Banden en velgen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Dorfie

Banden en velgen

Bericht door Dorfie »

Ik ben van plan om een paar oude pekel velgen op te lappen. Nu die pekel velgen heb ik al gevonden.

1ste probleem
Nu, voor de naaf te bewerken. Is zandstralen voldoende? En uit welk materiaal zijn de naven gemaakt? En hoe verwijder ik best het beetje roest op die velgen zonder ze te zwaar beschadigen?

2de probleem
Banden, ik zou er graag nieuwe banden opzetten en ik dacht aan de Michelin M45. Heeft iemand er enige ervaring mee?
Ik zou dan graag zoals ik nu heb, 2.50 vanvoor en 2.75 vanachter op hebben. Maar toen ik eens ging kijken op easyparts.nl en stuiten ik op een paar probleempjes.
Er stond bij: 'Michelin M45 17-2.75 47s Reinf Tt E2' en 'Michelin M45 17-2.50 43s Reinf Tt E2' Nu, wat wil die 47s of 42s Reinf Tt E2 zeggen?
Ik neem aan dat deze banden binnenbanden nodig hebben. Toen stuiten ik op het volgende probleem. Ik zou dan een velglint van JMPB.nl bestellen en die binnenbanden. Zijn die 17x2.50 binnenbanden van Deestone goed?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Die naven zijn van aluminium, die kan je dus gewoon stralen :) Lichte roest kan je verwijderen met brillo of staalwol ofzo. Daarna kan je het nog poetsen met belgom (speciaal voor belgen, ahhaahaaha :? :P) ofzo
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

De naven kan je het beste laten glasparen. Een low-budget oplossing en voor als je dingen zelf doen leuker vindt is ze met de KOPERborstel kaal maken.
Koper moet omdat het aluminium is en dat gaat kapot met een staalborstel...

Dan zonder grondlak spuiten en ---> *BLING!* 8)
Dorfie

Bericht door Dorfie »

owkee, das al intressant nu nog die banden... :D

ps, was brillo?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dingen waarmee je pannen kan schoonmaken. Soort van staalwol met zeep erin :P
Als je perse wilt stralen, en lowbudget, kan je ook gewoon zilverzand/kanarievogel zand kopen (zak kost 2 euro) en dan in een straalpistool zelf doen. Kan heel makkelijk :)
Edit:
je kan ze ook schuren met de hand en dan polijsten (de naven), net zoals ik heb gedaan, das nog meer blingbling als niels :D
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Euhm, mijn pa heeft een labo weet je nog... :wink:

Ik zou meer zijn met de grote van de van het zand. Want dat ding heeft 5 verschillende soorten zand. 4 soorten om te zandstralen en 1 soort om te glansstralen :wink:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Tombo schreef:Dingen waarmee je pannen kan schoonmaken. Soort van staalwol met zeep erin :P


BRILLO Tom, leer het nou eens.......
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Hij legde het uit voor mij...

Maar hoe zit dat nu met die banden?!
edje

Bericht door edje »

mail eens naar easyparts :D
Plaats reactie