nieuwe cillinder

Alles over de techniek en sleutelen
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

wat voorm olie gooien jullie er ongeveer in eigelijk 1:40 weet ik nu wel,
maar syntetische of half syntetische of wat anders ?
Hans W
250km gereden
250km gereden
Berichten: 345
Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24

Bericht door Hans W »

ik deed (toen de brommer nog liep) er altijd 1:50 shellina in en nog 0,1liter olie
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

Hans W schreef:volgens mij niet alleen in 4-takt hoor


jawel... is voor de warmteoverdracht van kleppen... en die zitten niet in een 2tak :wink:

@jonnetje: ik doe goedkoop... maakt me verder geen ruk uit, en hij doet het prima bij 75... maar er zijn ook toerenbeukers(yamasam bv.) die willen er alleen gastrol tts in hebben.
Martijn

Bericht door Martijn »

inrijden is 1 : 25 daarna dacht ik op 1:30/35
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Hans W schreef:volgens mij niet alleen in 4-takt hoor

er zijn er ook die dat als alternatief gebruiken voor aceton of benzol of vitriool etc
om je octaan aan te passen aan je compressie,
een doordeweekse fs1 heeft dat niet vandoen...

in Frankrijk op reis werd ik verplicht van de castrol TTS af te stappen wegens niet leverbaar,
dan maar TSX gekocht, en toch verschil merkbaar.
niet in smering, maar in aggressiviteit van het mengsel (en moment van detoneren dus)
dus toch baat bij millimetrisch mengen en een constant brouwsel voor de Fizzy..
(ik ga btw ook scheef als ik uit routine plots bv heineken zou beginnen drinken!)

in Wellen nog een fijne anekdote ivm mengsels, een nederlander met een prachige Itomracer (jaar of 50) passeerde de camping met zijn juweeltje, wij houden die tegen uit technische interesse en beginnen een babbeltje.. so far so good

de eerste stilte die valt, vraagt een maat 'of hij draait' :P het antwoord kwam even geprepareerd als de brommer:
"nouw, als je nen litertje methanol heb, kunnen we in de weide wel es zien wat ie doet!"

de mannen daar voll mee weg natuurlijk, en zo van "wow meneer, is dat dan een methanolracer?" etc..
MAARRR! dat was dus buiten yamasammeke gerekend :P , die natuurlijk (terugkomend van op reis en nog voll. geladen)
"een litertje methanol" bijhad HEHHEH!! (welliswaar om printplaten en gitarenelectronica te kuisen mo soit, same thing)

ikke dus naar m'n camionette om die bus, tien sec's later terug en... :lol:
nog nooit een nederlandse vijftiger ZO snel zien lopen met een Itom naast hem !!
hahhah tzal em leren, de zeikerd :P
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
bromtolfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 142
Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
Locatie: Uithuizen
Contacteer:

Bericht door bromtolfs1 »

Tombo schreef:Loodvervanger doe je alleen in hele oude 4-takt motoren :P


Lood is niet alleen heel geschikt om het octaangetal te verhogen, maar blijkt ook een goed smeermiddel te zijn tussen de uitlaatklep (die een temperatuur kan bereiken van zo’n 800° C, bij een zwaarbelaste motor zelfs 1.000°C) en de klepzitting. In klassieke motoren werden klepzittingen van zacht metaal gebruikt. Zonder goede bescherming kunnen bij extreme omstandigheden de uitlaatkleppen zich door de hitte vastlassen op de zachte klepzittingen, met motorschade als gevolg. Toen in de jaren ’90 de loodhoudende benzine van de markt verdween, kwam voor de auto’s waarbij de motor ontwikkeld was voor loodhoudende benzine, benzine met loodvervanger (MLV) in de plaats. In plaats van lood werd bijvoorbeeld kalium gebruikt, dat na verbranding in de cilinder een dun laagje as vormt, dat het hameren van de kleppen dempt en daarmee klepinslag vermindert.

.
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

Martijn schreef:inrijden is 1 : 25 daarna dacht ik op 1:30/35


zo vet!? dat ken toch niet goed wezen!? :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Ik meng ook 1:30... :shock:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

ja jo!? ik hoor iedereen over 1:40! ofzo!
Jelle

Bericht door Jelle »

ja en wat is je onderschrift?

:lol:
reddevil
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3598
Lid geworden op: 19 apr 2007, 20:40
Locatie: Schagen (stroet)

Bericht door reddevil »

:lol: :lol: ja maar tombo zei ook dat hij 1:40 rijdt! en die heeft nergens last van
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

dat ligt bij iedereen weer anders mijne kan zelfs 1op 50 aan in hoge toeren maar ik doe voor de zekerheid toch maar 1 op 40 je weet maar nooit ik heb nu een supercil mis de volgende keer niet :wink:
Plaats reactie