verschil f5b en fs1

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

verschil f5b en fs1

Bericht door mpro09 »

zat vandaag door me oude rotzooi heen te spitten en toen vond ik me oude cilinder. dacht dat het en fs1 was maar het was een f5b. dus ik voor de lol ff kijken wat het verschil was in poorten enzo
maar ik kon bijna niks vinden de fs1 had een wat vierkantere bovenste spoel poort en een wat hogere uitlaat poort, maar niet breder of smaller dan een f5b

dus hoe komt het dat een f5b beter trekt dan een fs1 :?:
IceFs1
50km gereden
50km gereden
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 okt 2006, 21:52

Bericht door IceFs1 »

mijn fs1 cilinder heeft wel degenlijk een hogeren en binnenin bredere uitlaatpoort dan de f5b cilinder
Riemer

Bericht door Riemer »

meet de hoogte van de bovenkant van de poorten, tot de bovenkant van je cilinder maar eens
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Grote kans dat je F5B is bijgewerkt. Dus dan "telt het niet"
edje

Re: verschil f5b en fs1

Bericht door edje »

mpro09 schreef:zat vandaag door me oude rotzooi heen te spitten en toen vond ik me oude cilinder. dacht dat het en fs1 was maar het was een f5b. dus ik voor de lol ff kijken wat het verschil was in poorten enzo
maar ik kon bijna niks vinden de fs1 had een wat vierkantere bovenste spoel poort en een wat hogere uitlaat poort, maar niet breder of smaller dan een f5b

dus hoe komt het dat een f5b beter trekt dan een fs1 :?:


die lage uitlaat poort van een f5b zorgt er voor dat hij lekker laagtoerig is. maar tegelijkertijd zorgt die er voor dat een f5b lang niet zo veel toeren kan draaien als een fs1 cilinder.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

ok maar omdat een brede uitlaat poort meer trek kracht is dacht ik altijd dat een f5b gewoon een helebrede uitlaat poort heeft,
maar het is dus omdat ie lager is dat ie meer compressie maakt omdat de poort langer dicht is
edje

Bericht door edje »

klopt allemaal. een paar mm kan al veel zeggen. uit mij hooft zit een ori f5b uiltaatpoort ongeveer 26mm onder het bdp een fs1 cilinder 22mm of zo. die 4mm maakt dus al een wereld van verschil :wink:
Plaats reactie