Jah, maar dan nog zijn er geen "overtoeren" want de toeren die de cilinder toelaat om te draaien zijn geen "overtoeren" toch?
Overtoeren maakt ie pas als de cilinder het niet meer bij kan houden
't Is wat Niels zegt, als je cilinder aan de max zit qua toeren en je rijdt met een tandwieltje 11 voor, gaat íe 40 km/u.
Gooi er een tandwiel 14 op en hij loopt 70 met hetzelfde toerental.
Het verhaal van de zwakste schakel. Er zijn nu eenmaal meerdere "begrenzers".
ok.. jullie hebben gelijk, maar laten we zeggen op hoge toeren... dan word je cilinder sneller warmm, en heb je eerder een warmloper. wanneer ik 70 rijd, en dat de hele weg, loopt hij te warm, daarom wil ik 70 redden met een wat lager toerental.
mijn ervaring was dat toen ik een gewone ngk 7 erin had werd m'n cilinder veel warmer dan met me ngk 7R. nu is hij gewoon goed temperatuurtje... niet kokend enzo maar hij is zeker goed warm
overtoeren heb je als je zo hoog in toeren rijd, dat de powerband al af is gelopen en je dus weinig koppel meer hebt, en je dus eigenlijk nog een keer zou kunnen opschakelen
trouwens is dit normaal een vriend van mij heeft een kreidler luchtgekoeld hij rijdt een uur en zijn cilinder is nog koud je kan je hand er gewoon opleggen
nick_janssen3 schreef:trouwens is dit normaal een vriend van mij heeft een kreidler luchtgekoeld hij rijdt een uur en zijn cilinder is nog koud je kan je hand er gewoon opleggen
De koelribben van een SB kreidler zijn ook 2x zo groot en van aluminium