en nsr CDI zodat ie 13000 toeren maakt ipv 10000
CDI ontsteking
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
CDI ontsteking
Hey, las dit op marktplaats, en wou weten of je echt meer toeren kan maken met een cdi ontsteking, lijkt mij een beetje vaag, maar voor de zekerheid
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
10000 is al een pak hoor,
tis waar dat een geregelde voorontsteking en een sterkere vonk met groter bereik in toeren serieus helpen
dubbel antwoord, ik weet het, maar een tweetakt opjagen doe je altijd op meerdere vlakken,
als je wil dat ie het uithoudt natuurlijk...
tis waar dat een geregelde voorontsteking en een sterkere vonk met groter bereik in toeren serieus helpen
dubbel antwoord, ik weet het, maar een tweetakt opjagen doe je altijd op meerdere vlakken,
als je wil dat ie het uithoudt natuurlijk...
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
occ1s schreef:dat niet bijv je cilinder 100 cc is en je nog steeds een 10 mm carburateur hebt zoiets?
jah zoiets..
cylinderinhoud vergroten is valsspelen in mijn ogen!
enkele factoren: (in een zekere volgorde)
soort uitlaat (bepaalt he toerental waarop hij gaat presteren)
het aantal mm voorontsteking (gevolg van punt waarop ie gaat viertakten)
poorttiming van je cylinder (hoogte van je uitlaatpoort bepaalt het regime van je blok)
compressieverhouding en soort cylinderkop(bepaalt in grote mate het regime van je motor)
benzineniveau in de carb, sproeier en diameter (bepalen samen met de poorttiming hoeveel sap eringaat)
uiteindelijke vertanding (bepaalt of ie het haalt of niet)
dan nog het gewicht van alles dat draait of beweegt
ik wil je niet doen schrik krijgen, maar een tweetakt doen gaaan is meer dan een 'snelle' uitlaat monteren
je moet een plan hebben, en weten wat je hebt
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Tombo schreef:Goede contactpunten beginnen niet zomaar te zweven, de echt oude Kreidler racers hadden gewoon contactpunten en maakten +13.000 rpm
een kameraad van mij heeft een kreidler, ding draait 12000 toeren met contactpunten. met zwaardere veren kunnen ze 18000 toeren draaien met cp punten, tenminste, dat heb ik wel eens gehoord