V :oops: :twisted:

http://www.bromfietsshop.nl/index.php?p ... r=BO672702
Plaats reactie