nieuwe cillinder
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
nieuwe cillinder
heej ik heb een tijdje terug een nieuwe 50cc gekocht..
ik heb nu 230 kilometer gereden..
dus ga nu 40 a 45...
maar hij stopt er nog al eens mee!
net alsof ik een enorme warmloper heb!
paar keer kicken en hij gaat weer maar niet harder als 10 km/u!
na een tijdje 10 km/u rijden gaat hij weer :S
en me cillinderwand enzo is gewoon nog goed
en ik rijdt nu express met een iets te grote sproeier..
maar weten jullie misschien wat dit zou kunnen wezen!?
ohja! als zet ik hem dan in me 1 en laat de koppeling los (als de brommer uitrolt) dan vliegt hij weer aan! maar hij ratelt dan wel enorm OVER het voortandwiel heel!?
ik heb nu 230 kilometer gereden..
dus ga nu 40 a 45...
maar hij stopt er nog al eens mee!
net alsof ik een enorme warmloper heb!
paar keer kicken en hij gaat weer maar niet harder als 10 km/u!
na een tijdje 10 km/u rijden gaat hij weer :S
en me cillinderwand enzo is gewoon nog goed
en ik rijdt nu express met een iets te grote sproeier..
maar weten jullie misschien wat dit zou kunnen wezen!?
ohja! als zet ik hem dan in me 1 en laat de koppeling los (als de brommer uitrolt) dan vliegt hij weer aan! maar hij ratelt dan wel enorm OVER het voortandwiel heel!?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
Gooi je cil er is af ! En check je zuigerveren ! Ik had het ook, heel netjes ingereden kapte hij er op eens mee. Bleken mn veren te zijn gebroken, reed nog wel maar ging niet harder dan 20 !
Ze willen wel is breken omdat de veren meestal te groot zijn voor de cilinder, ook al koop je de juiste maat ! Je moet de veren los in je cil zetten en dan kijken hoeveel speling er tussen zit, bij mijn cil pasten ze er niet eens in ! 0.3 of 0.4 mm is genoeg !
Ze willen wel is breken omdat de veren meestal te groot zijn voor de cilinder, ook al koop je de juiste maat ! Je moet de veren los in je cil zetten en dan kijken hoeveel speling er tussen zit, bij mijn cil pasten ze er niet eens in ! 0.3 of 0.4 mm is genoeg !
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
zoiets had ik ook in het begin na het inrijden was het bij mij gewoon over dus ik zou hete nog ff aankijken want als ik toen waqt hoger in toeren reed en beet sneller zachter niks aan de hand maar zodra een constante snelheid rijdt stopte hij na 0,5 km. en dan werdt hij ook gloeiend heet dus inrijden verschillende snelheden of is dit erg fout?
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3598
- Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
- Locatie: Schagen (stroet)
ik heb nu 520 kilometer gereden en had hjet net weer!
stukje volgas gereden.. en opeens was het zo raar vastlopend geluid..
toen meteen weer aangekickt.. (toen ik weer stil stond)
en toen reed hij weer verder :S maar hij wordt gewoon TE heet?
weet iemand hoe dit kan?
zou een TE grote sproeier ermee te maken kunne hebben?
stukje volgas gereden.. en opeens was het zo raar vastlopend geluid..
toen meteen weer aangekickt.. (toen ik weer stil stond)
en toen reed hij weer verder :S maar hij wordt gewoon TE heet?
weet iemand hoe dit kan?
zou een TE grote sproeier ermee te maken kunne hebben?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 18:07
- Locatie: gelderland
ik heb ook ooit in het verleden zoiets gehoort en was bleek mijn cilinder drukte iets tegen het rechtercarter aan waardoor hij steeds naar een kilometer of 10-15 warm liep. Het bleek dus dat die cilinder niet iets te groot was en tegn het carter drukte waardoor hij net niet recht stond dit was niet te zien met het blote oog. Ik heb met de dremel een millimeter van 2 koelribben geslepen en er was niks meer aan de hand,