Hij doet het!

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Waslijn

Hij doet het!

Bericht door Waslijn »

Het is ongelofelijk! Na al die problemen en weken van gezeik en gewerk doet mn fs1 het! :D :D :D :D 2 motorblokken gehad en ik weet niet hoeveel cilinders en zuigers kapot gereden.. Ik had al een nieuwe honda mb gekocht, en ik kwam er maar niet achter wat ermee mis was..Hij liep voor geen meter en bleef veel te lang in z'n toeren hangen. :? het enige wat nog nooit vervangen was aan die blokken was diezelfde krukas, maar vandaag bedacht ik dat het vliegwiel ook hetzelfde was gebleven.. dus ik vandaag een oud vliegwiel erop gezet en ja hoor 1 keer trappen en hij loopt PERFECT! :D

dankjewel dat wilde ik even kwijt :P
(ps m'n honda gaat nou waarschijnlijk de deur uit en ik ga weer lekker fs1 rijden 8) )
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

lol :P goed om te horen haha
edje

Bericht door edje »

mooi werk :!:
ik kan alleen niet verklaren waarom je vliegwiel alle problemen veroorzaakt kan hebben :? :P
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

mss een net andere nok ofzo voor de contactpunten ofzo
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Ja waarschijnlijk was die ovale ronding erin niet precies de goeie vorm. Hij gaf ook de hele tijd van die enorme terugslagen op de kickstart en als ik hem achteruit aanliep vandaag ontbrande ie gewoon af en toe..
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

whaha, dan staat je timing idd heel raar :P zoiets heb ik wel eens bij een puch maxi gehad, daarvan was het onstekingstijdstip verlopen :P die spuugde veel benzine terug en soms knalde die uit de inlaat (dan klapte het luchtfilter uit elkaar :P)
Waslijn

Bericht door Waslijn »

Hey,

Nou hij rijdt nog steeds goed :D maar hij is nog niet helemaal goed afgesteld.. ik krijg hem bijvoorbeeld niet in hoge toeren, dit kan misschien komen omdat er een oude f5b opzit nu, maar de ontsteking is ook nog niet helemaal goed.. want de contactpunten staan nu heel ver dicht en als ik ze zo rond de .35 mm zet heb ik helemaal geen vonk meer :? wat denken jullie? nieuwe punten misschien?

gr Wesley
Gebruikersavatar
1j5
500km gereden
500km gereden
Berichten: 842
Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
Locatie: sebaldeburen

Bericht door 1j5 »

Als ze niet zijn ingebrand kunnen ze nog mee hoor
Wat voor een sproeier heb je bij de f5b?
Vrg Bart
Waslijn

Bericht door Waslijn »

180 geloof ik.. ja ik weet het veel te groot maar de bougie ziet er hiermee perfect uit. Ik zal anders wel ff een andere proberen
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

nou mooi dat het gelukt is 8) mischien kan je ook is een keer mn quad reparen staat ook al een half jaar stil om een of andere vage reden
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het is wat die timing hé :wink:

goed van je fs1
when men were men, and helmets were for divers
Plaats reactie