Compressie van je FS1 (poll)
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Compressie van je FS1 (poll)
Ben hier bezig m'n compressie wat te verhogen,
aangezien ik best jaloers was bij het voelen van die van de italiaanse moriniracer hier in de garage..
hogere compressie geeft je motor meer kracht onderin, en verhoogt merkelijk het gevaar voor detoneren..
risky shit dus eigenlijk
nu ben ik wel benieuwd op hoeveel de andere FS1's hier opt forum staan..
niet iedereen heeft zo'n meter ook, dus het kan wel even duren eer dit topic enige waarde krijgt,
toch bij deze:
aangezien ik best jaloers was bij het voelen van die van de italiaanse moriniracer hier in de garage..
hogere compressie geeft je motor meer kracht onderin, en verhoogt merkelijk het gevaar voor detoneren..
risky shit dus eigenlijk
nu ben ik wel benieuwd op hoeveel de andere FS1's hier opt forum staan..
niet iedereen heeft zo'n meter ook, dus het kan wel even duren eer dit topic enige waarde krijgt,
toch bij deze:
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
ik heb nog niet gestemd, omdat ik er dus voor de moment nog aan het werken ben!
normaal gezien is een standaard fizzy iets van een 6,5 à 7 kilo geloof ik...
ik had dus 7 en zou nu door vlakken van de kop, per halve willen optrekken tot hij dieselt met een 190 sproeier en 1.8mm voorontsteking
dan zou dat moeten gedaan zijn met een 180, en regel ik die 1.8 nog wat bij tot' net scherp staat..
(heb btw net een lichtgewichtvliegwieltje gefabriceerd! vandeweek wordt weer een zware testweek!)
normaal gezien is een standaard fizzy iets van een 6,5 à 7 kilo geloof ik...
ik had dus 7 en zou nu door vlakken van de kop, per halve willen optrekken tot hij dieselt met een 190 sproeier en 1.8mm voorontsteking
dan zou dat moeten gedaan zijn met een 180, en regel ik die 1.8 nog wat bij tot' net scherp staat..
(heb btw net een lichtgewichtvliegwieltje gefabriceerd! vandeweek wordt weer een zware testweek!)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
punkemon schreef:heb je geen fotos van de morini?is het een corsararo?kheb hier ook nog een morini 125 staan!
ik zal es wat foto's nemen,
één van onze bende is een zware fan van de italianen..
malanca, negrini etc er is ook recent een giuilletta bij de bende bijgekomen
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
jeroenvans schreef:@yamasam zit jij nou op 12??? is al best veel...
edit: dan zit je al bijna tegen het dieselen aan
dieselen kan bij haast elke compressie hoor,
of temperatuur heel hoog, of zeer veel toeren maken, of weinig olie in je mengsel, of ..
er komen best veel dingen bij kijken
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Aad
- 1500km gereden
- Berichten: 1773
- Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
- Locatie: Rijssen - Overijssel
- Contacteer: