autolube 2RU

Alles over de techniek en sleutelen
Simon
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007, 20:58
Locatie: Oudkarspel

autolube 2RU

Bericht door Simon »

Ik heb een 2RU waarvan het autolube systeem is uitgeschakeld. Het oliepompje bij de carburateur is afgedopt en het oliereservoir ontbreekt. Ik wil alles weer origineel maken en ik zou graag willen weten hoe het er uit ziet en wat bijvoorbeeld de routing van de slang naar het oliepompje is. Heeft iemand hierover documentatie, tekeningen of (liefst) foto's?
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

lol.. denk dat het pompje eruit is gehaald omdat het problemen veroorzaakte... Bij de vorige eigenaar van mijn brommer liep hij met dat ding altijd vast, vandaar dat ik nu brommix tank...
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Bij de parts lists op de homepage staat een parts list van een 5bak uit 1969. Deze had ook autolube.
Het is allemaal van een ander type maar de slangetjes ed. lopen gewoon hetzelfde. :D
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

lol.. wie tankt er tegenwoordig nog allebij...?
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

8) ... maar idd nooit aan de pomp
when men were men, and helmets were for divers
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden :lol:
en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk.. :lol:
edje

Bericht door edje »

reddevil schreef:ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden :lol:
en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk.. :lol:


dan mag jij wel een s oppassen :P dat ie niet vast loopt. kant en klare mengsmering is 1:50, dat is zeker niet te veel voor een fs1. weet je trouwens ook hoeveel dat scheutje is?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

ja dat wil ik ook wel eens weten, als ik nou geen oliepompje meer wil, kan ik hem dan gewoon afsluiten slangetjes er af, tankje legen... en dan gewoon zelf mengen of brommix tanken? of moet ik me olie pompje er helemaal afhalen? :?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Sterker nog, je moet het pompje laten zitten want anders loopt je blok leeg (of het moet zijn dat je een afdekplaatje koopt/maakt).

Voor de rest kan je gewoon de olie uit je tankje halen en de slangen weghalen. Het is ook volgens mij nodig om een enkele gaskabel te gaan gebruiken want dan wordt je pompje niet de hele tijd opengedraaid.
edje

Bericht door edje »

gaskabel kan gewoon zo blijven :wink:
Simon
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 aug 2007, 20:58
Locatie: Oudkarspel

Bericht door Simon »

Niels schreef:Sterker nog, je moet het pompje laten zitten want anders loopt je blok leeg (of het moet zijn dat je een afdekplaatje koopt/maakt).

Voor de rest kan je gewoon de olie uit je tankje halen en de slangen weghalen. Het is ook volgens mij nodig om een enkele gaskabel te gaan gebruiken want dan wordt je pompje niet de hele tijd opengedraaid.


Het blok loopt echt niet leeg hoor. Achter het wormtandwiel wat je ziet als je het pompje demonteert zit een olie keerring. Onders zou de olie uit je blok ook via het pompje in het carter verdwijnen tijdens de aanzuigslag.
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jah ok, maar dan steekt die as eruit en draait dat tandwiel voor het oliepompje voor niks mee, dus kan je die er dan ook beter meteen uithalen...
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

edje schreef:
reddevil schreef:ik tank in een jerry can gewoon vol met scheutje olie erbij en schudden :lol:
en dan vol gooien en als ie weer bijna op reserve moet doe ik het weer..
ik tank nooit mengsmering ofzo dat staat veelste rijk.. :lol:


dan mag jij wel een s oppassen :P dat ie niet vast loopt. kant en klare mengsmering is 1:50, dat is zeker niet te veel voor een fs1. weet je trouwens ook hoeveel dat scheutje is?


ja ik rijdt 1:40..
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dus als ik alles van mijn oliepomp afsluit, en een normale gaskabel heb kan ik zelf gaan mengen 8) nu rijd ik veelste rijk aan olie namelijk... dat is wel bekend van die orginele pompjes :lol:
Gebruikersavatar
Handyman
500km gereden
500km gereden
Berichten: 985
Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
Locatie: Graft

Bericht door Handyman »

Je kan je pomp ook afstellen, zodat 'ie minder olie geeft.
Ik zweer bij de oliepomp, perfect systeem en superzuinig.
Plaats reactie