Cilinderkop??

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Cilinderkop??

Bericht door GoM!cky »

Ik zou best eens jullie mening willen weten over welke cilinderkop de beste prestaties geeft...

De bedoeling is dat er dan zo 1 komt op de gerestaureerde street binnenkort en ook op mijn candy gold 73'er :D

Ik heb al bijvoorbeeld bij YamaSam gelezen : Protuna HD cilinderkop ...zal waarschijnlijk wel iets goed zijn 8)

Zijn er nog opties? Waar bestellen? Kostprijs etc, etc. ... :roll: De setup van de street is een hoge uitlaat, 43 mm geboorde en gehoonde originele FS1 cilinder en een 16 mm ori Mikuni carbu.

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Cheeeersss :wink:
Laatst gewijzigd door GoM!cky op 28 jan 2008, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Eentje die zelf afgevlakt is :) Een 3e9 kop is een mooie basis, deze is groot, maar ook weer niet zo groot als zo'n protuna kop. Als je deze afdraait/affreest heb je een mooie goede cilinderkop
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

Tombo schreef:Eentje die zelf afgevlakt is :) Een 3e9 kop is een mooie basis, deze is groot, maar ook weer niet zo groot als zo'n protuna kop. Als je deze afdraait/affreest heb je een mooie goede cilinderkop


Ja dat klopt wat je zegt, maar ik zou graag zo een kleine kop erop willen, gelijk ze origineel hebben ... Bestel ik dan best een kleine 43 mm cilinderkop en dan zelf vlakken? Zo een 3E9 is me toch net iets te groot... :D
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Dan zou ik idd dat doen :)
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

43? is dat niet de grote dan?

ik ben hier alle mogelijke koppen aan het vergelijken, heb er dit weekeinde de protuna afgezwierd, en dan nu de kleinste originele eropgezwierd...
dat schilt wel een pak :cry:
moest je die uitdraaien binnenin, zou je nooit dezelfde kleine kamer kunnen krijgen als de protuna..

zo'n vierkante ori hd kop, dat zou in de buurt komen denk ik..
ik wil op deze fizzy per sé zo'n kleintje hebben, omdat die het beste staat bij de dubbele uitlaat.. es kijken of ik wat foto's kan maken.. lijkt hier toch een rustig dagje te worden :P
when men were men, and helmets were for divers
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

YamaSam schreef:43? is dat niet de grote dan?

ik ben hier alle mogelijke koppen aan het vergelijken, heb er dit weekeinde de protuna afgezwierd, en dan nu de kleinste originele eropgezwierd...
dat schilt wel een pak :cry:
moest je die uitdraaien binnenin, zou je nooit dezelfde kleine kamer kunnen krijgen als de protuna..

zo'n vierkante ori hd kop, dat zou in de buurt komen denk ik..
ik wil op deze fizzy per sé zo'n kleintje hebben, omdat die het beste staat bij de dubbele uitlaat.. es kijken of ik wat foto's kan maken.. lijkt hier toch een rustig dagje te worden :P


Ja maar ge hebt toch zo een kleintje speciaal gemaakt voor boring 43 mm :)
Kzou wel eens paar foto's willen zien dan ja... Ik had gedacht een cilinderkop kleine model 43 mm te kopen en dan af te vlakken ... Kwacht nog even op de foto's dan 8) :D Trek er maar een koppel ...

Cheeerss :wink:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

ik heb hier idd een 43 en een 40 in de kleine versie liggen..
ik zal es kijken van welke er wat te maken valt :wink:
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hier effe drie koppen op een rij:
Afbeelding
de kleine 40mm zit er voor de moment dus op

om ze te kunnen vergelijken, zouden we de inhoud van de koppen moeten meten.. da's misschien iets voor straks dan! :wink:
when men were men, and helmets were for divers
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

je kna zon protuna kop er ook verkeerd om op zetten, vin ik er ook wel vet uit zien maar hij word er niet kleiner van
GoM!cky
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1145
Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
Locatie: Hoepertingen België

Bericht door GoM!cky »

YamaSam schreef:ik heb hier idd een 43 en een 40 in de kleine versie liggen..
ik zal es kijken van welke er wat te maken valt :wink:


Dat zou super zijn Sam! Als ik al zou weten hoeveel ik mag afvlakken bij zo een kleine kop (Model van jouw middelste cilinderkop op uwe foto 43 mm) dan zou ik ook al blij zijn. Das zeker verschillend van FS1 tot FS1 als je het nauwkeurig wil doen? Squish - band zeker? Ja kijk ik zou die wat gevlakt willen voor de beste prestaties eruit te krijgen vermits de rest van setup wel redelijk snel is... allez dat hoop ik toch :D :roll:

Alvast bedankt YamaSam! 8)

Cheeersss :wink:
Plaats reactie