Grotere vertanding en toch hard optrekken.

Alles over de techniek en sleutelen
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

komt er gewoon op neer dat alles heeel erg fijn afstelwerk is..... doe je niet zomaar even in 1 dag... :lol:
ties1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 44
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:54

Bericht door ties1 »

Even een snelle vraag over die contactpuntjes.
Dus het verschil tussen die 35mm en 40mm betekent toch dat de vonk juist sterker en langer wordt?
Of betekent het dat de vonk eerder of later werd?
jonnotje
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1983
Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:

Bericht door jonnotje »

dat weet ik niet, ik weet wel dat hij het nu beter doet 8)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

er zijn twee dingen belangrijk als je geen electr. hebt,

eerst en vooral wanneer, dat bepaalt zowat ALLES aan hoe ie draait

tweedes is de duur dat ze dicht zijn, want dat heeft effect op de kracht van de vonk die komt

aangezien je bij een fs1 de ontstekingsplaat zelf niet kan verdraaien, en dus enkel de punten zelf, stel je tegelijk de twee af

nu, hoe vér ze opengaan op het bovenste punt van de nok is ook een punt, de vonk moet immers 'gebroken' worden. (en de condensator slikt op dat moment de rest van de stroom weg.. reactie=VoNk)


DUS! what to do, stel het tijdstip juist, met die truuc met het sigarettenblaadje en kijk hoe ie rijdt, op 1.7mm piston voor top,

kijk of de punten, als ze zo staan, uiteindelijk ver genoeg opengaan,
dat zou iets van een .30 .35 moeten zijn

krijg je vreemd geknetter tegen volle toeren, ga dan naar 1.8

;)
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie