Sproeier & Lekkende carburateur...

Alles over de techniek en sleutelen
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

kabel kan van daag niet.. dijkman gesloten.. misschien ff tijdelijk plakbandje of solderen idd. wet niet hoe ik moet solderen, das het punt :P ... ouders ook niet thuis
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

occ1s schreef:kabel kan van daag niet.. dijkman gesloten.. misschien ff tijdelijk plakbandje of solderen idd. wet niet hoe ik moet solderen, das het punt :P ... ouders ook niet thuis


Heeft dijkman echte yamaha kabels?

Als m'n brommer het deed zou ik eigenlijk morgenavond er heen gaan.... :(
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

moet je officieele yamaha kabels hebben dan?
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

occ1s schreef:moet je officieele yamaha kabels hebben dan?


Die hebben de juiste lengte, dus passen ze perfect en heb je geen gekloot meer met afknippen en zo!

Heb jij al 'ns fs1 parst bij dijkman gekocht/gezien?

Groet, Aad
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

@ aad, ja... tandwielen etc..
Maar zit met het volgende, carburateur lekt een beetje, en toen ik afstapte zag ik dat mn uitlaat bij de carburateur ontzettent rookte, ik snel benzinekraantje dicht etc... wat nu :S? nog een pakking in de carburateur douwen? ook is het schroefdaar in de carburateur deksel bij een dingetje naar de knoppen... ik weet het echt niet meer.. help!!!
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

extra pakking kan helpen. Tap nieuw draad of gebruik zo'n helicoil om het vast te zetten. Omdat je waarschijnlijk geen helicoil thuis heb kan je ook gewoon een boutje met moertje nemen.

Het rooken van de uitlaat bij je carb? bedoel je dan bij je uitlaatpoort op de cilinder of de inlaat poort?
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Thomash schreef:extra pakking kan helpen. Tap nieuw draad of gebruik zo'n helicoil om het vast te zetten. Omdat je waarschijnlijk geen helicoil thuis heb kan je ook gewoon een boutje met moertje nemen.

Het rooken van de uitlaat bij je carb? bedoel je dan bij je uitlaatpoort op de cilinder of de inlaat poort?


Volgens mij is jouw carb anders Thomash, bij 'ons' kun je volgens mij geen boutje met moertje!

Beetje rook komt er vaak wel uit als je stopt.

Groet, Aad
Thomash
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1079
Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53

Bericht door Thomash »

Sorry dat klopt! even niet nagedacht. mijn carb zit gewoon voor de cilinder en die van jullie in het blok :S Dus waarschijnlijk ook een ander systeem ja
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

nee.. ik bedoel dat er benzine uit mn carburateur komt, die dan op mn uitlaat komt.. en daarna begint te roken als een gek :(
Laatst gewijzigd door occ1s op 23 aug 2007, 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Hoe kan ik dit oplossen :(?

Edit. ik geef het op , breng hem dit weekend wel weg naar een monteur :(
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

wat lekkende carb, de pakking is nieuwe dus mischien schroefje wat strakker draaien of mischien moet ie warm worden voordat ie goed dicht
maar weet je zeker dat het uit de vlotterkamer komt mischien sluit de vlotter niet goed of staat de overloop nog een beetje open

maar voor een lekkende carburateur hoef je hem niet naar een monteur te sturen :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

denk dat ik het weet, de kop van dat schroefje is kapot (waarmee je de vlotterbak aan de carb bevestigd), dus strak aanschroeven wil niet echt, dus ga morgen dat schroefje van mn 10 mm overzetten (die nog heel is) naar mn 16 mm :) jullie horen er nog van :D dankje
edje

Bericht door edje »

Aad schreef:
occ1s schreef:kabel kan van daag niet.. dijkman gesloten.. misschien ff tijdelijk plakbandje of solderen idd. wet niet hoe ik moet solderen, das het punt :P ... ouders ook niet thuis


Heeft dijkman echte yamaha kabels?

Als m'n brommer het deed zou ik eigenlijk morgenavond er heen gaan.... :(



of dijkman ze zo heeft weet ik niet. hij heeft ook niet alles voor fs1. maar wel sproeiers, tandwielen, cilinders, zuigers. hij kan wel bestellen bij yamaha :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

mpro09 schreef:wat lekkende carb, de pakking is nieuwe dus mischien schroefje wat strakker draaien of mischien moet ie warm worden voordat ie goed dicht
maar weet je zeker dat het uit de vlotterkamer komt mischien sluit de vlotter niet goed of staat de overloop nog een beetje open

maar voor een lekkende carburateur hoef je hem niet naar een monteur te sturen :wink:


Maar wou hem sowieso al naar een monteur brengen, omdat ik heb eigenlijk nu pas echt intensief ga gebruiken voor school etc.
Dus ik wil gewoon zeker weten dat ik overkom, en niet door iets lulligs aan de weg blijft staan, het is en blijft een oude brommer, die fs1.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

WOOOOOOW.. chil gast, weet je?
Heb mn brommer weer aan de praat gekregen :D.. bij die immi's krijg je altijd rubberen pakkingen in je carbu.. die moet je gewoon vervangen voor 2 normale pakingen.. dan rijd hij relaxed... zonder ook maar te lekken :D.
Enige minpuntje nu aan mn brommer is dat het gas niet lekker is.. maar ga nog ff gaskabeltje hale bij jmpb..
Gelijk ff grotere vertanding op mn brommer zetten.. rijd nu lekker 65.. maar wil toch iets harder :D.
Darn.. je weet niet hoe fatsig blij ik ben :D
Plaats reactie