DX remproblemen.
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
DX remproblemen.
Voila, het laatste probleem van m'n DX en dan is ie in orde.
Dus; heb nieuwe remolie in potje gedaan van m'n DX.
Ik probeer remmen en dat lukt niet. Ik probeer te "pompen" terwijl ik de ontluchtnippel uitdraai. Werkt ook niet.
Heb weeral alles geprobeerd maar ik krijg m'n voorrem niet aan het remmen. Wil die olie nu niet naar beneden gaan ofzo, kweet het nie.
Heeft iemand hier ervaring mee?
GreetzzZ...
Dus; heb nieuwe remolie in potje gedaan van m'n DX.
Ik probeer remmen en dat lukt niet. Ik probeer te "pompen" terwijl ik de ontluchtnippel uitdraai. Werkt ook niet.
Heb weeral alles geprobeerd maar ik krijg m'n voorrem niet aan het remmen. Wil die olie nu niet naar beneden gaan ofzo, kweet het nie.
Heeft iemand hier ervaring mee?
GreetzzZ...
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Ok, heb dus alles propergespoten met luchtdruk.
Lukte nog niet...
Heb het bakje eens goed bekeken en.... ja hoor heb het gevonden!!!
Er zijn 2 gaatjes waar de remolie doorsijpelt om het zo maar te zeggen.
Als je kijkt (voor degene met een remschijf...) dan zie je in 1 van die 2gaatjes een klepje. Dat klepje heeft op zich ook nog een gaatje, maar een miniklein gaatje.
Awel, doe remolie in het potje. Duw dan met een heel klein voorwerp (ik heb de kleinste inbussleutel gebruikt) dat klepje naarbeneden en laat de olie zo maar effe lopen.Na 5 minuutjes is die olie beneden. Ontluchtingsnippel beetje losdraaien, een paar keer "pompen" met je rem en hopla, spuit er mooi uit. Laat de luchtbelletjes eruit en voila, remmen werken.
GreetzzZ...
Lukte nog niet...
Heb het bakje eens goed bekeken en.... ja hoor heb het gevonden!!!
Er zijn 2 gaatjes waar de remolie doorsijpelt om het zo maar te zeggen.
Als je kijkt (voor degene met een remschijf...) dan zie je in 1 van die 2gaatjes een klepje. Dat klepje heeft op zich ook nog een gaatje, maar een miniklein gaatje.
Awel, doe remolie in het potje. Duw dan met een heel klein voorwerp (ik heb de kleinste inbussleutel gebruikt) dat klepje naarbeneden en laat de olie zo maar effe lopen.Na 5 minuutjes is die olie beneden. Ontluchtingsnippel beetje losdraaien, een paar keer "pompen" met je rem en hopla, spuit er mooi uit. Laat de luchtbelletjes eruit en voila, remmen werken.
GreetzzZ...
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 12:53
Ik vind de schijfrem zoiezo vreemd. Heb De olie vervangen met zo'n ontluchtingssetje (zuigt vacuum hoef je alleen nog maar nieuwe boven toe te voeggen) (lang leven de autowerkplaats ) en gevuld met DOT4
want dot3 hadden we niet maar dit lijkt mij nieuwer dus beter?
Vervolgens viel de remkracht enorm tegen (lees: geen verbetering) En toen heb ik de klauw een beetje uitelkaar gehaald. remblokjes opgehard en de zuiger gesmeert maar 't is nu alsnog niet knijp en stil staan, zelfs niet met 10km/h ofzo
want dot3 hadden we niet maar dit lijkt mij nieuwer dus beter?
Vervolgens viel de remkracht enorm tegen (lees: geen verbetering) En toen heb ik de klauw een beetje uitelkaar gehaald. remblokjes opgehard en de zuiger gesmeert maar 't is nu alsnog niet knijp en stil staan, zelfs niet met 10km/h ofzo
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
heb je de onderste zuiger es goed in en uit zonder blokjes laten gaan? vaak zitten er ringen op, op de plaats waar ie altijd stopt, effe voorbij die koers gaan help meestal wel.
zoek een houten latje, dat net dunner is als het blokje,
blokje eruit en effe knijpen tot de zuiger in het hout perst (achterse blokje laten zitten)
je kan dan door aan de lat te trekken, hefbomend de zuiger weer naarbinnen duwen..
normaal gezien merk je dan metteen dat' alsmaar vlotter gaat
(neem de lat niet té dun, anders plopt de zuiger eruit en heb je vodden)
zoek een houten latje, dat net dunner is als het blokje,
blokje eruit en effe knijpen tot de zuiger in het hout perst (achterse blokje laten zitten)
je kan dan door aan de lat te trekken, hefbomend de zuiger weer naarbinnen duwen..
normaal gezien merk je dan metteen dat' alsmaar vlotter gaat
(neem de lat niet té dun, anders plopt de zuiger eruit en heb je vodden)
when men were men, and helmets were for divers