Diode in bobine draad

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
biesjes

Diode in bobine draad

Bericht door biesjes »

Vorige week begon mijn yamaha in te houden en kon alleen nog lage toeren rijden.
Deze uit gezet en kreeg hem niet meer aan de gang, ook niet met nieuwe bougie.
Boel los gehaald en vliegwiel eraf.
2 problemen gecontateerd, nl: onsteekspoel los met kromme boutjes en kontactpunten klemveer eraf.

Maar omdat ik niet wist wat het was ben ik de bedrading na gaan zoeken en nu zit er een diode in serie naar de bobine toe
nou is mijn vraag kan deze er tussen uit of wat is de functie hiervoor (in het schema zit deze er niet in?).

Vraagje? hoe kan ik mijn nieuwe contactpunten het best afstellen? met welke methode?

mvg, Bert
Gebruikersavatar
bromtolfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:

Re: Diode in bobine draad

Bericht door bromtolfs1 »

biesjes schreef:Vorige week begon mijn yamaha in te houden en kon alleen nog lage toeren rijden.
Deze uit gezet en kreeg hem niet meer aan de gang, ook niet met nieuwe bougie.
Boel los gehaald en vliegwiel eraf.
2 problemen gecontateerd, nl: onsteekspoel los met kromme boutjes en kontactpunten klemveer eraf.

Maar omdat ik niet wist wat het was ben ik de bedrading na gaan zoeken en nu zit er een diode in serie naar de bobine toe
nou is mijn vraag kan deze er tussen uit of wat is de functie hiervoor (in het schema zit deze er niet in?).

Vraagje? hoe kan ik mijn nieuwe contactpunten het best afstellen? met welke methode?

mvg, Bert

Uit het eerste werkplaats handboek voor de Yamaha FS1-P.
Afbeelding
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ik heb ook problemen gehad met een nieuwe ontsteking en ik trof ook deze diode aan. Simpelweg ertussenuit gehaald en hij deed het weer :?
edje

Bericht door edje »

dat zit volgens mij altijd bij een 2ru, waar het voor is zou ik niet weten :lol:
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

de veer van de contact punten eraf??

dan zou ik er toch eens nieuwe contact punten op zetten
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
edje

Bericht door edje »

zonder veer loopt hij toch helemaal niet :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

:D idd ja!

die diodes kunnen 't een en't ander doen ook hoor,

het vierkante stanley-blokje (rood en witte draad) dat is ook een diode,
daarenboven een voltageregelaar, maar helaas, zoals wij allemaal ondertussen weten.. geen al te goeie..

dus, het kapt wisselstroom in twee, zodat je gelijkstroom hebt,
het remt het voltage af (op +-7v) bij eventuele :twisted: overspanning

begin je'm nu op te jagen en de helft meer toeren te laten doen,
dan passeert daar zoveel stroom dat ie het nietmeer aankan (die zwarte vierkant)

kkan me dus ook goed voorstellen dat er hier en daar componenten te krijgen zijn waar zo een extra diode tussen gezet wordt ter beveiliging, maar die het dan begeeft..

ik heb alles naar 12v gebracht voor die ontsteking van me, en die regelaar is nu vervangen door een regelaartje van zonnepanelen, dat gaat van 0-30v aan de paneelkant, en laadt de batt netjes met 14.4vmax..
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie