Probleem met schakelen
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
Probleem met schakelen
Ik heb nu een probleem met het schakelen (na alle andere problemen die ik afgelopen week wel niet gehad heb xD)
Was vanochtend eindelijk weer lekker aan het rijden met de brommer, kon ik niet meer schakelen, en zat mn schakelpedaal gewoon serieus los.
Ik kon m gewoon vrij naar boven bewegen, maar naar bened ho maar, er zit nu heel veel speling op, en ik moet 100 keer (bijwijze van) dat ding bewegen om de klik weer te vinden :S waar kan dit aan liggen?! helluup?!
Was vanochtend eindelijk weer lekker aan het rijden met de brommer, kon ik niet meer schakelen, en zat mn schakelpedaal gewoon serieus los.
Ik kon m gewoon vrij naar boven bewegen, maar naar bened ho maar, er zit nu heel veel speling op, en ik moet 100 keer (bijwijze van) dat ding bewegen om de klik weer te vinden :S waar kan dit aan liggen?! helluup?!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
haal je linker deksel van de blok,
kijk of op de schakelas de circlip nog op z'n plek zit, en of de rondel gemonteerd is
als dat allemaal inorde zou zijn,
denk ik dat het tijd is voor een nieuwe schakelas
(hopelijk niet je schakelwals)
dat valt dan aan de rechterkant te bekijken..
maar waarschijnlijk zit je as er gewoon te diep in, omdat de circlip krom, of weg is
kijk of op de schakelas de circlip nog op z'n plek zit, en of de rondel gemonteerd is
als dat allemaal inorde zou zijn,
denk ik dat het tijd is voor een nieuwe schakelas
(hopelijk niet je schakelwals)
dat valt dan aan de rechterkant te bekijken..
maar waarschijnlijk zit je as er gewoon te diep in, omdat de circlip krom, of weg is
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
occ1s schreef:uhm zou je ff een foto kunnen maken (of een iets meer gedetaileerde uitleg) ik ben een leek op het gebied van het blok zelf, de carburateur en cilinder wil dan nog wel maar de rest
linker kap eraf,
kijken naar de schakelas, waar die in't blok verdwijnt
en ik denk eigenlijk dat jij beter een foto maakt
je kan es kijken, of die as eruitkomt (enkele mm's) als je eraan trekt naar buiten toe..
de gleuf in de as (verdieping rondom) moet ongeveer een mm buiten de asafdichting zitten..
zit hij er te diep in, dan moet idd je rechterkap er ook af,
en zal je waarschijnlijk metteen zien hoe het zit
when men were men, and helmets were for divers
- luuk
- 50km gereden
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 03 okt 2007, 12:41
- Locatie: marum
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
dat dunne pinnetje heeft hier niets mee te maken... die is voor je koppeling...
het gaat eron dat de as van je schakelpook nog een circlip (klemmetje) heeft... is niet echt goed te zien maar volgens mij zit hij er nog op. nu moet je helaas de rechterkant erafhalen en kijken of de 2 veertje voor het schakelen er nog op zitten(zie partslist) en of de haak(aan het uiteinde van de schakelarm) voor het schakelen er nog aan zit, en of er verder niks mis is met je schakelwals...(check ook ff of de arm van de schakelas uberhaupt nog op je schakelwals zit ) als dit allemaal klopt dan zit er iets niet goed in je bak... maar ik denk het niet
het gaat eron dat de as van je schakelpook nog een circlip (klemmetje) heeft... is niet echt goed te zien maar volgens mij zit hij er nog op. nu moet je helaas de rechterkant erafhalen en kijken of de 2 veertje voor het schakelen er nog op zitten(zie partslist) en of de haak(aan het uiteinde van de schakelarm) voor het schakelen er nog aan zit, en of er verder niks mis is met je schakelwals...(check ook ff of de arm van de schakelas uberhaupt nog op je schakelwals zit ) als dit allemaal klopt dan zit er iets niet goed in je bak... maar ik denk het niet
- jerrow
- 1000km gereden
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 18:15
- Locatie: Sint-Truiden
Zo te zien heb je volgens mij ook een serieuse lek achter je tandwiel...
Keerring vervangen zou ik zeggen.
Effe kuisen en eens kijken welke er lekt.
Als je goed kijkt zie je motorolie tussen je tandwiel uitkomen en alles rondom is aangeslagen door vuil en vettigheid dus effe nakijken zou ik doen.
GreetzzZ...
Keerring vervangen zou ik zeggen.
Effe kuisen en eens kijken welke er lekt.
Als je goed kijkt zie je motorolie tussen je tandwiel uitkomen en alles rondom is aangeslagen door vuil en vettigheid dus effe nakijken zou ik doen.
GreetzzZ...
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer: