Afstel gezeik ?
Afstel gezeik ?
Ok gaan we weer !
Had dus nieuwe puntjes en condensator nodig, dus ik die zooi binnengehaald. Erop gezet afgesteld: proberen te kicken ---> Kick naar de klote
Dus ik mn bokstandaard op n blok, vervolgens in zn 4 en dan achterwiel maar draaien ---> vonk na wat afstelen van 1 cm lang ! Dus ik blij, ik bougie erin en proberen aan te lopen ! Nops
Dus ik heel lang lopen, nog wat beter gesteld, toen sloeg hij aan ! Vervolgens geprobeerd naar school te rijden, sloeg hij af want t draadje van mn punten was losgetrild. Dus ik dat weer vast gezet bleek dat ik een pinkertje (oid) op mn bougie had. Dus dat alles weer gefixed vandaag, ik weer achter mn brommer rennen en nee hoor ! Helemaal niets. Dus ik denk dat t mn punten zijn die niet goed staan ! Maar hij vonkt als n gek en verder zou ik het ook niet weten ! Benzine krijgt hij ook meer dan genoeg, want ik heb m wel iets aan de praat gehad maar toen knalde hij uit mn uitlaat !
Had dus nieuwe puntjes en condensator nodig, dus ik die zooi binnengehaald. Erop gezet afgesteld: proberen te kicken ---> Kick naar de klote
Dus ik mn bokstandaard op n blok, vervolgens in zn 4 en dan achterwiel maar draaien ---> vonk na wat afstelen van 1 cm lang ! Dus ik blij, ik bougie erin en proberen aan te lopen ! Nops
Dus ik heel lang lopen, nog wat beter gesteld, toen sloeg hij aan ! Vervolgens geprobeerd naar school te rijden, sloeg hij af want t draadje van mn punten was losgetrild. Dus ik dat weer vast gezet bleek dat ik een pinkertje (oid) op mn bougie had. Dus dat alles weer gefixed vandaag, ik weer achter mn brommer rennen en nee hoor ! Helemaal niets. Dus ik denk dat t mn punten zijn die niet goed staan ! Maar hij vonkt als n gek en verder zou ik het ook niet weten ! Benzine krijgt hij ook meer dan genoeg, want ik heb m wel iets aan de praat gehad maar toen knalde hij uit mn uitlaat !
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Massive_x
- Aan het inrijden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:41
- Locatie: Haaksbergen
pre-ontsteking.
Hallo, een collega van me stelde altijd af met een oude spanningszoeker. (zo'n pen met een lampje erin waar een draadje aanzit en aan het eind een krokodillenbek)
Dat klemmetje (krokodillenbek) op de min zetten en de punt van de pen op het draadje van de condensator... dan heb je precies het moment dat hij ontlaad zeg maar...
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik zit met hetzelfde probleem, als het schuertje in mijn blok gelast is gaan we het testen.
groeten.
Dat klemmetje (krokodillenbek) op de min zetten en de punt van de pen op het draadje van de condensator... dan heb je precies het moment dat hij ontlaad zeg maar...
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik zit met hetzelfde probleem, als het schuertje in mijn blok gelast is gaan we het testen.
groeten.
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Re: pre-ontsteking.
Massive_x schreef:Hallo, een collega van me stelde altijd af met een oude spanningszoeker. (zo'n pen met een lampje erin waar een draadje aanzit en aan het eind een krokodillenbek)
Dat klemmetje (krokodillenbek) op de min zetten en de punt van de pen op het draadje van de condensator... dan heb je precies het moment dat hij ontlaad zeg maar...
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik zit met hetzelfde probleem, als het schuertje in mijn blok gelast is gaan we het testen.
groeten.
om dit rustig te gebruien, moet je je condensator afsluiten denk ik, die staat namelijk parallel over de punten..
voorts zeker zo goed te gebruiken!
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Martijn schreef:dus als ik mn vliegwiel zet zoals hier op deze foto:
Dus dat merkteken op mn vliegwiel gelijk aan dat dingetje op mn (lijkt mij) verlichtingspoel, dan staat hij op 1.7 voor bdp ?
Want als ik dat zo heb staan, is het een fluitje van een cent !
dat is het ja
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
- Massive_x
- Aan het inrijden
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 28 sep 2007, 09:41
- Locatie: Haaksbergen
Ik denk idd dat het sigarettenblaadje de makkelijkste optie is.... Ik ben ook al een hele tijd bezig met afstellen omdat ik er weinig verstand van heb, maar aan de hand van dit forum kom ik een heel eind... tis alleen wel frustrerend dat wanneer ik hem aantrap om te kijken of hij vonkt half Duitsland denkt dat het onweert...! maar fatsoenlijk lopen ho maar!!!!
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
wat nooit mag vergeten worden bij het afstellen van een originele fs1, dat is dat dus met het afstellen van het moment wanneer ze openen[b],
zijn gevolgen heeft voor de [b]contacthoek (hoelang ze gesloten zijn, en hoe ver ze opengaan) die is belangrijk om een krachtige vonk te houden,
wanneer je nog een ontstekingsspoel hebt zitten,
speelt het dus een grote rol hoe vér ze openstaan op het meest open punt.
(de 'vonkbrug' moet gebroken worden, standaard is dit +- 0.35mm)
hét belangrijkste voor het reageren van de motor is het moment..
(maar een slappe vonk, op de juiste moment doet het ook niet)
dat is dus de tegenspraak.. gouden regel hier is:
zet het tijdstip juist, en controleer hoe ver de punten open gaan op het meest open punt.
is dit minder dan 0.30, steek dan nieuwe punten
heb je, als dit goed is, een slappe vonk,
dan ligt het of aan je condensator (vonken over de punten)
of aan je bobijn (stilvallen als op temperatuur, of slappe vonk toutcourt)
zijn gevolgen heeft voor de [b]contacthoek (hoelang ze gesloten zijn, en hoe ver ze opengaan) die is belangrijk om een krachtige vonk te houden,
wanneer je nog een ontstekingsspoel hebt zitten,
speelt het dus een grote rol hoe vér ze openstaan op het meest open punt.
(de 'vonkbrug' moet gebroken worden, standaard is dit +- 0.35mm)
hét belangrijkste voor het reageren van de motor is het moment..
(maar een slappe vonk, op de juiste moment doet het ook niet)
dat is dus de tegenspraak.. gouden regel hier is:
zet het tijdstip juist, en controleer hoe ver de punten open gaan op het meest open punt.
is dit minder dan 0.30, steek dan nieuwe punten
heb je, als dit goed is, een slappe vonk,
dan ligt het of aan je condensator (vonken over de punten)
of aan je bobijn (stilvallen als op temperatuur, of slappe vonk toutcourt)
when men were men, and helmets were for divers