normaal is 6 tot 8 bar geloof ik.
misschien dat ik binnekort op t werk even doe kijken.
maar t zal wel in de buurt van 6 - 8 zitten
Compressie van je FS1 (poll)
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
hoi yamasam.
als je een compressie meter in je bougie gat stopt en je trapt als een gek op je kikstarter.
dan zal je volgens mij niet hoog komen.
heb je dat al gemeten en hoe hoog kom je dan?
als je het uitrekent dus je werkende slag aftrekken van je totale inhoud boven de poorten
dan heb je een compressie niet in bar maar in verhouding.
maar heb je een kras in je cilinder dan haal je de theoretice compressie niet
gr gino
als je een compressie meter in je bougie gat stopt en je trapt als een gek op je kikstarter.
dan zal je volgens mij niet hoog komen.
heb je dat al gemeten en hoe hoog kom je dan?
als je het uitrekent dus je werkende slag aftrekken van je totale inhoud boven de poorten
dan heb je een compressie niet in bar maar in verhouding.
maar heb je een kras in je cilinder dan haal je de theoretice compressie niet
gr gino
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik zat op 6.8kilo (kicken kan ik niet, daarvoor is de expansiepijp te dik)
en in de gegevens vond ik ergens 6 à 7 dus dat zal wel kloppen,
als maatstaf voor de veranderingen is het me goed genoeg,
ik ga ervan uit dat wanneer ik nu op 8 geraak, het dan op toptoeren ook meer zal zijn. hoe meer toeren ik maak, hoe minder langs de segmentslotjes wegglipt natuurlijk, dus uiteindelijk zal dat veel meer zijn
"in theorie" heb ik nog nooit geen kasseiën uit de grond getrokken, misschien als het echt maanden aan een stuk regent, dat ik daar aan begin, maar moet voorlopig overdag al genoeg rekenen
en in de gegevens vond ik ergens 6 à 7 dus dat zal wel kloppen,
als maatstaf voor de veranderingen is het me goed genoeg,
ik ga ervan uit dat wanneer ik nu op 8 geraak, het dan op toptoeren ook meer zal zijn. hoe meer toeren ik maak, hoe minder langs de segmentslotjes wegglipt natuurlijk, dus uiteindelijk zal dat veel meer zijn
"in theorie" heb ik nog nooit geen kasseiën uit de grond getrokken, misschien als het echt maanden aan een stuk regent, dat ik daar aan begin, maar moet voorlopig overdag al genoeg rekenen
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
@yamasam. je moet behalve de druk ook de temp in de gaten houden... als die hoger word(wil nog wel eens gebeuren bij een hoger toerental en een hogere druk )gaat hij ook eerder dieselen... en dan is er nog de factor buitentemperatuur...
maar dan nog denk ik dat als je de veiligheidsmaatregelingen van yamaha eraf vijlt, dat 8 nog moet kunnen,(heeft onze (kapotte, iets met carbje) motorzaag ook) en die dieselde niet
maar dan nog denk ik dat als je de veiligheidsmaatregelingen van yamaha eraf vijlt, dat 8 nog moet kunnen,(heeft onze (kapotte, iets met carbje) motorzaag ook) en die dieselde niet