als nieuwe motoren je interesseren...
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
als nieuwe motoren je interesseren...
http://kugelmotor.peraves.ch/Bilder/Kugelmotor_dt.wmv
dan moet je dit gezien hebben... rijden we misschien allemaal mee binnenkort!
(nietveel tijd nu, maar post nog wel wat later)
dan moet je dit gezien hebben... rijden we misschien allemaal mee binnenkort!
(nietveel tijd nu, maar post nog wel wat later)
when men were men, and helmets were for divers
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
een soort 3D wankel ja
het keramische middenstuk bestaat uit twee delen, waarvan één deel aanzuigt terwijl het andere deel compresseert..
de samengedrukte kant passeert de vonk en begint dan opengedrukt te worden,
dit rolt de binnenkogel verder door de vorm van de schacht waarin de hoofdkogellagers rollen (binnenbol tov. buitenbol)
hierdoor wordt het aangezogen mengsel aan de andere kant weer samen geperst en het systeem begint overnieuw
dit geeft dus twee krachtslagen per omwenteling als ik het goed heb..
voorts zitten er dus nergens componenten in die van richting veranderen met hun volledige massa,
(piston in een andere motor gaat heen en weer)
dat maakt dat het geheel veel minder inertie heeft (massa in tegengestelde richting doen gaan kost een pak energie)
als die keramische afdichting zo goed is als ze zeggen, moet dit gaan als geenéén!
het keramische middenstuk bestaat uit twee delen, waarvan één deel aanzuigt terwijl het andere deel compresseert..
de samengedrukte kant passeert de vonk en begint dan opengedrukt te worden,
dit rolt de binnenkogel verder door de vorm van de schacht waarin de hoofdkogellagers rollen (binnenbol tov. buitenbol)
hierdoor wordt het aangezogen mengsel aan de andere kant weer samen geperst en het systeem begint overnieuw
dit geeft dus twee krachtslagen per omwenteling als ik het goed heb..
voorts zitten er dus nergens componenten in die van richting veranderen met hun volledige massa,
(piston in een andere motor gaat heen en weer)
dat maakt dat het geheel veel minder inertie heeft (massa in tegengestelde richting doen gaan kost een pak energie)
als die keramische afdichting zo goed is als ze zeggen, moet dit gaan als geenéén!
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
YamaSam schreef:edje schreef:gienig
we zijn op school bezig een stirling motor te bouwen die loopt op de warmte van een hand
dat rapportje wil ik ook wel es lezen dan
we hebben nog niks gebouwd. eerst moeten we alle onderdelen en zo tekenen. op zich is het wel een mooi principe en het kan op alle soorten brandstof lopen
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek