koplamp oortje

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

koplamp oortje

Bericht door jonnotje »

bij zit een koplamp oortje niet goed vast, en lekt me voorvork dus heel langzaai olie.....

er zit een heel klein beetje speling in...... maar zit dus niet goed vast ,als ik de bovendste bout zeer strak draai, dan gaat me kroonplaat bijna krom wordt het klein beetje minder, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling

wat kan het zijn.....

en kan ik gewoon de kroonplaat eraf draaien zonder gezeur met balhoofd lagers te krijgen?
edje

Bericht door edje »

je oortje heeft niks met de afdichting te maken. ik denk dat je vv keering lek is :wink:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het kan niet aan het oortje liggen, want die zit gewoon om de binnenpoot heen, dus daar zit geen olie in...

Je kan die kroonplaat er gewoon afhalen zonder dat het T-stuk los hoeft.

Ik denk dat die gaten in je kroonplaat vervormd zijn of dat de kroonplaat scheef zit. :shock:
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

Het kan zijn dat een van je oortjes een immi is.
Deze zijn in de regel net iets kleiner dan een orginele en sluiten niet mooi.
Zit ongeveer 1 cm in lengte verschil in.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

maar je koplamp oortje druk ondaraan toch op een ring....? daar zit de olie....., ik ga morge wel ff kijken
RDFS1
500km gereden
500km gereden
Berichten: 505
Lid geworden op: 02 mar 2007, 19:52
Locatie: limboland

Bericht door RDFS1 »

jonnotje schreef:maar je koplamp oortje druk ondaraan toch op een ring....? daar zit de olie....., ik ga morge wel ff kijken

Druk wel op je veren maar de olie word bovenop door de grote borgmoer afgesloten.
Riemer

Bericht door Riemer »

past je voorvork poot goed door het gat bovenin het lampoortje heen? en zit hij een beetje 'in' de kroonplaat?

als je poot niet ver genoeg komt, sluit het rubbertje bovenop je voorvork poot niet goed af, en kan hij daar idd lekken.

en ja, je kunt je kroonplaat er zo af halen, als je de wartel die daaronder maar niet losdraait, kan er niets met je balhoofdlagers gebeuren.
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dat is dat het ja, morgen ff kijken, en zonodig wat dingen veranderen
Plaats reactie