Pagina 4 van 5

Geplaatst: 26 sep 2007, 16:42
door occ1s
dat helpt zeker, kan dat niet gefixed worden dmv cilindertuning? dat hij zonder veel toeren, tot harder rijd?

Geplaatst: 26 sep 2007, 16:52
door edje
jep, dat kan met een lage zo breed mogelijke uitlaatpoort. dan de spoelers ook lekker groot, en de tijd tussen het sluiten van de spoelers en het sluiten van de uitlaatpoort (blowdown) moest geloof ik een hoge waarde hebben. dan een hd kop er op (alhoewel dat ook weer voor meer warmte zorgt) een laagtoerige uitlaat, grote vertanding en een grote carb. ook de onsteking moet niet te vroeg staan dit alles op een menbraamblok word denk ik aardig laagtoerig :wink:

Geplaatst: 26 sep 2007, 19:14
door Aristonos
Als ie nou met wind tegen een beetje terugzakt wat kun je dan het beste doen ? Ik heb nu 13-44.

Geplaatst: 26 sep 2007, 19:26
door occ1s
of een grotere carburateur (wanneer je die niet hebt), en anders je ontsteking (had dat ook, nadat deze goed afsgesteld was, reed hij ook tegen de wind in op zn top)

Geplaatst: 26 sep 2007, 19:37
door Aristonos
Zit er al op.
Mikuni 16 mm,inlaat 16mm
snelle schijf
fs1 cilinder
snelle uitlaat
Was met standaard kop,zit nu een HD kop op maar nog niet mee gereden vanwege slecht weer.Moet nog even testen met HD kop.Misschien scheelt dat al.En anders een tandje minder voorop ?

Geplaatst: 26 sep 2007, 19:48
door occ1s
hd kop van de jmpb? heb ik ook, scheelt niet echt... maar bij mij trekt hij m kijhard weg in de tegenwind... maarja. de ene is de andere niet he...

Geplaatst: 26 sep 2007, 20:02
door Aristonos
ja die bij mij trekt ie ook keihard weg in de tegenwind.En ik weeg over de 90 kg.maar ik bedoel in z,n vierde versnelling heeft ie moeite tegen de wind in.Dat is op te lossen met tandwielen.maar met wind mee heb je daar weer last van.Daarom vroeg ik wat men over het algemeen voor verhouding heeft.

Geplaatst: 26 sep 2007, 21:49
door occ1s
ik maak ook veel toeren in de 4 zonder tegenwind hoor, gewoon opletten.. en desnoods wat minder gas. want wanneer ik een groter tandwieletje erin zet, en ik heb iemand achter op dan trekt hij haast niet weg, zat daardoor gister bijna onder een truck :S, naja. boute...

Geplaatst: 27 sep 2007, 05:14
door Aristonos
Wat voor verhouding heb je?.Ik heb 13-44.Denk dat 44 maimaal is achter dus moet eventueel voor kleiner.het is bijzonder moeilijk en veel werk,onderzoek en testritten om de juiste formule te krijgen.

Geplaatst: 27 sep 2007, 08:40
door jonnotje
ik hbe 13/41 soms als ik niet oplet en bij het stoplicht vol gas weg rijdt komt me voorwiel zelfs een beetje los :shock:

alleen me top moet ff wat hoger....

Geplaatst: 27 sep 2007, 09:18
door YamaSam
aristonos, tenzij je'm wil gaat tunen of zo, wat ik eigenlijk niet echt verwacht,
test'm es met een tandje kleiner vanvoor, schilt dat dan teveel, kan je vanachter twee of drie tanden vergroten..
als hij nu naar je zin draait, en dé ultieme top niet zó'n rol speelt is dat veruit de gemakkelijkste test om te weten hoe het ermee zit

een tweetakt opjagen zonder em pijn te doen, gaat haast nooit met slechts één factor te wijzigen
als je dat goed wil doen, moet je de volledige setup (doordacht) aanpassen

ook gelezen occ1s? wel n beetje oppassen met je raadgevingen man, voor je't weet heb je een vastgelopen blok op je naam

Geplaatst: 27 sep 2007, 15:41
door occ1s
hoezo? wat zij ik nu verkeerd dan???

Geplaatst: 27 sep 2007, 16:15
door YamaSam
(vertanding)
occ1s schreef:mijne loopt 70 (wanneer ik overtoeren maak), net puntjes opnieuw afgesteld, maar ik moet ff een zwaardere vertanding erop zetten, zodat ik 70 haal zonder overtoeren, want anders veroorzaak ik een beetje te snel overtoeren... en hij trekt nu ook al wel een stuk harder op :)dus dat maakt me niet zo super veel meer uit :)

(cylindertuning)
occ1s schreef:dat helpt zeker, kan dat niet gefixed worden dmv cilindertuning? dat hij zonder veel toeren, tot harder rijd?

(carb, ontsteking)
occ1s schreef:of een grotere carburateur (wanneer je die niet hebt), en anders je ontsteking (had dat ook, nadat deze goed afsgesteld was, reed hij ook tegen de wind in op zn top)


ditalles slaat werkelijk nergens op kerel, vooral die "of een grotere carburateur OF ANDERS je ontsteking"

ik wil je gedrevenheid in het tweetaktgebeuren niet afkraken of dempen, wel integendeel, maar zo halsoverkop de laatste dingen die je gehoord hebt opsommen is voor de mens met een probleem meer verwarring dan hulp :wink:

Geplaatst: 27 sep 2007, 16:26
door occ1s
dat is het bij mij wel geweest, eerst was het mijn carburateur, die moest ik vergroten, maar tegelijker tijd moet je dan je ontsteking aanpassen, omdat je dan een 'snelle' fs1 hebt. in dat punt heb ik het toch wel goed? zo probeerde ik het over te brengen, en dat van die eerste quate, bedoelde ik met \want anders veroorzaak ik een beetje snel overtoeren' moest worden, 'want anders veroorzaak ik een beetje snel warmlopers'

Geplaatst: 27 sep 2007, 16:45
door YamaSam
je komt er wel ;)


wat je ook doet of verandert, je moet je ontsteking verstellen als je top wil gaan

met een 10mm kan je net zo hard gaan als een 16
(een orri aprillia RS50 gaat over de honderd en trek er iedereen af met een 14mm)

je vertanding zit goed, als ie vlot, zonder wachten, in zijn vierde doorgaat
en hij dat vertikt als je achteraan iets kleiner, of vooraan één groter gaat)

een goede cocktail zijn millimetrisch afgewogen hoeveelheden bij elkaar, daar word je zat van, ram je alle flessen die je in huis hebt tegelijk in je strot,... word je... zot :wink: