Spannings regelaar 2ru
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Spannings regelaar 2ru
Heb een 2ru waarbij de voorlamp continu springt dus ik denk spaningsregelaar, maar nu komt het waar zit dat ding bij een 2ru en heeft iemand er een afbeelding van
Dave Does IT - Weduwe IT
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Een spannings regelaar hoeft er niet altijd het zelfde uit te zien. Ga eens lang bij de plaatselijke bromboer en informeer!
Toen mijn lampjes doorbranden (aarde probleem achterlicht en toch rijden) heb ik 12v lampjes in sommige fittingen gestopt dat scheelt wel.
Als je dat doet bij je tellerverlichting let dan wel op dat het niet te warm word want anders kunnen je tellerplaten smelten (zonde!)
Toen mijn lampjes doorbranden (aarde probleem achterlicht en toch rijden) heb ik 12v lampjes in sommige fittingen gestopt dat scheelt wel.
Als je dat doet bij je tellerverlichting let dan wel op dat het niet te warm word want anders kunnen je tellerplaten smelten (zonde!)
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 468
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Thomash schreef:Een spannings regelaar hoeft er niet altijd het zelfde uit te zien. Ga eens lang bij de plaatselijke bromboer en informeer!
Toen mijn lampjes doorbranden (aarde probleem achterlicht en toch rijden) heb ik 12v lampjes in sommige fittingen gestopt dat scheelt wel.
Als je dat doet bij je tellerverlichting let dan wel op dat het niet te warm word want anders kunnen je tellerplaten smelten (zonde!)
12volt lampjes is in mijn ogen maar een lapmiddel, moet gewoon terug oke zijn en bromboeren heb ik hier niet al teveel vertrouwen, op het forum zit meer kennis
Dave Does IT - Weduwe IT
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
how, dat kan niet jong..
een batterij buffert enkel stroompieken een beetje,
ze laadt op, voltage stijgt en ze begint vervolgens leeg te koken..
eens ze leeggekookt, of volgeladen is, stijgt het voltage nog en begint het lampspringen..
de gelijkrichter (zwarte blokje) die regelt normaal het voltage..
maar kan maar een bepaalde hoeveelheid Ampères regelen..
ga je erover (veel toeren maken) dan laat die gewoon door en begint de miserie
weerstand bijzetten, (lampen verzwaren etc) zorgt er gewoon voor dat er minder lading overblijft om je voltage te doen stijgen..
nadeel hiervan is dat je spoel al die stroom moet leveren en het dan doorgaans na een tijdje zwart begint te worden..
ik denk eigenlijk dat voor hoogtoerige fizzy's enkele toeren afwikkelen van de spoelen de beste oplossing is.. zo geeft die gewoon hetzelfde bij meer toeren..
iemand zin om het es te proberen?
een batterij buffert enkel stroompieken een beetje,
ze laadt op, voltage stijgt en ze begint vervolgens leeg te koken..
eens ze leeggekookt, of volgeladen is, stijgt het voltage nog en begint het lampspringen..
de gelijkrichter (zwarte blokje) die regelt normaal het voltage..
maar kan maar een bepaalde hoeveelheid Ampères regelen..
ga je erover (veel toeren maken) dan laat die gewoon door en begint de miserie
weerstand bijzetten, (lampen verzwaren etc) zorgt er gewoon voor dat er minder lading overblijft om je voltage te doen stijgen..
nadeel hiervan is dat je spoel al die stroom moet leveren en het dan doorgaans na een tijdje zwart begint te worden..
ik denk eigenlijk dat voor hoogtoerige fizzy's enkele toeren afwikkelen van de spoelen de beste oplossing is.. zo geeft die gewoon hetzelfde bij meer toeren..
iemand zin om het es te proberen?
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
ik heb nu een nieuwe..
een enorme stalen ding..
me accuhouder past nu amper in me frame!
maar die heeft 3 punten.. de MASSA de ingang en de uitgang..
alles zit aangesloten.. zoals die ventjes van die brommer zaak zeiden..
maar nu brandt mijn voorlicht door..(beide standjes) mijn snelheidsmeterlicht.
en mijn neutraal lampje doet het alleen als me motor draait..
en zelfs mijn zekering van 7.5 (ohm geloof ik?)
mijn vraag.. hoe zou dat komen??
Groetjes marijn
is die accu houder een geleider of niet?
een enorme stalen ding..
me accuhouder past nu amper in me frame!
maar die heeft 3 punten.. de MASSA de ingang en de uitgang..
alles zit aangesloten.. zoals die ventjes van die brommer zaak zeiden..
maar nu brandt mijn voorlicht door..(beide standjes) mijn snelheidsmeterlicht.
en mijn neutraal lampje doet het alleen als me motor draait..
en zelfs mijn zekering van 7.5 (ohm geloof ik?)
mijn vraag.. hoe zou dat komen??
Groetjes marijn
is die accu houder een geleider of niet?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54
Hey gasten,
Ik ben laatst ook bezig geweest met alle bedrading opnieuw aan te sluiten (Electrische schema's op de site waren zeer handig ).
Maar nu ik al die verhalen lees over doorbranden. En er zelf ook al weleens last van heb gehad maar toen 12v lampjes erin heb gedraait.
Ben ik ook van plan om een accu erin te gaan plaatsen. Maar nu had ik een paar vraagjes over die siliciumgelijkrichters is dat hetzelfde als die gelijkrichtcel
op www.jmpb.nl ? En ook hetzelfde als een spanningsregelaar?
-Heb je op je accu(de rooie draad) nog dikker draad nodig of volstaat gewoon het normale dikte draad?
-En in me achterlicht wil ik ook zo'n remschakelaar erop plaatsen om het helemaal compleet te maken maar ik heb daar dus een aparte aansluiting voor een lampje en niet zoals in je voorlicht 2 lichten in 1 lamp. Maar deze fitting is iets groter weet iemand hoeveel watt die lamp moet zijn? En past er daar mischien dan een voorlamp in ?
-En die lampjes van me snelheidsmeter kunnen ook gewoon ledjes in van 6V toch heeft iemand hier ervaring mee?
Nou dit was het dan ik hoop snel wat te horen.
Groetjes Ties
Ik ben laatst ook bezig geweest met alle bedrading opnieuw aan te sluiten (Electrische schema's op de site waren zeer handig ).
Maar nu ik al die verhalen lees over doorbranden. En er zelf ook al weleens last van heb gehad maar toen 12v lampjes erin heb gedraait.
Ben ik ook van plan om een accu erin te gaan plaatsen. Maar nu had ik een paar vraagjes over die siliciumgelijkrichters is dat hetzelfde als die gelijkrichtcel
op www.jmpb.nl ? En ook hetzelfde als een spanningsregelaar?
-Heb je op je accu(de rooie draad) nog dikker draad nodig of volstaat gewoon het normale dikte draad?
-En in me achterlicht wil ik ook zo'n remschakelaar erop plaatsen om het helemaal compleet te maken maar ik heb daar dus een aparte aansluiting voor een lampje en niet zoals in je voorlicht 2 lichten in 1 lamp. Maar deze fitting is iets groter weet iemand hoeveel watt die lamp moet zijn? En past er daar mischien dan een voorlamp in ?
-En die lampjes van me snelheidsmeter kunnen ook gewoon ledjes in van 6V toch heeft iemand hier ervaring mee?
Nou dit was het dan ik hoop snel wat te horen.
Groetjes Ties