Ontsteking afstellen

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Ontsteking afstellen

Bericht door occ1s »

Mijn brommer start niet lekker, moet heelvaak kicken, carburateur is wel goed afgesteld, alleen nu denk ik dat mn onsteking naar de klote is.
Wie kan me uitleggen hoe ik dit doe, want die dinge in de faq snap ik voor geen meter... :S help?!
Wat zijn de contactpuntjes :S bijvoorbeelds? waar kan ik die krengen vinden :S?!
Laatst gewijzigd door occ1s op 02 sep 2007, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

Edit: wanneer de brommer warm is, en ik hem uitzet, en daarna weer aantrap, gaat hij in een kick aan.. waarom niet wanneer hij koud is dan? ligt het wel aan de ontsteking? of is het iets anders... :S
Gebruikersavatar
Aad
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1773
Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:

Bericht door Aad »

Afbeelding

Dat ie dan makkelijker aangaat, is bijna altijd zo.

Groet, Aad

(P.S. Ik vind je taalgebruik erg storend, dat je dan zo'n erge ziekte gebruikt voor alleen 'n probleempje met de brommer...)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd! Probeer hier voortaan op te letten! Zulk taalgebruik is niet gewenst
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

:S.. dat blad heb ik al, dat snapte ik juist niet...
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

occ1s schreef:Edit: wanneer de brommer warm is, en ik hem uitzet, en daarna weer aantrap, gaat hij in een kick aan.. waarom niet wanneer hij koud is dan? ligt het wel aan de ontsteking? of is het iets anders... :S


Denk je carburator. kijk maar eens na of stel hem eens af. Ontsteking heb je dus daar moet je niet aan knoeien.

GreetzzZ...
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

weet niet waar ik dan af moet stellen.. alles keurig afgesteld... gasreactie is prima, sproeier ook... :S gasnaald: top!

(Lol...? 't is maar wat je er van maakt...)
Gebruikersavatar
jerrow
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1179
Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
Locatie: Sint-Truiden

Bericht door jerrow »

Ik wilde zeggen je choke werkt miss niet meer.

Als mijn brommers koud hebben dan moet ik de choke opzetten anders kickstart ik 50 keer vooraleer de motortjes draaien.

Als je choke kapot is zoals de fs1 van menne kameraad dan kickstart je 50 keer vooaleer ie aangaat.

Kijk je choke eens na, zo te horen aan je uitleg denk ik helemaal dat het dat is.

Ontsteking heb je of heb je niet. En die heb je dus zou ik niet aankomen.
Ontsteking is ook goed afgesteld, contactpunten goed afgesteld, bobine goed aangesloten enzo. dus alles prima maar krijgt niet goed benzine door als je start. ontsteking is het niet denk ik daarmee.

GreetzzZ...
edje

Bericht door edje »

jerrow schreef:Ik wilde zeggen je choke werkt miss niet meer.

Als mijn brommers koud hebben dan moet ik de choke opzetten anders kickstart ik 50 keer vooraleer de motortjes draaien.

Als je choke kapot is zoals de fs1 van menne kameraad dan kickstart je 50 keer vooaleer ie aangaat.

Kijk je choke eens na, zo te horen aan je uitleg denk ik helemaal dat het dat is.

Ontsteking heb je of heb je niet. En die heb je dus zou ik niet aankomen.
Ontsteking is ook goed afgesteld, contactpunten goed afgesteld, bobine goed aangesloten enzo. dus alles prima maar krijgt niet goed benzine door als je start. ontsteking is het niet denk ik daarmee.

GreetzzZ...


je moet wel onsteking op het juiste moment hebben he :wink:
occ1s
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1268
Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56

Bericht door occ1s »

ok.. bedankt allemaal, kijk zo wel eventjes :)
Plaats reactie