check die onsteking van je 2RU zonder speciaal gereedschap!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
heb je de eerste bladzijden gelezen?
trek je van die opening (hoe ver open) niks aan,
en zet het TIJDSTIP op 1.8
(punten gaan open als de piston 1.8mm voor de top is)
kan je checken met het sigarettenblaadje
als hij dan goedstaat, draai je wat verder, tot het punt dat de punten het verste openstaan,
als dit 0.30 of meer is, is alles ok,
is het minder, dan zijn je punten waarschijnlijk versleten
trek je van die opening (hoe ver open) niks aan,
en zet het TIJDSTIP op 1.8
(punten gaan open als de piston 1.8mm voor de top is)
kan je checken met het sigarettenblaadje
als hij dan goedstaat, draai je wat verder, tot het punt dat de punten het verste openstaan,
als dit 0.30 of meer is, is alles ok,
is het minder, dan zijn je punten waarschijnlijk versleten
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jonnotje schreef:als dat 0.40 is is je voorontsteking toch ook geleik 1.8 ?
dat hangt volledig van de slijtage van je punten, en de bouw ervan af..
het belangrijkste is je tijdstip, het moment dat je condensator de vonk begint op te vreten (moment dat ze opengaan)
op dat moment 'zuigt' die ook de stroom uit de bobijn (die dan als reactie een vonk geeft)
dat de punten uiteindelijk ver genoeg opengaan is belangrijk om die vonk te blijven breken op hogere toeren
daarenboven, moeten de punten dan weer wél lang genoeg gesloten blijven ook (contacthoek)
zodat (kortsluiting) de condensator ook weer leeg kan lopen en je bobijn weer opladen
een electronische ontsteking trekt geen vonk over de punten, dus die heeft met 0.2 opening al genoeg,
en krijgt hierdoor een zeer lange contacthoek
wat je moet onthouden, is dat het tijdstip het karakter van je motor maakt, als ie dan met dat tijdstip niet goed wil draaien, dan moet je naar de rest gaan kijken, ofwel condensator, ofwel opening punten ..
elke fs1 zou met 1.8mm voorontsteking behoorlijk moeten draaien
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
heej jongens!
ik heb zeg maar een groot probleempje
mijn brommer liep echt.. k*t ploffen uit de uitlaat enzo!
maar hij liep nog wel!
nu ging jonno mijn onsteking na kijken...
hij stond iets te vroeg, wij hebben hem toen goed gestelt.. en nu vonkt hij helemaal niet meer!
weet iemand wat dit ken wezen?
ik heb zeg maar een groot probleempje
mijn brommer liep echt.. k*t ploffen uit de uitlaat enzo!
maar hij liep nog wel!
nu ging jonno mijn onsteking na kijken...
hij stond iets te vroeg, wij hebben hem toen goed gestelt.. en nu vonkt hij helemaal niet meer!
weet iemand wat dit ken wezen?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: